Snart är fästingarna här, har ni tagit TBE-vaccin?

Rosett

Trådstartare
Jag ska ta dos 3 i morgon, sen är det väl 5 år till nästa. :up:

Tänkte att jag vill ta sprutan innan våren då alla andra kommer på att de också ska vaccinera sig.
När jag tog dos 1 och 2 var det mycket folk på mottagningen och väldigt rörigt. Vill undvika det nu.
 
Japp, vi har vaccinerat hela familjen. Vi är mkt ute i skog och mark, har vilda djur inpå knuten och vi får nån fästing varje sommar så var ett enkelt val :)
 
Jag ska ta dos 3 i morgon, sen är det väl 5 år till nästa. :up:

Tänkte att jag vill ta sprutan innan våren då alla andra kommer på att de också ska vaccinera sig.
När jag tog dos 1 och 2 var det mycket folk på mottagningen och väldigt rörigt. Vill undvika det nu.
Ja, både jag och dottern har. Vi ska också ta dos 3 i år. Vi bor i omr där det är hög risk för TBE och har genom åren fått ett par fästingar.
 
Jag ska ta dos 3 i morgon, sen är det väl 5 år till nästa. :up:

Tänkte att jag vill ta sprutan innan våren då alla andra kommer på att de också ska vaccinera sig.
När jag tog dos 1 och 2 var det mycket folk på mottagningen och väldigt rörigt. Vill undvika det nu.
Tar dos 3 nästa vecka!
 
TBE har blivit alltmer vanligt där jag bor, så vi har tagit tag i att vaccinera familjen. Vi ska ta en dos till i vår någon gång. Det är inget större problem för mig, då vi har en vaccinatör som "lånar plats" på min arbetsplats en gång i veckan.
 
Aldrig vaccinerat mig. Bor inte i något högriskområde, är sällan ute på det sättet och har faktiskt aldrig haft en fästing på någon av oss i familjen. Bortsett från hunden då. Förra året tror jag att jag sammanlagt plockade sex eller sju fästingar på djuren tillsammans. Hund och fem ponnyer. Med det sagt är det såklart ingen tröst om vi skulle få tbe och bara dåliga argument. Ska ta tag det åtminstone för dotterns del som ska tillbringa en del tid i stockholms skärgård i sommar.
 
Jag ska ta dos 3 i morgon, sen är det väl 5 år till nästa. :up:

Tänkte att jag vill ta sprutan innan våren då alla andra kommer på att de också ska vaccinera sig.
När jag tog dos 1 och 2 var det mycket folk på mottagningen och väldigt rörigt. Vill undvika det nu.
Japp, tagit tre doser! Det rekommenderas inte ännu här i Halland, men vi är en del iväg på tävlingar med hundarna, och då är vi också ute i skogarna 🌳🌳🌳
 
Tog tredje sprutan för 1-2 år sedan? Så inte dags i år men ev. nästa.

Tillägg till mig själv. Var 2022 så nästa år är det dags för 4:e.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 935
Senast: Hazel
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 786
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 455
Senast: Grazing
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
770
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp