Snart kommer deklarationen.

Men man kan ju ändå inte göra nånting förräns den 19:e iaf?
Nej jag håller med, jag fick min deklaration i kivra igår, så bara därför jag kollade. Men jag kan förstå att man är orolig, eller nyfiken, det var efter ett sånt ”orosår” jag beslutade att ha koll på skatten och inte låna ut pengar räntefritt utan försöka lägga mig vid 0. Men i år hade jag ingen koll alls men visste ändå att det skulle bli x antal 1000 ”+”, så mycket som det blev så ska jag ha bättre koll nästa år, 25000 kan ju just nu förränta sig bra på annat håll.
 
Tack. Jag hittade den sidan men situationen där är, vad jag kan se, att man även har gjort en försäljning som gav vinst, vilket jag inte har gjort. Har tyvärr bara gjort en förlust (medveten såklart när jag gjorde den att det blev en förlust).
Står inte den redan med i deklarationen ? Alla såna saker brukar ju skickas in av förvaltande institut, Jamenar gud förbjude att Skatteverket inte vet vad du har och inte har :p
 
Tack. Jag hittade den sidan men situationen där är, vad jag kan se, att man även har gjort en försäljning som gav vinst, vilket jag inte har gjort. Har tyvärr bara gjort en förlust (medveten såklart när jag gjorde den att det blev en förlust).
Fast du gör ju oavsett inget direkt avdrag, utan du redovisar att du sålt värdepapper för x kronor, och att de kostade y kronor vid inköp (under förutsättning att du har onoterade värdepapper), är det noterade papper bör det ske automatiskt.
 
Tack. Jag hittade den sidan men situationen där är, vad jag kan se, att man även har gjort en försäljning som gav vinst, vilket jag inte har gjort. Har tyvärr bara gjort en förlust (medveten såklart när jag gjorde den att det blev en förlust).
Det går troligen in automatiskt ;’(det ser du på deklarationen) jag har haft och sålt den del aktier i usa och det måste jag lägga in manuellt, men aldrig i EES
 
Jag får tillbaka runt 3000kr. Hamnar på sparkontot!

Dock är jag förvånad, jag gick ur kyrkan förra året men har ändå betalat kyrkavgiften. Trodde att jag skulle ”slippa” den avgiften för det året då.
 
Jag får tillbaka runt 3000kr. Hamnar på sparkontot!

Dock är jag förvånad, jag gick ur kyrkan förra året men har ändå betalat kyrkavgiften. Trodde att jag skulle ”slippa” den avgiften för det året då.
Gick du ur förra året så betalar du kyrkoavgiften för förra året men inget i år (nästa års deklaration).
Om du gick ur innan 1 november.
 
Väntar och väntar. Vill boka ridläger för dottern och ev även för mig om det är så att jag får tillräckligt!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
522
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 115
Senast: Norma
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 419
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
8
· Visningar
1 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp