Snart kommer deklarationen.

Restskatt på 1400 kr blev det för mig. Första gången jag behöver betala, annars brukar jag få tillbaka ungefär den summan. Men det är ju inte hela världen ändå...
 
Gissar på att få betala tillbaka i år. Antar att jag inte kan dra av något för resor längre pga för kort körsträcka? Har drygt 3 mil t o r men ingen buss som stannar särskilt nära jobbet. Att köra tar 30 min/dag, medan kollekivt tar 3 timmar...
 
Gissar på att få betala tillbaka i år. Antar att jag inte kan dra av något för resor längre pga för kort körsträcka? Har drygt 3 mil t o r men ingen buss som stannar särskilt nära jobbet. Att köra tar 30 min/dag, medan kollekivt tar 3 timmar...
Du kan dra av. Det gör jag.
 
Gissar det kommer gå ganska jämnt upp, i sämsta fall får jag betala nån tusing, men hoppas jag får tillbaka lite. Fick tillbaka 69' förra året, räknar jag så ser det ut som 63' i restskatt före avdrag.
 
Får tillbaka nästan 15'. Det märks att räntorna skenat de skenat de senaste par åren. Samma jobb och samma bostad och får tillbaka nästan det dubbla jämfört med för fyra år sedan O_o
 
Gissar på att få betala tillbaka i år. Antar att jag inte kan dra av något för resor längre pga för kort körsträcka? Har drygt 3 mil t o r men ingen buss som stannar särskilt nära jobbet. Att köra tar 30 min/dag, medan kollekivt tar 3 timmar...
Ja men det krävs vell 2 timmar/dag i förtjänst.
 
Jag tycker det låter mycket positivt att så många är så intresserade av sin ekonomi, sin deklaration och de skattemedel man bidrar med till samhället - men det är lite knepigt att många är så nyfikna över något som redan har hänt eller ska hända senare - just samma dag.

Jag är säker på att jag kommer få betala lika mycket skatt för 2023 oavsett om jag får en preliminär siffra idag eller inte. Dessutom är den ungefär lika bra som en slagruta (äsch, den är såklart bättre än en slagruta trots allt eftersom korrelationen är nollskild), eftersom den första preliminära beräkningen bara har en liten andel av det totala underlag som bestämmer skatten.

Jag tror att anstormningen är en konsekvens av att många har det ekonomiskt kämpigt.
 
Får tillbaka 25 600.

Någon som vet om man kan dra av om man har sålt värdepapper med förlust (utan att även samtidigt har sålt värdepapper med vinst)?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
530
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 140
Senast: Norma
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 448
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
8
· Visningar
1 894

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp