Snedsydda sadlar

palle

Trådstartare
Efter att under hösten och vintern har tittat på massor av bilder på massor av olika sorters sadlar, med bom - utan bom, vanliga - akademiska m.m....så har det slagit mej....massor med sadlar är snedsydda.

Veck och sömmar sitter inte symetrisk m.m

Det finns på både dyra och billiga sadlar, jaa t.o.m. specialbeställda är snedsydda.

Är det slarv av tillverkaren, eller???

:confused: :confused: :confused:

Sv: Snedsydda sadlar

Det har jag också reagerat på, så jag har kritiskt granskat min egen sadel, och den har tro det eller ej symmetriska sömmar.

Jag kan tro att det ibland är svårt att få till sömmarna symmetriskt, men lite bättre än så som de flesta bilder visar kan de väl göra det?!?

Detta har jag faktiskt aldrig tänkt på :o
Någon skulle inte kunna lägga in en bild som visar detta?
Nu måste jag genast ut och granska mina sadlar! :D

Men visst är det så, och det sorgliga är som du säger det finns i alla prisklasser.
Trodde själv jag var ganska säker när jag köpte sadel för ca 13 000kr :cry: men inte det inte.

Tror att det alltid har varit så, men att fler har fått upp ögonen för hur viktig sadeln är först på senare tid. Därför klagas det mer och kommer fram mer hur många dåliga sadel exemplar det igentligen finns.

palle skrev:
Efter att under hösten och vintern har tittat på massor av bilder på massor av olika sorters sadlar, med bom - utan bom, vanliga - akademiska m.m....så har det slagit mej....massor med sadlar är snedsydda.

Veck och sömmar sitter inte symetrisk m.m

Det finns på både dyra och billiga sadlar, jaa t.o.m. specialbeställda är snedsydda.

Är det slarv av tillverkaren, eller???

:confused: :confused: :confused:
Har lämnat tillbaka en ny sadel som var sne...så visst förekommer det bland sadlar med som med allt annat....:confused:

Liknande trådar

Utrustning Har en rätt lång tid nu sökt en passande sadel till vår valack utan att hitta den som verkligen passar. Har nu fått erbjudande att köpa...
Svar
2
· Visningar
899
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 321
Senast: Lavinia
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år... 2 3
Svar
58
· Visningar
10 551
Senast: escodobe
·
  • Låst
Utrustning Var iväg hos sadelutprovaren och testade en massa sadlar, och det var ju lite klurigt... :confused: Hade med mig en Kieffer Inn dit...
Svar
6
· Visningar
1 540
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka