Snodda cyklar, anmäla ?

Elektronen

Trådstartare
Har blivit av med två cyklar nu på två månader, den sista hade jag en vecka innan den blev snodd :mad:

Iaf den första var en dyrare biltema cykel, som jag hade försäkrad, den är anmäld stulen har dock inte fått ut nåt på försäkringen än då hittegodset för cyklar har väldigt få öppetider och nu blivit stängt länge pga. klämmdag. (måste få en stämpel att den inte finns där)

Köpte en ny biltema cykel förra fredagen köpte då med godkänt lås och den blir då automatiskt försäkrad i 3 månader, den blev oxå snodd nu under helgen :crazy:
Båda gångerna har cyklarna varit låsta med godkänt lås och stått utanför en lägenhet (inte samma ställe) men samma område, är det nån idé att anmäla den här cykeln oxå ? Vet inte om det känns som att försäkringsbolaget kommer tro på att cykeln faktiskt blivit stulen :crazy:

Visst att jag bor i en stor studentstad och många blir av med cyklar, men hur många lås ska man behöva ha på en cykel egentligen?! :rage:

Skulle ni anmält den som stulen oxå, lr ska man strunta i det eftersom det var en "billig" cykel ?
 
Sv: Snodda cyklar, anmäla ?

Jo det har jag :) har även nåt stöldnummer på den nyaste.

Är väl mer att jag tänker att det kommer verka "misstänksamt" om jag går till polisen och ska kolla om två cyklar är upphittade, och om de inte är det isf få det bekräftat för att kunna få ut på försäkringen.

köpte ju den billiga cykeln just för att jag verkligen var i behov av cykel och eftersom polisen haft stängt så länge skulle det dröja innan jag fick ut en ny på försäkringen, men hade ju inte trott att den oxå skulle bli snodd :crazy:
 

Liknande trådar

Samhälle Jag är så trött på detta. Nu har jag gett upp tanken på att ha egen cykel, det går uppenbarligen inte i den här stan. Innan vi flyttade...
2
Svar
38
· Visningar
2 170
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Min cykel blev stulen på vår innergård för ungefär ett år sedan. Jag anmälde till försäkringsbolaget och fick ut ersättning. I våras så...
2
Svar
27
· Visningar
5 683
Senast: 360
·
S
Hästmänniskan Har världens problem.:crazy: Har en häst på foder som har en ägare som inte längre går att få tag på.Blev lovad ett avtal när jag...
2
Svar
32
· Visningar
3 351
Senast: hofi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp