Bukefalos 28 år!

Snörvlig rottweiler!hjälp?

E

EmblaHamilton

Jag har en fyraårig rottweiler, har vart hos vett nu två gånger för han har varit snörvlig och TÄT i näsan?
första gången pratade dom om tonsillerna och vi fick medicin, det blev bättre men inte bra, när återbesöket var så sa jag detta men dom röntgade näsan coh allting(DYRT) och dom hittade inget? så avakta sa dom, men jag hör ju att han är tät. Han ligger här på golvet gämte mig och låter tät, det är en snörvlig ras jag vet, men jag vet att han inte låtit så här innan.
så jag läste på en sida att en tjej fått tips av vett att änvända näsdroppar? är det nån som har erfarenhet av detta? jag behöver tips, för vett kan ju inte göra mer? är det bara snuva??han har ingen feber....
 
Sv: Snörvlig rottweiler!hjälp?

Min rottweiler är också alltid snorig. På nätterna snarkar hon som en gammal gubbe.. Och varje gång hon har sovit och sen vaknar så är hon jätte snorig. Men gå till apoteket och fråga om näsdroppar om du tycker att det är så illa. Jag tror bara att det är så att vissa rottweiler är mer snoriga än dom andra.
 
Sv: Snörvlig rottweiler!hjälp?

Näsdroppar borde väl vara lika beroendeframkallande på hundar som hos människor? Jag skulle inte använda det för jag vet vilket elände det varit att bli av med "beroendet" när man väl fått det.

(Jag var jätteförkyld länge och var tvungen använda nässprej i ett par månader, till slut satt man ju fast :grin:
Det tog 7 veckor av kortisonsprejsbehandling för att vänja sig av med eländet, och vad händer under sista behandlingsveckan? - Förkylning givetvis...:grin: men nu har jag gett mig f-n på att inte börja spreja igen.)
 
Sv: Snörvlig rottweiler!hjälp?

Om min rottis blev mer snorvlig och snorig plotsligt skulle jag ga till en ny vetrinar for en "andra opinion"... sa vida hon inte har lagt pa sig mer vikt forstass...

(Sorry, jag har 'tappat' mina Svenska boksaver av nagon anledning)
 

Liknande trådar

Hästvård Tappar snart hoppet helt och hållet och just nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra längre. Min häst (en 5årig korsning, överväxt...
2
Svar
23
· Visningar
3 534
Senast: MalanMjöl
·
E
Hundhälsa min fina rottis Alfred insjuknade i mars(11) i magsjuka, efter att antagligen ätit nått olämpligt, han var då knappt 1 år och ganska små...
Svar
13
· Visningar
2 498
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 253
Senast: sandrafors
·
Träning Jag skulle vilja ha lite råd och tycken som kanske skulle kunna hjälpa mig och min häst. Hon är åtta år och jag har haft henne sen...
Svar
2
· Visningar
1 164
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp