Bukefalos 28 år!

Snösulor eller ej???

F

Fialotta999

Det är dags att sko och funderar på om man skall sätta på snösulor eller inte. Problemet är att jag vet inte om jag tycker att dom hjälper alltid... pollen får styltor ändå även om han har snösulor på.

Någon som har annat tips??
 
Sv: Snösulor eller ej???

Det är dags att sko och funderar på om man skall sätta på snösulor eller inte. Problemet är att jag vet inte om jag tycker att dom hjälper alltid... pollen får styltor ändå även om han har snösulor på.

Någon som har annat tips??
Du måste ha de blå-gröna som är ganska mjuka.
Sen har det kommit en ny variant med en spolformad sak i mitten, som ska kasta ur snön. De som säljer polarsulan
Ska prova dessa då de vanliga funkar dåligt i skritt.
 
Sv: Snösulor eller ej???

Blågröna?? Dom jag har provat har varit svarta eller genomskinliga. Var köper man blågröna?? Speciellt märke??
 
Sv: Snösulor eller ej???

Jag har nog bara sett att hovisarna har dem- för att de är bäst.
De svarta är värdelösa o de genomskinliga är för hårda.

Vid varje omskoning måste du slå ut all smuts ifrån luftringen- för att det ska vara just-luft där för att de ska funka optimalt.
 
Sv: Snösulor eller ej???

Vad använder du för typ av sulor? "Vanliga" heltäckande sulor hjälper inte. Det ska vara riktiga "snowgrips" med luftkanal:
5543.jpg
 
Sv: Snösulor eller ej???

Snösulor får det bli sen när det kommit mera snö. Tycker att hästarna står och spänner sig i hagen hela dagen om det står på stora stultor. Tycker att det blå gröna har fungerat mkt bra. Hovis har lagt om dem flera gånger under samma vinter och har dem även kvar tills i år.
 
Sv: Snösulor eller ej???

Yes dessa är det som jag har haft som INTE hjälper ett dyft. Pollen står med styltor i hagen iallafall...

Min hovslagare har inte med sig snösulor utan det får jag fixa själv nämligen..
 
Sv: Snösulor eller ej???

Jag kommer att lägga på snösulor nu nästa vecka när hovslagaren kommer, dels för att det kan komma mer snö redan nu och att man skall slippa ringa på hovslagaren i panik.

Jag har blåaktiga sulor på min stora häst och gula på min ponny, det har ju bara med storlekarna att göra, men de är bra och det blir inga klumpar.
 
Sv: Snösulor eller ej???

Jag har nog bara sett att hovisarna har dem- för att de är bäst.
De svarta är värdelösa o de genomskinliga är för hårda.

Vid varje omskoning måste du slå ut all smuts ifrån luftringen- för att det ska vara just-luft där för att de ska funka optimalt.
Häng inte upp er på färgen!!
Det finns billiga plastsnösulor som är svarta och värdelösa,men också svarta som är av mkt bra kvalitet.
Tex orginalet Huf-Grip och snösulor av märket Cemtec.:bow:
Se bild:

http://www.pixbox.se/alb183254

Dessa använder jag sen många år tillbaka,de är gjorda av mer gummiliknande material och har en "armering" av nåt trådliknande,syns nog inte på bilden,men dessa håller suveränt.De fungerar också bra även när det blir riktigt kall,de blå tappar elasticitet när det blir typ -20grader kallt.


Så häng inte upp er på färgen,kolla märket!
Cemtec är min favorit,billig för kunden i längden då den håller bra,har kunder som kunnat använda samma snösulor tre vintrar.

Mvh Lilla Skutt hovslagare (som alltid har snösulor i lager;) )
 
Sv: Snösulor eller ej???

Har haft dessa-long time ago;)
Inget bra alls. gummit gick sönder eller blev ihoptryckt.
Fanns det inte med filt på undersidan oxå?

Hur hittar jag Polar Pads´hemsida? Tips? snälla:)
 
Sv: Snösulor eller ej???

Hovis satte på snösulor på min pålla idag. Dom sulor han har med sig har funkat super och dom har haft samma sulor hela vintern.
 
Sv: Snösulor eller ej???

"druvans bild"
sånna har jag haft i många år!!! har alltid fungerat bra för mig!!!:bump:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Snösulor eller ej???

Har haft dessa-long time ago;)
Inget bra alls. gummit gick sönder eller blev ihoptryckt.
Fanns det inte med filt på undersidan oxå?

Hur hittar jag Polar Pads´hemsida? Tips? snälla:)

Sulor med filtbaksida är ju värsta skiten som finns.:devil: Vägrar spika på sån skit!:devil:

Jag har flera kunder som använder sina hästar tufft(distans,körhästar),Cemtec -sulorna har hållt kanon i flera år,tror inte du använt samma märke,isåfall nåt måndagsexemplar.:smirk:

Som jag sa häng inte upp dig på färgen utan vilket märke och kvalitet sulan har.Finns många dåliga kopior.

Polar pad,menar du de där som skruvas fast med broddarna?*gillar jag inte* :angel:
 
Sv: Snösulor eller ej???

De har utvecklat en ny snösula som spikas fast.
Den ska kasta ur snön.
Ska prova o rapportera vidare.
Förresten!:idea:
Om den blå sulan blir hård vid sträng kyla- spelar boll.
det är knappast risk för kramsnö då:D

Tack Korven:bow:
 
Sv: Snösulor eller ej???

Jag träffade förresten min gamla polare som köpte polarpads för flera år sen och hon håller fortfarande på med dom!!!
 
Sv: Snösulor eller ej???

*KL*

Min fick snösulor idag, hovis åkte precis härifrån. Använder sånna ni visat på bilden och har alltid gjort. På min funkar det super! :)
 
Sv: Snösulor eller ej???

Puttar lite:

Någon som använder Polar pads?? Min häst får problem med de man spikar fast nämligen...
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Bor i Skåne och de har varit ovanligt mycket snö. Har inte kunnat rida för de blivit stora styltor i skorna har rafsat ut varje dag...
2
Svar
21
· Visningar
1 093
Senast: Fazeem
·
Hästvård Förstår att ingen kan svara mig på vad som är rätt eller fel, men söker lite stöd... Min häst är tre år. Jag köpte honom i slutet av...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 543
Senast: Nevermind
·
Hästvård Hej! Står lite kluven nu. Jag har en häst som står med en hagkompis som väldigt gärna biter i hans känselspröt/ansikte. Min kommer...
Svar
3
· Visningar
633
Senast: mily
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 348
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp