snoppgegg - huskur eller veterinär?

När jag hade hanhund på stenåldern så skulle man blanda vatten och jodopax till en ljus lösning och skölja snoppen med. Men passa så det inte hamnade på golv/väggar, går inte att få bort.

Men har ingen aning om det rekommenderas nu. Har inte haft hanhund på typ 25 år.
Ja det fanns en tid när jodopax var svaret på allt. :)
Fullt logiskt eftersom det inte fanns så mycket annat att tillgå. Problemet var väl att så många blandade på känn, istället för att mäta noga. För starkt är det vävnadsdödande
 

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
957
Senast: Keb71
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 292
Hästvård Skulle vilja ha lite råd från andra med erfarenhet. Min ponny kastrerades för nio veckor sen. Såg bra ut precis i början men sen började...
Svar
3
· Visningar
1 316
Senast: cello
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp