Snygg sadel!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jjeg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 3 337
Sv: Snygg sadel!!!

jjeg skrev:
Berätta mer ......Har dom smal midja och är mjuka om man jämför med andra sadlar....Passar dom rak häst?

Hur mjuka som helst om du väler kalvskinnsmodellen. Finns att få i båda varianterna. Vad gäller passformen till häst så kan dom passa vilken häst som helst, man kan måtta dom som man vill, det tar dock lite längre tid att få hem de måttade eftersom de ska sys..

Standardsadlarna har jag sett passa på mängder av olika formade hästar..

Både rak och svängd rygg, mycket manke, lite manke och normal..

Nu red jag ju mest i hoppsadlarna men varje ryttare i stallet hade sin egna sadel, det användes alltså samma sadlar till ett flertal hästar som var olika byggda. Samtliga låg bra, hästarna och ryttarna trivdes..

Det är utan tvekan de allra bästa sadlarna jag stiftat bekantskap med!

Sv: Snygg sadel!!!

Grängesberg skrev:
Hur mjuka som helst om du väler kalvskinnsmodellen. Finns att få i båda varianterna. Vad gäller passformen till häst så kan dom passa vilken häst som helst, man kan måtta dom som man vill, det tar dock lite längre tid att få hem de måttade eftersom de ska sys..

Standardsadlarna har jag sett passa på mängder av olika formade hästar..

Både rak och svängd rygg, mycket manke, lite manke och normal..

Nu red jag ju mest i hoppsadlarna men varje ryttare i stallet hade sin egna sadel, det användes alltså samma sadlar till ett flertal hästar som var olika byggda. Samtliga låg bra, hästarna och ryttarna trivdes..

Det är utan tvekan de allra bästa sadlarna jag stiftat bekantskap med!
Okey....det låter ju bra...ska kolla upp den lite mer, hade den smal midja oxå?

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
160
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 124
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 323
Senast: Silje
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Tillbaka