Snyggaste färgerna på fux ?!

Sv: Snyggaste färgerna på fux ?!

Har en rödfux med ljus man o svans. Svart träns o sadel och för det mesta gröna schabrak men jag tycker att svart e snyggt också!:laugh:

Jag har också haft ett gäng fuxar genom åren och haft olika färger till dem alla. Det beror mkt på nyansen på hästen tycker jag. Brunt och beiget är snyggt på en del, på röda fuxar är mörkgrönt väldigt snyggt. Marinblått är snyggt på alla hästar och på riktigt ljusa fuxar (nästan mot isabell) kan rött och vinrött passa bra. Svart är ju neutralt och funkar också på alla hästar, åtminstone mer eller mindre.

Rött och rosa på röda fuxar är big no no i min värld, grått kan också vara ruskigt fult. Pasteller i allmänhet är ganska gräsligt på de flesta hästar med undantag för ljusblått på en del (dock sällan fuxar, kanske en mörkfux).

Mvh JV

Beror ju på vad för fux det är men grått, svart, beige och brunt brukar för det mesta alltid funka :)
Marinblått med :)

Rött på fuxar är inget jag skulle rekomendera, inte rosa heller. Eller om det är en riktigt riktigt mörkfux, nästintill brun kan rött fungera :)

Det mesta utom rött är snyggt på en fux tycker jag. Är väldigt svag för grönt till fuxar själv.(och rosa eller orange går ju bort, fast det skulle jag inte ha på någon häst oavsett färg i och för sig)

Grönt och lila!
Har det till min egen fux.

Helt fel tycker jag är marinblått eftersom det är den fulaste färgen jag vet och inte tycker att någon passar i den utom möjligtvis skimlar.

Jag kör med naturfärgad, (london) utrustning på min.
Padarna varierar men mörkgrönt,brunt, beige, vinröd funkar.

Pastell passar inte min i

32467022.jpg

men bigganl då, orange e super läckert på fuxar ju :D Körde med limegrönt/mintgrönt, orange & petrol på förra fuxen. Nya fuxen kommer jag ha gult & orange till, om man nu hittar något i de färgerna till honom.

Är väl tråkig och säger vitt, men det tycker jag passar de flesta färger. :love:

Har ett sto som är mörkfux. Passar jättebra i brunt läder men första sadeln var i svart (beggangnad) så det var bara att bita i det sura äpplet och köpa ett svart träns. På schabrak har jag många i färgerna brunt, beiget(?) och grönt i olika nyanser. Men hon har även i färgerna rött, vinrött/rosa, rosa. Hennes täcken är grön, roströda eller lila.

Tycker hon fungerar i de flesta färger utom blått, gult och grått.

helt ot, men äntligen någon mer som inte gillar blått. Det är en så himla tråkig färg tycker jag.

Helt fel tycker jag är marinblått eftersom det är den fulaste färgen jag vet och inte tycker att någon passar i den utom möjligtvis skimlar.

Och jag som har skimmel och dessutom hatar marinblått tycker inte ens att en skimmel passar i marinblått....;)

*kl*

Jag tycker du ska satsa på beige och kanske gul? Grått är snyggt också!

Till min donna (som är riktigt rävröd med guldig glans) har jag svart läder och Marinblått, Svart, Olivgrönt, Beige/Champagne och Vitt på schabrak och luvor!

Helt fel är:

Lila
Rött
Rosa
Orange

Ptja, allt som skär sig helt enkelt! ;)

*kl*
Då min lilla fuxpojk ännu inte har något i gult så får bild i gult vänta :p Nu har han en beige grimma.
32470526.jpg

Innan hade han en lila.
32350670.jpg

Jag är så barnslig att jag avstår från att köpa jättebra täcken m m om de är blå;)

Lila Tiger, jag försökte att inte vara så fördömmande så jag skrev till efter att jag postat inlägget:D

Lila och mörkgrönt tycker jag är skitsnygga färger till fux. Rosa, orange och andra varma färger upplevs ibland lite för varmt, framförallt om fuxen är kastanj aktig som är en jättevarm färg. Blått är säkert också snyggt.

Jag är så barnslig att jag avstår från att köpa jättebra täcken m m om de är blå;)

Lila Tiger, jag försökte att inte vara så fördömmande så jag skrev till efter att jag postat inlägget:D

Min har blå/grå grimma:) Tycker hon bär upp den fint!

resize-of-cimg8682_152020006.jpg

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 242
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Behöver tips på vattentät (inte bara vattensvvisande, det funkar inte i slasket) längre vinterjacka till 9-åring. Storlek 134/140...
Svar
5
· Visningar
538
Senast: AlinaT
·
R
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 364
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka