Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sådana har jag för mig mamma har till sommarstugan, de sitter permanent och är fastsatta med ståltråd. I och för sig plockas de bort när de ska olja altanen osv.Ta en flyttbar vägg, som du kan bära omkring på själv utan att förankra någonstans. Finns några på bygghandeln, eller sätt fötter på nämnda plywoodskivan.
Har en granne, supertrevlig, som varje gång hen kommer hem kollar in i ett av mina fönster för att se om jag sitter där och vinkar om så är fallet. Jag trodde det var oskriven regel att om man ser någon i fönstret låtsas man att man tittar på nåt annatkan ju såklart prata med personen men jag har mest roat mig åt det. Vinkar inte tillbaka dock. Det roliga är att jag går definitivt inte alltid klädd i mitt hem. Jag kan gå helt topless i rum man ser från gatan, särskilt mitt i natten efter vuxengympa, typ in i köket och hinka vatte med tänd lampa, och inte tänka mer på det. En granne råkade se mig vid ett tillfälle när jag gjorde nåt iklädd trosor och stod som förstenad och jag har inte ens tänkt tanken på att folk faktiskt reflekterar över vad jag gör hemma förrän långt efter det
snart har jag väl hela kvarteret stående med kikare i fönstret. Det fick vi reda på på omvägar när jag var liten. En granne hade fått i uppdrag av en på sitt jobb att spionera på en annan granne
byhålor...
Jag är precis likadan, och det har att göra med att jag egentligen är en rätt osocial människa, men jag har ett socialt jobb. På jobbet så är jag social och går in i min jobbroll. Eftersom jag egenligen är osocial så kommer det inte naturligt för mig utan det krävs så himla mycket mer av min energi, än vad det hade gjort för någon annan människa som är mer social av naturen.Jag har reflekterat över vissa saker på sistone, dels för att jag fått höra några hur jag upplevs och då fått mig att börja tänka på det.
Jag har ett dilemma när det gäller den sociala biten, jag är både social och samtidigt väldigt (vad ska man säga) ensamvarg?
På jobbet är jag väldigt social och trevlig, även när jag är i väg på andra ställen.
Däremot när jag är hemma, verkar jag vara nojjig. Vill helst inte gå ut om någon av grannarna är ute och stänger in mig i huset, å bänkar mig framför datorn.
Jag får helt enkelt inte ihop ekvationen, varför jag är social när jag är borta och typ antisocial när jag är hemma?
Det är inget fel på grannarna, för när jag väl pratar med dom är jag social och trevlig, men det är något med att helst undvika kontakt? Är jag rädd för något? Vad kan det vara i så fall?
Jag blir inte klok på det själv. Kanske har jag missat att tänka på något?
Hos mig vetter ett av mina fönster rakt mot grannens hus och de kan se hela min hall, så när det är mörkt och jag har hallen tänd så ser de om jag springer naken från duschen till sovrummet. Jag brukar ofta lämna toadörren rakt ut från toan för att "skymma" sikten.@Amha: Alltså... jag har stor tomt men visst kan ena grannen se in igenom ett par av mina fönster (från sin gård, inte från sitt hus). Skulle ALDRIG falla mig in att INTE gå näck inne i mitt eget hus. Antingen får de titta bort eller svimma av fettvalkarna![]()
Hos mig vetter ett av mina fönster rakt mot grannens hus och de kan se hela min hall, så när det är mörkt och jag har hallen tänd så ser de om jag springer naken från duschen till sovrummet. Jag brukar ofta lämna toadörren rakt ut från toan för att "skymma" sikten.![]()
Om jag hade varit osocial hade jag kunnat köpa det, men nu är jag mer en social prick. Knivigt värre.Jag är precis likadan, och det har att göra med att jag egentligen är en rätt osocial människa, men jag har ett socialt jobb. På jobbet så är jag social och går in i min jobbroll. Eftersom jag egenligen är osocial så kommer det inte naturligt för mig utan det krävs så himla mycket mer av min energi, än vad det hade gjort för någon annan människa som är mer social av naturen.
När jag sedan kommer hem så är jag alltså mer mig själv och är dessutom "trött" av att ha varit social på jobbet.
Dock så är det idag väldigt viktigt att vara social i dom flesta aspekterna av livet eftersom samhället är uppbyggt så, och därför så fortsätter jag jobba på att vara mer social. För jag tror även att man faktiskt kan lära sig till viss del.
Det kan inte jag skylla på, kroppskomplex har jag nog i någon form (ful).Jag skyller på att jag härstammar från ett gäng naturisterlite underligt för jag har ju rejäla kroppskomplex (fet, ful etc) men inte när jag är naken. Mysko, men mysko går också i släkten
![]()
Haha! Men om de varken tittar bort eller svimmar kan det ju vara en liten självförtroendeboost@Amha: Alltså... jag har stor tomt men visst kan ena grannen se in igenom ett par av mina fönster (från sin gård, inte från sitt hus). Skulle ALDRIG falla mig in att INTE gå näck inne i mitt eget hus. Antingen får de titta bort eller svimma av fettvalkarna![]()
Enligt testerna är jag inte HSP.TS, jag tänker på HSP-personlighet när jag läser dina ord. Googla, om du har lust.![]()
Ja visst kan man pilla ludd när någon ser på.Fast ett visst mått av att kunna pilla ur det där luddet i naveln även om omgivningen ser kan med vara sunt.
Det ena utesluter inte det andra.
Det där HSP var intressant!
Aha, det där har jag inte tänkt på, men logiskt nu när du säger det. Jag trodde jag var konstig som inte ville att de skulle se mig.Det är inte konstigt alls att du vill sätta upp ett skydd där dina grannar inte kan se dig när du ligger och solar
Om jag sitter ute och fikar så sitter jag där jag slipper se grannarna
Jag har aldrig tänkt att det skulle vara något konstigt
Det är skönt att bara kunna vara sig själv, pilla ut ludd ur naveln om man vill det, utan att någon ser.
Det kallas integritet,![]()
Nej det är verkligen inte konstigt allsAha, det där har jag inte tänkt på, men logiskt nu när du säger det. Jag trodde jag var konstig som inte ville att de skulle se mig.
Jo, jag vet. Mamma brukar säga att den största kritikern är en själv och att man ofta är väldigt hård mot sig själv. Varför man är hård mot sig själv ja det är en annan femma.Nej det är verkligen inte konstigt alls
Acceptera hur du är, alla människor är olika
Sluta leta fel på dig själv![]()