Piek

Trådstartare
Jag är ovanligt trög idag vill nån hjälpa mig att förklara?

Jag är på väg att ta steget till att växa upp och skaffa mig en utbildning. Jag är vilse i träsket så att säga...
Jag vill jobba med människor, kurator eller liknande hade varit drömmen men på grund av lathet under gymnasiet räcker betygen inte till socionom utbildningen...

Nu funderar jag på om samhällsvetenskapliga programmet med inriktning sociologi kan vara nått för mig men ju mer jag läser desto mer förvirrad blir jag...
Att det är en bred utbildning är bra då jag som sagt inte är helt säker på vad jag vill utan bara vilket håll jag vill åt.

Därför frågar jag allsmäktige buke: vill någon förklara precis vad sociologi är och vad man ev. Kan jobba med efter en sådan utbildning?

Mvh fattaringenting...

Jag är ovanligt trög idag vill nån hjälpa mig att förklara?

Jag är på väg att ta steget till att växa upp och skaffa mig en utbildning. Jag är vilse i träsket så att säga...
Jag vill jobba med människor, kurator eller liknande hade varit drömmen men på grund av lathet under gymnasiet räcker betygen inte till socionom utbildningen...

Nu funderar jag på om samhällsvetenskapliga programmet med inriktning sociologi kan vara nått för mig men ju mer jag läser desto mer förvirrad blir jag...
Att det är en bred utbildning är bra då jag som sagt inte är helt säker på vad jag vill utan bara vilket håll jag vill åt.

Därför frågar jag allsmäktige buke: vill någon förklara precis vad sociologi är och vad man ev. Kan jobba med efter en sådan utbildning?

Mvh fattaringenting...
Kan du inte göra högskoleprovet eller läsa upp betygen?

Jag tänker att Sociologi handlar om hur grupper fungerar, mönster och statistik. Vi valde mellan psykologi, pedagogik och sociologi som inriktning. Då tänkte jag att psykologi handlar om den enskilda individen, pedagogik om interaktionen mellan människor och sociologi om mönster hos olika grupper. (Jag valde pedagogik).

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 285
Senast: starcraft
·
Hästmänniskan (Vet inte om detta är rätt tråd, men provar) Hej! Jag är en 19 årig tjej som verkligen vill rida och tävla på den högsta nivån i...
Svar
9
· Visningar
2 423
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Förlåt för att jag fullständigt spammar sönder Buke med mina jobbproblem, men eftersom jag inte får något gehör alls hos min handledare... 2 3
Svar
42
· Visningar
9 867
Senast: Tulip
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av... 2
Svar
20
· Visningar
4 888
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025