Söker en ras... HJÄLP!!!

I

ikaros227

Jag har sett en hund som jag tyckte var trevlig men vet inte vilken ras det är. kanske kan någon snäll person här hjälpa mig?!
Den ser ut som en new foundland fast mindre dvs svart, långpäls & livlig...
 
Sv: Söker en ras... HJÄLP!!!

Jag har sett en hund som jag tyckte var trevlig men vet inte vilken ras det är. kanske kan någon snäll person här hjälpa mig?!
Den ser ut som en new foundland fast mindre dvs svart, långpäls & livlig...

flat?


(10 tecken)
 
Sv: Söker en ras... HJÄLP!!!

Hunden är ca knä hög... Ska se om jag hittar bilder på hovart...
 
Sv: Söker en ras... HJÄLP!!!

Inga bruna tecken alltså inge hovawart... :(
 
Sv: Söker en ras... HJÄLP!!!

Är den exakt som en New Foundland, dvs hängande öron och lite löst skinn, eller är det en torr och stram hund i ansiktet? Hur är öronen? Är den spetslik?
 
Sv: Söker en ras... HJÄLP!!!

Är den exakt som en New Foundland, dvs hängande öron och lite löst skinn, eller är det en torr och stram hund i ansiktet? Hur är öronen? Är den spetslik?

Den är identisk med new foundland fast mindre.
 
Sv: Söker en ras... HJÄLP!!!

kan det vara en blandras?

Enda jag kan komma på är en svart tibetansk spaniel, fast de är ju inte spec lika new foundland eg.
 
Sv: Söker en ras... HJÄLP!!!

kan det vara en blandras?

Enda jag kan komma på är en svart tibetansk spaniel, fast de är ju inte spec lika new foundland eg.

Bland ras är det inte. Jag frågade en gång var det var för ras & fick svaret. Men glömde vad det var...
 
Sv: Söker en ras... HJÄLP!!!

Kollade in denna sida. Men nej det är ingen sådan...
Detta verkar vara en svår nöt att knäcka...
Det är en lurvig liten sak som man typ vill sätta upp luggen på. Mognar nog ganska sent i huvudet & är busiga länge...

Tibetansk terrier??

Men newfoundland har ju ingen lurvig päls som man sätter upp luggen på utan är mer halvlång och tjock.
newfoundland.jpg
 
Sv: Söker en ras... HJÄLP!!!

Tibetansk terrier??

Men newfoundland har ju ingen lurvig päls som man sätter upp luggen på utan är mer halvlång och tjock.
newfoundland.jpg

Lurvig är den men sätter upp luggen gör man ju inte fast den ser med luggen nere... Pälsen är inte lång utan halvlång & tjock... Hängiga överläppar.
 
Sv: Söker en ras... HJÄLP!!!

En svart chow-chow kanske har lite likheter med en New foundland? Men de är lite större än knähöjd...
 
Sv: Söker en ras... HJÄLP!!!

En svart chow-chow kanske har lite likheter med en New foundland? Men de är lite större än knähöjd...
Den som jag träffade var en tik så exakt höjd kan jag inte säga.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 924
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 266
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 212
Senast: Ajda
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 783
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp