Sömnbrist- när är det dags att söka vård?

Sv: Sömnbrist- när är det dags att söka vård?

Men ha fler då! När jag ska passa tidiga flyg har jag igång larmen på två mobiler + telefonväckning. Allt strejkar inte samtidigt och det gör inte två klockor/mobiler heller. Klart att du inte kan sova om du inte litar på klockan.

+ sätt en klocka på andra sidan rummet så att du inte oroar dig för att stänga av den i sömnen.
 
Sv: Sömnbrist- när är det dags att söka vård?

Mn styvpappa jobbade treskift i många år men tillslut pajade det hans sömn.
Det är fullt möjligt att din kropp inte fixar jobba annat än dagskift.
För min styvfar höll det på att gå illa för han somnade i bilen.

Så det kan vara orsaken till den dåliga sömnen.
Fundera på sjukskrivning ett tag för att se om saken bättrar sig.
Jag har hört fler som inte klarar flerskift i längden för med åldern blir det jobbigare och jobbigare att byta för kroppen.

Precis så var det för min sambo. Han hade jobbat treskift i över 15 år och bara kunnat lagt sig och somnat oavsett tiden på dygnet men helt plötsligt kunde han inte somna alls utan var vaken dygnet runt. Han somnade till någon gång då och då men sov aldrig någon längre stund. Han bytte jobb för så kan man ju inte leva.
 
Min sömn har helt plötsligt blivit bättre! Jag var sjukskriven i 1,5 månad pga en olycka, kanske gjorde det susen för resten av mig med? Iofs så går jag på muskelavslappnande fortfarande, och jag sover ju inte supermkt ändå, men jag är piggare nu iaf :D
 

Liknande trådar

Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
546
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 216
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 071
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 762
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp