Bukefalos 28 år!

Sött tidsfördriv..

Sv: Sött tidsfördriv..

Hon flyger iväg ibland, och några gånger har pappan kikat in.

Sen vet man ju att det kommer komma ungar så småningom.

Själv tycker jag det intressanta är att se just hur det är och vad de gör, inte att hon ska hoppa runt och göra några cirkuskonster? Klickar dit ibland och kollar läget.
Tycker det är spännande själv att få inblick i det man annars inte får se, och var mest förvånad över att ingen annan verkade uppskatta de det minsta:p
 
Sv: Sött tidsfördriv..

En suddig fågel i svart/vitt som sover är kanske inte så mycket att hetsa upp sig för :D

Blir intressantare sedan när ungarna kläckts kan jag tro..
 
Sv: Sött tidsfördriv..

så söt! men man kan ju inte stirra tills de kläcks :D

födde upp undulater förut i mindre skala, så visst har man sett pippi-ungar förr :)
 
Sv: Sött tidsfördriv..

Men...du har ju inte skrivit i min tråd . Är du kanske hjärtdöd då?:eek:

:p ;)

F.ö. jag har verkligen försökt se dessa små krabater men sidan bara buffrar. Jag ska skicka länken till min ornitologkollega när jag vet att det går att se länken (han är datoranalfabet så en dålig länk vågar jag inte skicka). Jag går i lunchskola hos honom så nu håller jag på att lära mig skillnaden i drillen mellan lövsångare och bofink. För info - bofinken har inte alltid en knorr i slutet på drillen. Även de har dialekter. Hur enkelt är det då liksom? :grin:
 
Sv: Sött tidsfördriv..

En suddig fågel i svart/vitt som sover är kanske inte så mycket att hetsa upp sig för :D


Nej, men hon är ju så söt. Det är ju spännande att se vad som händer (eller inte händer) och hur det "fungerar". Tycker bara det är konstigt att ingen annan tycks tycka det här. FB:arna var bättre


Blir intressantare sedan när ungarna kläckts kan jag tro..


Jo såklart, det är ju det som är det roliga. Inte ens jag sitter och stirrar nu, utan tittar in en sväng då och då och väntar spänt på att ungarna ska kläckas. Vore otroligt häftigt att se det hända, men sån tur lär man inte ha.
 
Sv: Sött tidsfördriv..

Kanske ska tilläggas att jag tittat på Fiskgjusarna utan att veta att det fanns en tråd om dem här ;)

Avfärdade dem dock rätt snabbt då det var roligare med livefilm än stillbilder :angel:. Visst är de vackra, i färg och med vacker bakgrund. Men jag tycker det är roligare att se hur hon rör sig etc.
 
Sv: Sött tidsfördriv..

Smajlisarna symboliserade att jag skämtade, vilket jag hoppas att du gjorde med hjärtdödkommentaren också.

Men vänta nu, vad menar du? Jag skrev ju precis i det inlägget du citerar att min hjärtkommentar var en skämtsam kommentar? Det var väl dessutom ganska uppenbart :)
 
Sv: Sött tidsfördriv..

Jag tyckte att det var lite kul iaf, hon bökar ju om en del när hon ligger där. Och när ungarna kläcks är det ju häftigt att det finns kamera där, tänk om man skulle råka titta precis när de kläcks!
 
Sv: Sött tidsfördriv..

Det var ett sånt här inlägg jag tyckte var förvånande att det inte kom. Jag menar jag tycker inte det är det mest spännande jag nånsin sätt, men tycker det är lite kul att se hur det ser ut, hur hon bökar och fixar, och framför allt ska det bli spännande att se när de föds.

Började mest undra om jag var konstig som tyckte det var lite sött ;)
 
Sv: Sött tidsfördriv..

:)

Jag tolkade din kommentar att mitt skämt var oseriöst och att jag själv nog begrep det. Du hänvisade till "det där" och då är det ju upp till läsaren att tolka vad du syftar på. Skrivna ordet - lätt att missförstå. :angel: ;)

Nåväl - nu låter jag tråden gå åter till pippifåglarna.
 
Sv: Sött tidsfördriv..

Men hallå. Vart tog fågeln vägen!?

Fast det är ju självklart, så fort jag vill se något så försvinner det :P
 
Sv: Sött tidsfördriv..

:)

Jag tolkade din kommentar att mitt skämt var oseriöst och att jag själv nog begrep det. Du hänvisade till "det där" och då är det ju upp till läsaren att tolka vad du syftar på. Skrivna ordet - lätt att missförstå. :angel: ;)

Nåväl - nu låter jag tråden gå åter till pippifåglarna.

Jo, men jag tyckte det var uppenbart att jag inte var så otrevlig :o utan påpekade det om mig själv, hemsk tanke annars;)

Men, så länge det blir rätt och utrett så
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 855
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 758
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 479
Senast: alazzi
·
Hästvård Jag har en 3-åring hemma på prov som har varit oren på hårt/grusigt underlag med hypotes sulömhet. Vill gärna bolla lite! - Gick oskodd...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 393
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp