Soffa i skinn eller tyg

Vad för soffa ska jag köpa?

  • Skinn

    Röster: 26 23,9%
  • Tyg

    Röster: 82 75,2%
  • Skinnimitation

    Röster: 1 0,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    109
Ursäkta att jag använder ditt foto som exempel @Fabian In Memoria när jag svarar på @Hedinns fråga :o
Jag tycker personligen att det syns på ryggkuddarna att lädret har blivit "för stort" där, som du säger @Hedinn så beror det nog på att dynorna blivit ned"suttna".

Men jag vet inte hur gammal den här soffan är @Fabian In Memoria? Det skulle vara intressant att få veta.
Jag
Ursäkta att jag använder ditt foto som exempel @Fabian In Memoria när jag svarar på @Hedinns fråga :o
Jag tycker personligen att det syns på ryggkuddarna att lädret har blivit "för stort" där, som du säger @Hedinn så beror det nog på att dynorna blivit ned"suttna".

Men jag vet inte hur gammal den här soffan är @Fabian In Memoria? Det skulle vara intressant att få veta.
har tyvärr ingen aning!
 
Jag har tygsoffa med 2 bostons idag och den är alltid full av hår. Nästa soffa jag ska införskaffa kommer vara en i läder med lite filtar i.
Min mamma köpte en i skinn och de har 2 hundar och 2 katter och det märks knappt att de har djur.

Älskar tygsoffor men med djur i åtanke kommer jag införskaffa en skinnsoffa.
 
Jag har tygsoffa med 2 bostons idag och den är alltid full av hår. Nästa soffa jag ska införskaffa kommer vara en i läder med lite filtar i.
Min mamma köpte en i skinn och de har 2 hundar och 2 katter och det märks knappt att de har djur.

Älskar tygsoffor men med djur i åtanke kommer jag införskaffa en skinnsoffa.
Ja, jag börjar känna för en skinnsoffa alltmer.

Men det finns även tyg som liknar läder, jag funderar på om de har lädrets "halkighet" men tygets lättskötsel 🤔 skulle nog behöva få höra från någon som har en sådan soffa!
Tyget i fråga kan ju dock likna mocka lite, och det gör ju saken bara värre :nailbiting:
 
Ja, jag börjar känna för en skinnsoffa alltmer.

Men det finns även tyg som liknar läder, jag funderar på om de har lädrets "halkighet" men tygets lättskötsel 🤔 skulle nog behöva få höra från någon som har en sådan soffa!
Tyget i fråga kan ju dock likna mocka lite, och det gör ju saken bara värre :nailbiting:

Lader ar OANDLIGT mer lattskott an tyg. Att fa tyg rent efter att ett djur hoppat upp men leriga tassar, eller efter att man spillt lite rodvin, ketchup, eller lyckats satta dit en mycket synlig flack ar mycket svart ... med lader tar man disktrasan och torkar av.

Jag har en "anilin lader" grupp. Sadant lader som ska smorjas pa med sarskilda grejor och pysslas med. Jag smorjde EN gang ... for 20 ar sedan :angel: ... och sedan blev det inget mer. Hela gruppen ar helt flackfri. Ljusgul och ser alltid ren och fin ut. Spiller nagon hamtar jag disktrasan och lader moblerna ser ut som nya igen.:p
Med tanke pa att soffan var Mandy's favorit sovplats under 10 ar sa har den definitivt hallit mycket battre an nagon tygsoffa hade kunnat halla.

Jag har ocksa alltid "throws" (fina filtar som ocksa ar tankta att vara decorativa) lite overallt, om man tycker att det ar kallt eller bara vill kura in sig lite ... eller lagger ut at hunden ... men Mandy fick ingen filt, den holl jag for mig sjalv.:p
 
Hittade plötsligt en skinnsoffa som jag villhöver prata med någon om! Jag tycker att chesterfield sofforna är fina men pga jag vill ha hög rygg så har jag tänkt att det är uteslutet. Men så hittade jag denna...
Screenshot_20221201-041636_Samsung Internet.jpg

Jag vet inte om det är tiden på dygnet som talar eller om jag vill ha den här soffan! :nailbiting: :arghh:
 
Hittade plötsligt en skinnsoffa som jag villhöver prata med någon om! Jag tycker att chesterfield sofforna är fina men pga jag vill ha hög rygg så har jag tänkt att det är uteslutet. Men så hittade jag denna...
Visa bifogad fil 106728
Jag vet inte om det är tiden på dygnet som talar eller om jag vill ha den här soffan! :nailbiting: :arghh:

Just den dar ser super fin ut. Det basta ar att du kan flytta sittkuddarna sa att ingen behover bli nedsutten.
 
Hittade plötsligt en skinnsoffa som jag villhöver prata med någon om! Jag tycker att chesterfield sofforna är fina men pga jag vill ha hög rygg så har jag tänkt att det är uteslutet. Men så hittade jag denna...
Visa bifogad fil 106728
Jag vet inte om det är tiden på dygnet som talar eller om jag vill ha den här soffan! :nailbiting: :arghh:
Har beställt den! :banana::banana::banana:
Känns bra med det långt billigare priset än vad det hade kostat för en ny! Och så får jag den hemlevererad ändå :up:
 
Åh den ska jag se om jag kan få tag i.
2 barn och en schäfer så soffan får en hel del stryk 🙈

Mio har halva priset på möbelvård för medlemmar (det gäller alltid, inte bara en kampanj alltså). De har samma märke som @Bison visade.

Jag köpte till min läder-Chesterfield och textilgrejor till min viskosmatta jag har på övervåningen. Jag ska köpa mer för textil eftersom jag köpt en Chesterfield i textil också.
 
Vi har hundar och skinnsoffa är ett måste. Smutsiga hundtassar, hundhår och annat mög. En skinnsoffa är lätt att torka av vid behov och hår fastnar inte. I min lägenhet hade jag en tygsoffa, vit ovanpå allt... det var ett riktigt helvete att hålla den fräsch. Aldrig mer tygsoffa så länge det finns hund i huset.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp