Sol i hundgård

Har något svagt minne av att de undviker salt?

Funkar inte de där dosorna...gröna runda med nått medel i? Lägga utanför hundgården.
Fick myror i sonens sandlåda när han var liten och lade dit två sådana dosor. Det blev myrfritt!!
Viktigt bara att hundarna inte får tag på dem.
Era tips fungerar nog när det är färre i antal, jag har myrdosor under hela säsongen i växthuset, tills jag upptäckte att myreländena byggde bo i myrdosan O_o När det försökt ta sig in i huset i höstas så fick jag hejd på vandringen genom att spruta radar hejvilt, en snarast desperat handling när man i godan ro sitter och syr och ser en liten myra komma klivande för att se att den följs av ett hundratal :eek::yuck:
Men trädgården känns som ett lost mission att försöka på det sättet. :crazy:
 
Era tips fungerar nog när det är färre i antal, jag har myrdosor under hela säsongen i växthuset, tills jag upptäckte att myreländena byggde bo i myrdosan O_o När det försökt ta sig in i huset i höstas så fick jag hejd på vandringen genom att spruta radar hejvilt, en snarast desperat handling när man i godan ro sitter och syr och ser en liten myra komma klivande för att se att den följs av ett hundratal :eek::yuck:
Men trädgården känns som ett lost mission att försöka på det sättet. :crazy:

Du får bygga en upphöjd hundgård på pålar :sneaky:
 
Parkerade Fnattes bur i ett hörn på en obekant träningsplan i somras, av någon märklig anledning var han helt omöjlig att träna med - tills jag insåg att halva hundstackaren var täckt av ilskna myror som försökte käka upp honom! :eek: :rage:
 
Det går djur lösa överallt här, så saker som är giftigt funkar inte. Det är valpar, gästhundar, höns, katter, ankor...

Jag funderar på nått bra sätt att ta död på stacken. Eller flytta den. De gör det en aning svårt för mig att underhålla staketet också, eftersom de har byggt sin stack precis på fårnätet. De är ju inte så mysiga att få i stövlarna när man slår stolp på våren! Vi har så mycket myror på tomten att vi bett anticimex om hjälp, men de hanterar bara stackar som ligger i anslutning till husvägg. Jag har ju säkert sju meter från stacken till väggen :meh:
Jag har ett myrmedel jag fick av Anticimex efter att jag flyttat hit,då fanns det en JÄTTE stack med myror bara 5m från altandörren,dom var överallt och bitska som fan.
Pulvret löstes upp i vatten o stacken vattnades ,ev kunde dom behöva en omgång till,dagen efter såg jag 5st,dagen efter det var det helt dött överallt :bump:

I slutet av förra sommaren var det några som tänkte flytta in men dom fick en pulverdos illa kvickt :devil:

Medlet var endast giftigt för hund om dom åt det tex direkt ur förvaringsburken.
 
Jag har ett myrmedel jag fick av Anticimex efter att jag flyttat hit,då fanns det en JÄTTE stack med myror bara 5m från altandörren,dom var överallt och bitska som fan.
Pulvret löstes upp i vatten o stacken vattnades ,ev kunde dom behöva en omgång till,dagen efter såg jag 5st,dagen efter det var det helt dött överallt :bump:

I slutet av förra sommaren var det några som tänkte flytta in men dom fick en pulverdos illa kvickt :devil:

Medlet var endast giftigt för hund om dom åt det tex direkt ur förvaringsburken.
:devil::devil::devil:
 

Liknande trådar

Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 848
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hur ser det ut i era hundhus/hundkojor/hundgårdar? Visa era omtyckta/smarta lösningar :) Vi har gett upp höns pga rovfåglar och hunden...
Svar
1
· Visningar
538
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 106
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
7 816
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp