Bukefalos 28 år!

sol och snö och små barnaögon?

skogstomten

Trådstartare
Sol är ju otroligt härligt att vara ute och njuta i!
Men ögonen mår kanske inte så bra av solens starka ljus och så reflektionen från snön gör det inte bättre.
Hur gör man för att skydda ögonen på en liten?
Somnar han så går det väl bra, men att sitta i skidpulkan vaken då ser man att han blir besvärad.

Så finns det några solglasögon för småbarn (snart 10 månader) som man kan använda för att skydda ögonen?
 
Sv: sol och snö och små barnaögon?

Det finns små söta glasögon att dätta på de små men ingen garanti för att de sitter kvar!;)
 
Sv: sol och snö och små barnaögon?

Det finns små söta glasögon att dätta på de små men ingen garanti för att de sitter kvar!;)

Nä jag anar att det blir till att pulan er händerna under täcket:angel:
Hittarman dessa på det större mer kända barnaffärerna?
 
Sv: sol och snö och små barnaögon?

Dom som jag har till Emil köpte jag på macken här i byn, dom hängde bland dom andra solglasögonen. :)

Vi har satt ett resårband i varje båge & sedan runt huvudet så sitter dom bättre. Han har dom utanpå mössan. För att slippa att dom ska skava eller göra ont bakom öronen.

Nu är han så liten ännu, 6 månader & kan inte ta av dom själv. Iaf inte med vantar på sig. ;) Svårare med en 10 månders kanske, som vill/kan ta av sig dom själv...
 
Sv: sol och snö och små barnaögon?

Till sådana små finns det solglasögon med tjocka resårband att köpa!
Jättebra då man kan ställa in storleken!

Jag har köpt mina sådana i vanliga "Barvagnsbutiker" som brukar ha ett större utbud av lite speciella saker!

En nödvändighet för min son som har colobom. I hans fall innebär det bla. att han inte kan reglera pupillen och därmed har väldigt ont av starkt ljus!
Små barn brukar ha också ha svårt för det så jag tycker att solglasögon är kanonbra!

Dessutom ser dom ju så fräcka ut!:angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: Acto
·
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 857
Senast: Åsa A
·
Hundträning Har länge läst på buke men aldrig postat något. Men känner lite att situationen är ohållbar här hemma nu, so here it goes. Jag har två...
Svar
5
· Visningar
1 459
Senast: Caps
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 927
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp