Solförmörkelse

Bukefalos 30 år!

Bor i Storstockholm men här har solen gått så pass långt åt väst att jag inte kan se den längre från hemmet 🤔

Det blev ett helt fantastiskt ljus under den partiella solförmörkelsen här! En speciell ton i ljuset. Jag hade inget skydd till hands, så jag tittade inte påsolen, ljuset var så skarpt att jag inte hade kunnat titta på solen ens om jag försökt.

Sen blev det mulet, men det var fortfarande som en speciell ton i dagsljuset.

1000006624.webp

Bor på Island så fick en totalförmörkelse. Det var verkligen en speciell upplevelse trots att det var mulet och regn. Det blev mycket mörkare än jag räknat med. Som en mörk vinternatt utan månsken och konstigt ljus både före och efter. Temperaturförändringen var också väldigt tydlig.

Var av en slump i USA för två år sen, väldigt nära området för total solförmörkelse, tror det var 97% där jag var, och blev så besviken. Hade det inte varit på nyheterna hade jag nog inte ens märkt det. Ljuset blev lite speciellt men hade kunnat tas för moln, däremot blev det märkbart kyligt. Med det sagt, nej, jag la ingen tid på att försöka se något, det var dessutom väldigt molnigt så bara korta sekvenser det ens var möjligt.

Liknande trådar

• GVFÖ XL
  • Adventskalendertråden 2026!
  • Stulet paket
  • Köpa begagnad elsparkcykel, vilken j**la djungel....

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka