Sommar i P1 2021

Jag funderar på om jag måste lyssna om på Ingers prat och höra om jag egentligen tyckte det var dåligt.

Av de jag hört tycker jag Nadim, Mathilda Hofling, Fredrik Steen är mest lyssningsvärda.
 
Hittills bara lyssnat på Mats Jonsson.
Bara för att det är det enda namn som dykt upp i min poddapp som lockat mig till lyssning.
Det var bra.

Kommer lyssna på Ankan också.

Blev lite intresserad av Inger Nilsson tidigare men känner mig lite avslagen nu efter åsikter i den här tråden.
 
Lyssnat på tre till.

Inget Nilsson: dåligt vet jag inte om det var, men kvinnan verkar hemsk.
Jag tycker å andra sidan att det är lite befriande att en äldre kvinna faktiskt vågar vara arg och bitter offentligt, seriöst, jag kan nog förstå att hon vill kräkas på att i hela sitt liv bli bemött som en fantasifigur hon gjorde när hon vara barn.

Och jag hade definitivt tittat två gånger på en tinderprofil där nån skriver att hen vill äta semlor på juldagen!
 
Jag tycker å andra sidan att det är lite befriande att en äldre kvinna faktiskt vågar vara arg och bitter offentligt, seriöst, jag kan nog förstå att hon vill kräkas på att i hela sitt liv bli bemött som en fantasifigur hon gjorde när hon vara barn.

Och jag hade definitivt tittat två gånger på en tinderprofil där nån skriver att hen vill äta semlor på juldagen!


Så tänkte jag också, självklart ska du skriva allt de där i din tinderprofil!
 
Har lyssnat (hittills) på:

Amelia Adamo - lyssnade klart men var egentligen inget ämne jag fastnade för.

Peter Sjölund - Härlig nörd som berättade så bra jag blev intresserad fast jag inte alls egentligen är intresserad av släktforskning.

Anna Kinberg Batra - spännande historia och trevlig att lyssna på. Har ingen kunskap direkt om henne som politiker då jag inte bor i Sverige och inte alls är uppdaterad på det politiska där, kände typ till namnet bara innan.

Fredrik Steen - helt ny bekantskap men interessant prat.

Denise Rudberg - gillar en del av hennes böcker starkt och pratet var väldigt intressant.

Svennis - han läste manus det märkte man men som fotbollsintresserad var det trots detta intressant och ett bra "prat".

Nadim Ghazale - sett honom ett par avsnitt i TV och han har verkat klok och hans sommarprat var det bästa så här långt.

Mats Jonsson - Präsentationen lät lovande men sorry, efter 15 min slutade jag lyssna.

Kvar på måste listan är: Mathilda Hofling, Peter Jöback, Jens Stoltenberg, Jacob Hård, Jonas Karlsson, Lisen, Jessica Meir, Tusse.

Jag läser alla recentionen här så fler kan tillkomma om någon gör mig nyfiken.
 
Jag tycker å andra sidan att det är lite befriande att en äldre kvinna faktiskt vågar vara arg och bitter offentligt, seriöst, jag kan nog förstå att hon vill kräkas på att i hela sitt liv bli bemött som en fantasifigur hon gjorde när hon vara barn.
Jag antar att det var många som missade hennes självironi på slutet, där hon berättade om hur 'starstrucked' hon blivit när hon mött andra tv- och filmstjärnor, och ville ta en selfie med dem och få massa likes på sociala medier.
Dvs hon var inte mycket bättre själv än många av de som ville glänsa tillsammans med henne.
 
Lyssnat på Keyyo. Tja. Trevligt, absolut, men rätt intetsägande på det hela taget. Gillade dock kojan och tältet, ska inte spoila pm någon ska lyssna.
 
Hittills gillat Benjamin bäst, oväntat för mig. Tyckte det var en fin beskrivning av baksidan med att vara i rampljuset. Niklas tyckte jag tyvärr inte sa mycket av intresse. Karin har jag stört mig på orimligt mycket eftersom det tog över halva programmet (minus mammans kommentar) innan det framkom att ingen skadades. Jobbar själv nattskift inom produktion.
Jag tyckte verkligen mycket om Karins sommarprat. Bäst av dem jag lyssnat på.
För mig kändes det naturligt att det skulle kommit fram direkt om någon varit skadad, men att det inte är lika bråttom och centralt om ingen blev det, med viss marginal.
 
Lap-See Lam är det enda jag lyssnat på hittills. Älskade varenda sekund 😍
Det var så magiskt och förtrollande och väldigt intressant om kinakrogens historia i Sverige.
Jag gillar när sommarpraten handlar om ett tema och inte är någon självbiografi, men tycker också det är tråkigt när det bara radas upp fakta.
Detta var mer som att lyssna på en skönlitterär ljudbok, eller radioteater. Underbart!

Har höga förväntningar på Parisa Amiri, hoppas hon också tar tiden till att prata om ett tema.
 
Lap-See Lam är det enda jag lyssnat på hittills. Älskade varenda sekund 😍
Det var så magiskt och förtrollande och väldigt intressant om kinakrogens historia i Sverige.
Jag gillar när sommarpraten handlar om ett tema och inte är någon självbiografi, men tycker också det är tråkigt när det bara radas upp fakta.
Detta var mer som att lyssna på en skönlitterär ljudbok, eller radioteater. Underbart!

Har höga förväntningar på Parisa Amiri, hoppas hon också tar tiden till att prata om ett tema.
Ser fram emot att lyssna på henne ikväll. Tycker hennes konst är intressant och väldigt aktuell, så ska bli spännande att höra hennes prat. 🙂
 
Lap-See Lam är det enda jag lyssnat på hittills. Älskade varenda sekund 😍
Det var så magiskt och förtrollande och väldigt intressant om kinakrogens historia i Sverige.
Jag gillar när sommarpraten handlar om ett tema och inte är någon självbiografi, men tycker också det är tråkigt när det bara radas upp fakta.
Detta var mer som att lyssna på en skönlitterär ljudbok, eller radioteater. Underbart!

Har höga förväntningar på Parisa Amiri, hoppas hon också tar tiden till att prata om ett tema.
Ja alltså wow! Kunde inte sluta lyssna!
 
Jag blev positivt överraskad av Peter Jöback, hade jag inte utgått från att jag skulle försöka lyssna på alla hade jag troligtvis att jag valt att lyssna på honom.
 
Jag blev positivt överraskad av Peter Jöback, hade jag inte utgått från att jag skulle försöka lyssna på alla hade jag troligtvis att jag valt att lyssna på honom.
Ja, han var en överraskning även här. Hade noll förväntningar, men han hamnar helt klart på min övre halva av de rätt många jag hört.
 
Jag lyssnade på Henrik Ekman och det var ren underhållning i mina öron, jag bara älskar en nörd - särskilt när vi delar naturintresset ;)
Bra musiksmak hade han också :angel:
Backar upp varje ord här.
Han sade en del saker som jag bör leta upp och skriva ned ordagrant, för att använda som en trådstart här.

Också kul att han outade sitt alter ego, Rune Runeman, Rimforsa.
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 106
Senast: Rie
·
Äldre Årets viktigaste tråd, såklart! Nu är det inte alls lång tid kvar innan årets säsong drar igång. Vad tror ni om i år? Några favoriter...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 964
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp