Sommar- (och alla andra) skor!

Ser gärna bilder! :) Och tråkigt med foten :(
Jag hade visst ännu fler par, har inte putsat dom ännu.
Antar att skor säger rätt mycket om en, jag har varit både punkare och svartrockare och gillar fortfarande spetsiga skor med spännen:D
33D2C2C7-09B8-4054-92BE-3BAAD4AADB21.jpeg
 
Använder oftast sneakers sommartid, har lite olika att välja mellan men använder oftast några av de ljusa fägerna.
Har också några ballerinas men det är inte så ofta jag använder dom. Vet egentligen inte varför, men jag trivs inte riktigt i sådana. Fast jag gillar utseendet på dom och att de är sköna så blir de liksom aldrig valda när jag ska utanför dörren...
Har även lite sandaler, i olika uppkläddhetsgrad och med olika klackar men de går oftast samma öde till mötes som ballerinorna dvs blir lämnade hemma :cautious:
Sen räkna jag nästan gummistövlar som sommarskor. Vad är väl svensk sommar utan regn? :D
Har höga och låga att välja på.
Och foppatofflor att ha i trädgården :angel:

Håller med!
Jag har haft ett par ballerinaskor som jag älskade 😍. De var vita med röda detaljer och körsbär på. Dem använde jag massor! Men de gick sönder... sen har jag inte hittat några ballerinaskor jag trivts i.
Samma sak vet jag att det blir med klackskor, nej, jag vill vara bekväm. Visst, en liten bred klack fine men nä, inte mer.

Jo, du har rätt om gummistövlar. Har länge tänkt köpa ett par snyggare gummistövlar också, får försöka göra slag i saken!
Får ju snart skatteåterbäringen, den får kanske gå till skor :D
 
Ojoj! Som sagt ser gärna bilder... åh ja stövlar ja, kom på att det vill jag också ha... har två vår/höst-kappor som jag vill ha svarta stövlar till. Kan funka med de svarta vinterskorna på bilden, men som sagt de har blivit tråkigt slitna...

Jag vill också bli skovårdsnörd! Håller du kurser? :D :idea:

Ha ha - jag är ju putsnörd när det gäller hästutrustningen också. Älskar doften av rengjort läder :D. Fördelen med skodon av skinn/mocka är att det är enkelt att hålla skorna fräscha. Skokräm/mockafärg, rengöring för läder, borstar, trasor och impregneringsspray så är man "hemma". Vill man ha tips så kolla in skolyx.se

/Lizzie
 
Ha ha - jag är ju putsnörd när det gäller hästutrustningen också. Älskar doften av rengjort läder :D. Fördelen med skodon av skinn/mocka är att det är enkelt att hålla skorna fräscha. Skokräm/mockafärg, rengöring för läder, borstar, trasor och impregneringsspray så är man "hemma". Vill man ha tips så kolla in skolyx.se

/Lizzie

Tack!
 
Ha ha - jag är ju putsnörd när det gäller hästutrustningen också. Älskar doften av rengjort läder :D. Fördelen med skodon av skinn/mocka är att det är enkelt att hålla skorna fräscha. Skokräm/mockafärg, rengöring för läder, borstar, trasor och impregneringsspray så är man "hemma". Vill man ha tips så kolla in skolyx.se

/Lizzie
Jag också! Älskar att putsa läder och gör det gärna framför tv:n.

När jag var 16 år fick jag ett par på den tiden mycket dyra jodphurs (från Stenbergs läder) och fick höra att jag måste vårda dom ordentligt då de var så dyra. De höll i 11 år :)
 
Jag också! Älskar att putsa läder och gör det gärna framför tv:n.

När jag var 16 år fick jag ett par på den tiden mycket dyra jodphurs (från Stenbergs läder) och fick höra att jag måste vårda dom ordentligt då de var så dyra. De höll i 11 år :)

Sån ska jag bli! Om jag nu vill ha läderskor, ska överväga det (är veg). Men lär ju bättre för miljön med läderskor man tar hand om, än att behöva köpa nya skor oftare... Och jag tyckte ju om att putsa läder på den tiden jag red :). Så bara jag vet hur jag ska sköta skorna så gör jag det nog.
 
Jag har riktigt kassa fötter/anklar/knän/höfter så jag går i svindyra löparskor. Typ jämt. Har nåt par pumps med låga hälar för fint.

Jag har också för små fötter för sandaler.... (alternativet är rosa med glitter eller blå med racerbilar)
 
Jag har inte hunnit inventera på riktigt, men jag hara
*Vandringsskor och vandringskängor
*Löparskor
*Sneakers i olika färger och modeller: vita, svarta, marinblå, rosa
*Vandringssandaler (tewa)
*Scholltofflor

Dessa använder jag hela tiden. Utöver dessa finns diverse "finsandaler" och några klackskor som inte kommer till användning lika ofta. Bra tråd, ska få tummen ur och inspektera (och kanske putsa) skoförrådet.
 
Jag har riktigt kassa fötter/anklar/knän/höfter så jag går i svindyra löparskor. Typ jämt. Har nåt par pumps med låga hälar för fint.

Jag har också för små fötter för sandaler.... (alternativet är rosa med glitter eller blå med racerbilar)

Åh, rosa med glitter hade jag velat ha 😀 :p
Jag har inte hunnit inventera på riktigt, men jag hara
*Vandringsskor och vandringskängor
*Löparskor
*Sneakers i olika färger och modeller: vita, svarta, marinblå, rosa
*Vandringssandaler (tewa)
*Scholltofflor

Dessa använder jag hela tiden. Utöver dessa finns diverse "finsandaler" och några klackskor som inte kommer till användning lika ofta. Bra tråd, ska få tummen ur och inspektera (och kanske putsa) skoförrådet.

Ja, inspektera och ta kort 😊

--------

Ingen som hade velat komma med någon åsikt om skorna jag funderar över 😊.
 
Sån ska jag bli! Om jag nu vill ha läderskor, ska överväga det (är veg). Men lär ju bättre för miljön med läderskor man tar hand om, än att behöva köpa nya skor oftare... Och jag tyckte ju om att putsa läder på den tiden jag red :). Så bara jag vet hur jag ska sköta skorna så gör jag det nog.

Jag förstår om det inte är självklart med läderskor för dig som vegetarian. Jag är köttätare och för mig är det viktigt att man tar rätt på hela djuret. Jag är uppväxt på landet och vid slakt tog man rätt på allt man kunde. Att inte ta tillvara på skinnet efter djuret är ett resursslöseri. När det gäller skinn efter nöt (vilket är det vanligaste vid skor) så dödar men ju inte djuret bara för att komma över skinnet.

Jag skulle aldrig kunna köpa skinnprodukter efter vilda djur som inte ingår i livsmedelskedjan.

/Lizzie
 
Mina höst och vinterkängor - tänkte köpa ett par nya boots, men insåg att jag inte behövde det.

Paret längst upp är makens enda par vinterskor - resten är mina... 🙈

/Lizzie

Vinterskor.jpg
 
För att skorna ska hålla sig fräscha använder jag dem aldrig två dagar i rad. Därav har jag två par converse till sommaren som jag byter med, de är mina vardags- och arbetsskor. Sen ett par chelsea boots för stan, men ändå vardags, ett par lite mer uppklädda loafers, ett par finskor i läder, lädersandaler lämpade för hemmabruk och ett par mer stadiga med hälremmar, och så ett par espadriller, och flipflops i kork. Och så ett par jätteslitna toffsiga tofflor att springa ut med sopor och sånt med.
Då kan jag tipsa om att använda skotork! Sen jag började använda det på alla mina skor efter användning håller de sig superfräscha trots flitig användning. Bästa jag har gjort för mina skor och stövlar!
 

Liknande trådar

Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
2 635
Senast: muslidag
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 854
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Har fått ont i min högra häl, på undersidan, precis under och funderar på om det kan vara hälsporre. Jag brukar inte ha ont i fötterna...
2
Svar
34
· Visningar
2 462
Senast: Ms_Antrop
·
Hundhälsa Ja vilken jä*la rubrik det blev :p Men behöver hjälp nu och input från andra kunniga hundmänniskor. Har en 3 årig greyhound/border...
Svar
13
· Visningar
1 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp