ettåringen går på bete 24/7 med en kompis. De har ett vindskydd som går att montera hjul på och flytta! Lagom åt 2/3 hästar men det går in 4 om man måste

har fått det gratis av en kompis och nästa år kommer vi nog flytta det till en annan hage. Det har använts frekvent nu när bromsen varit fruktansvärda. Det finns träd också men upplever att de är dåliga att söka skugga när de inte är riktigt tak..?
Nova går hemma i ligghallen och vinterhagen så öppnar vi på natten till en större gräshage, då har hon betesreducerare. Tyvärr fri tillgång på hö dagtid.. Fick kompromissa. Och helt ärligt vet jag inte hur eller vad jag ska göra med henne framöver. Enda anledningen att jag kan ha två är för att de står väldigt billigt hos en kompis.
Men hur gör ni med strö? Vår stora ligghall har gjutet golv så vi måste ha strö. På vintern ligger djupströbädd som tas ut på våren men nu går det fruktansvärda mängder strö eftersom det är lika del toa leka del skydd från insekter och säng. Har gummimattor i botten och mockar varje dag och stänger på natten (de har fortfarande tak som sticker ut 3/4 meter men där är grusat och de bajsar inte där)