Sommarbete

K

Krokodilen

Jag undrar bara går era på bete än eller har ni stallat in?

Mina är ute än men det är nog "ingång" efter nästa helg.
 
Mina går på bete till första frosten eller tills det är så dåligt väder att de inte kan sova ordentligt ute (självklart har de skog som skydd mot väder och vind). Mina brukar komma in i oktober.
 
Mina skulle vilja vara ute till dess men min sommarhage har inte så bra skydd mot regn och rusk.

Det finns lite skog men inte tillräckligt :(
 
vi brukar ha ute våra hästar till ca mitten av oktober men det e ju ganska omöjligt att säga beroende på väder å annat. men sista tiden de går ute så brukar vi få fodra med hö å mer kraftfoder...men jag ser helst att de går ute dygnet runt ca 6 månader/år...friska hästar tror jag man får då! :idea:
 

Liknande trådar

Hästhantering Vi har för ca 5 dagar sedan släppt ihop 7 hästar på sommarbete. Det är 3 st hästar som min ponny ej känner sedan innan.3 hästar känner...
Svar
2
· Visningar
950
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
637
Hästvård Jag tänker att vad kan man så i hagen från juni och sen över sommaren. Vi släpper ju på bete och hans hage ska få vila och växa till...
Svar
4
· Visningar
477
Senast: Blyger
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
10 977
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp