Sommarbokbingo

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ceta

Trådstartare
Nu är det dags för nästa runda av bokbingot :D Detta är en lek för att öka läslusten, inspirera och utmana oss att läsa annat än vi kanske annars gör :)

Reglerna är enkla. Vi håller på till sista september.

Alla bestämmer själva om de siktar på många kryss, flest "bingo" eller full bricka. Du kryssar i din bricka när du läst ut en bok som du tycker passar in i någon ruta. Ett kryss per läst bok.

Berätta vad du läst, och hur du tycker den passar in. Visa gärna bild på boken och/eller din bricka under tiden du kryssar :) Och fråga gärna om du undrar vad jag menar med rutor ifall de känns otydliga!

CFD09DB5-54AA-4148-AAE1-09E62043C939.png
 
Nu är det dags för nästa runda av bokbingot :D Detta är en lek för att öka läslusten, inspirera och utmana oss att läsa annat än vi kanske annars gör :)

Reglerna är enkla. Vi håller på till sista september.

Alla bestämmer själva om de siktar på många kryss, flest "bingo" eller full bricka. Du kryssar i din bricka när du läst ut en bok som du tycker passar in i någon ruta. Ett kryss per läst bok.

Berätta vad du läst, och hur du tycker den passar in. Visa gärna bild på boken och/eller din bricka under tiden du kryssar :) Och fråga gärna om du undrar vad jag menar med rutor ifall de känns otydliga!

Visa bifogad fil 30662
Den rutan som är "minst 300 sidor", kan man ha längd för oss som lyssnar istället? 🙂
 
Kul med en fortsättning! Sommaren är ju lite mer lästider också med semester och avkoppling! Så kanske blir det några fler kryss än på förra bingot. De flesta böcker jag läser är av någon anledning längre än 300 sidor så den kommer jag att kunna kryssa utan problem:)
 
Nu är det dags för nästa runda av bokbingot :D Detta är en lek för att öka läslusten, inspirera och utmana oss att läsa annat än vi kanske annars gör :)

Reglerna är enkla. Vi håller på till sista september.

Alla bestämmer själva om de siktar på många kryss, flest "bingo" eller full bricka. Du kryssar i din bricka när du läst ut en bok som du tycker passar in i någon ruta. Ett kryss per läst bok.

Berätta vad du läst, och hur du tycker den passar in. Visa gärna bild på boken och/eller din bricka under tiden du kryssar :) Och fråga gärna om du undrar vad jag menar med rutor ifall de känns otydliga!

Visa bifogad fil 30662
Klart jag är på! 😍

Åh neeej inte en till read on location! 😅 nå, jag lär ju ha avverkat sämsta möjliga (Stay metal) redan så det kan ju knappast bli värre.. eller? :nailbiting:😆
 
Jag ska till kartnålen under midsommarveckan, någon som kan tipsa om något som utspelar sig där? Närmsta orterna är Sandhem och Mullsjö 😅
Screenshot_20190601-205924_Maps.jpg
 
Åh neeej inte en till read on location! 😅 nå, jag lär ju ha avverkat sämsta möjliga (Stay metal) redan så det kan ju knappast bli värre.. eller? :nailbiting:😆

Jag tycker också den är supersvår! Men jag kanske får fuska lite och ta nån som utspelar sig i Uppsala trots att jag bor i en grannkommun..? :idea:
 
Klart jag är på! 😍

Åh neeej inte en till read on location! 😅 nå, jag lär ju ha avverkat sämsta möjliga (Stay metal) redan så det kan ju knappast bli värre.. eller? :nailbiting:😆

Jag får väl passa med med read on location när jag ska till Göteborg nästa gång. Där har jag väl för mig att det finns en och annan deckare och liknande som utspelar sig. Om någon har något tips så får ni gärna hojta.
 
Jag undrar om det finns fler som jag som läser flera böcker samtidigt? Själv har jag minst två på gång samtidigt, är kul att kunna växla tycker jag. Jag köper i princip böcker två gånger per år när det är bokrea och när jag går på bokmässan men då köper jag ju galet många å andra sidan. :D Själv gillar jag att läsa fysiska böcker och har så lätt för att bli okoncenterad när jag lyssnar på något så det fungerar inte riktigt för mig. När jag håller i en bok så måste jag vara där helt och hållet och kan gå in i historien på ett helt annat sätt.
 
Jag undrar om det finns fler som jag som läser flera böcker samtidigt? Själv har jag minst två på gång samtidigt, är kul att kunna växla tycker jag. Jag köper i princip böcker två gånger per år när det är bokrea och när jag går på bokmässan men då köper jag ju galet många å andra sidan. :D Själv gillar jag att läsa fysiska böcker och har så lätt för att bli okoncenterad när jag lyssnar på något så det fungerar inte riktigt för mig. När jag håller i en bok så måste jag vara där helt och hållet och kan gå in i historien på ett helt annat sätt.

Jag! Jag har alltid en barn-ungdomsbok på gång på jobbet (just nu En ocean av kärlek av Tahereh Mafi - fantastisk!), en ljudbok (Lögnernas träd av Frances Hardinge) samt en bok hemma (nu Ormen i Essex av Sarah Perry). Men jag är inte, som jag tolkar dig, en läsare som har två romaner på gång samtidigt på nattygsbordet hemma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
9 084
Senast: doppler
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 487
Senast: startpompe
·
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
6 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp