Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit på gravidyoga idag. Kände honom buffa nån gång :up:. Fick dock sammandragningar på slutet. De gjorde inte ont så antar att det är helt normalt :p.
Jobbar tyvärr nästa gång men ska gå igenom gången efter det.

Hur känns sammandragningar? Har läst att magen blir spänd men sen står det inte så mycket mer. Kan man missa att man har/har haft sammandragning eller känns det helt uppenbart? :confused:
 
Hur känns sammandragningar? Har läst att magen blir spänd men sen står det inte så mycket mer. Kan man missa att man har/har haft sammandragning eller känns det helt uppenbart? :confused:
Har känt att magen blivit just spänd. Tom stenhård nån gång. Utan att vara öm. Eller inte magen, just livmodern.
Tror man säkert kan ha det redan tidigt och då inte känna nåt, men nu när livmodern blivit större märks det.
Jag gissar att det är det jag känt i alla fall.
 
Det gick bra! Fast fick inte lyssna på hjärtat.. De gör inte så förrän vecka 25 då ett inte är säkert man hör något om barnet rullat ihop sig i ett hörn eller något.. men det är bara några dagar kvar till RUL så jag får stå ut! Nästa gång ska vi prata lite mer barn, amning och sånt.
Och tratt är ännu svårare... Min BM har som vana att prova att lyssna med manuell tratt först, men har hittills (är i v 31) inte lyckats. Däremot med vanliga dopplern. Men förstår att du gärna hade velat höra!
 
23+0 idag. Har känt honom då och då sen igår :love:.
Ska gå igenom lite kläder idag så jag vet vad jag ska köpa på li*l imorgon. Hört mycket gott om kvalitén på deras kläder, som dessutom är eko.
 
Här var det full rulle större delen av dagen igår, det är minsann en stark madame såhär i vecka 19 bara, får rejäla puttar ibland, blir lika förvånad varje gång :eek: Idag är det desto lugnare..

Går nu bara och väntar och väntar och väntar på RUL imorgon em, måtte hon se frisk ut och ha det bra därinne :nailbiting:

Men sen ska det ja då jäklar i det shoppas :banana::banana::banana:
 
Nu har vi varit och provsuttit (dottern) och provrullat (jag) en Emmaljunga double viking 735 och den verkade jättebra! Och de ska tydligen öka den rekommenderade maxvikten per sittdel till 25 kilo senare i år :up: (samma sittdel, bara ändrad rekommendation). Om den bara går in i nya bilen så slår vi till, ska provlasta nästa vecka tänkte jag. :)
 
Innan jag klev upp idag såg jag tom buffarna. Det innebär att sambon verkligen borde känna nästa gång han kommer hem. Sen är det bara hoppas liten vill röra sig då.

Bjuder på en magbild från idag.
 

Bifogade filer

  • 20180131_121431.jpg
    20180131_121431.jpg
    116,6 KB · Visningar: 68
Fortsätter spamma tråden :angel:.

Har precis kollat igenom vad vi har i klädväg. Han lär inte behöva vara naken i onödan om vi säger så. Hur mycket behöver man av varje, ni som har barn sen tidigare?
I storlek 50 har vi tex 10 bodys, 7 byxor och 2 tröjor. I 50-56 (56) har vi 15 bodys, 4 byxor och ett set med ytterytröja+byxa....
Jag vill ju shoppa imorgon jue :arghh:.

Vad vi har i 62 och 68 säger jag inte :angel:.

Pyjamas står på listan. Eller spelar det ingen roll om det är en body för dag eller natt? De kanske ser likadana ut?
 
@hemlig jag tror vi hade 5 bodys och två par byxor i stl 50 och lika många i 56 samt tre pyjamaser i respektive storlek :p hade tre par strumpor, men använde knappt dem för de trillade oftast av. Pyjamas är (eller har varit iaf) ofta med hel fot typ som en onepiece. Bodyn täcker bara torson och har långa eller korta ärmar. Till första barnet fick vi en massa som aldrig användes, hon föddes 1e juni och sommaren var asvarm så hon började använda kläder först när hon hade stl 62.
 
Fortsätter spamma tråden :angel:.

Har precis kollat igenom vad vi har i klädväg. Han lär inte behöva vara naken i onödan om vi säger så. Hur mycket behöver man av varje, ni som har barn sen tidigare?
I storlek 50 har vi tex 10 bodys, 7 byxor och 2 tröjor. I 50-56 (56) har vi 15 bodys, 4 byxor och ett set med ytterytröja+byxa....
Jag vill ju shoppa imorgon jue :arghh:.

Vad vi har i 62 och 68 säger jag inte :angel:.

Pyjamas står på listan. Eller spelar det ingen roll om det är en body för dag eller natt? De kanske ser likadana ut?
Vi hade nog 10-15 bodys i 50 tillslut (hade ingen innan dottern föddes för det sa alla att man inte behöver och dom växer ur det såå fort). Dottern hade 50 tills hon var 6-7v gammal. Vi hade nog 3-4 pyjamas (alla med
fot), 6-7 par byxor - blandat vanliga och med fot samt 6-7 par strumpor.
Sen har vi nog dubblat antalet för varje storlek.
Dottern har vuxit rätt långsamt i storlekarna så vi har hunnit jobba oss igenom alla plaggen ett x antal gånger ;)
 
@hemlig jag tror vi hade 5 bodys och två par byxor i stl 50 och lika många i 56 samt tre pyjamaser i respektive storlek :p hade tre par strumpor, men använde knappt dem för de trillade oftast av. Pyjamas är (eller har varit iaf) ofta med hel fot typ som en onepiece. Bodyn täcker bara torson och har långa eller korta ärmar. Till första barnet fick vi en massa som aldrig användes, hon föddes 1e juni och sommaren var asvarm så hon började använda kläder först när hon hade stl 62.
Jag tänker så med, tänk om sommaren blir 30 grader igen. Då lär det vara naken, med blöja, och tunn filt över i vagnen typ.
 
Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni

Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet
IsisEm 31 år, BF 29/6, första barnet, ett tidigare missfall
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
iebm, bf 21/7, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 23/7, tredje barnet
Skolflickan bf 27/7 första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Lilleknodd2, 28år, BF 20/8, andra barnet.
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF


Tror det här var senaste listan. Nån mer som fått ändrat datum efter RUL, eller vill lägga till kön?
Kanske är det nån som inte står med på listan.
 
Fortsätter spamma tråden :angel:.

Har precis kollat igenom vad vi har i klädväg. Han lär inte behöva vara naken i onödan om vi säger så. Hur mycket behöver man av varje, ni som har barn sen tidigare?
I storlek 50 har vi tex 10 bodys, 7 byxor och 2 tröjor. I 50-56 (56) har vi 15 bodys, 4 byxor och ett set med ytterytröja+byxa....
Jag vill ju shoppa imorgon jue :arghh:.

Vad vi har i 62 och 68 säger jag inte :angel:.

Pyjamas står på listan. Eller spelar det ingen roll om det är en body för dag eller natt? De kanske ser likadana ut?

Nä du lär inte behöva mer. :p
Pyjamas är dock bra, dragkedja rekommenderas! Pyjamas har ben som sagt. Är det varmt kan de såklart sova i body också, men vi som har ett barn som vägrar täcke gillar ju benen ;)
Mössa till kyligare dagar? Jag har vinterbarn så är lite osäker på rekommendationerna till nyfödda sommartid.
 
Vi kommer knappast behöva köpa så mycket i klädväg, beror ju lite på sommaren om vi behöver kortärmade bodysar.

Sonen är 14 månader men storlek 74 passar ännu perfekt. Så vi har använt alla storlekar rätt länge
 
Nä du lär inte behöva mer. :p
Pyjamas är dock bra, dragkedja rekommenderas! Pyjamas har ben som sagt. Är det varmt kan de såklart sova i body också, men vi som har ett barn som vägrar täcke gillar ju benen ;)
Mössa till kyligare dagar? Jag har vinterbarn så är lite osäker på rekommendationerna till nyfödda sommartid.
Finns ett gäng begagnade mössor med, tyvärr :p. Men nån mer kan vi nog köpa.
 
Fortsätter spamma tråden :angel:.

Har precis kollat igenom vad vi har i klädväg. Han lär inte behöva vara naken i onödan om vi säger så. Hur mycket behöver man av varje, ni som har barn sen tidigare?
I storlek 50 har vi tex 10 bodys, 7 byxor och 2 tröjor. I 50-56 (56) har vi 15 bodys, 4 byxor och ett set med ytterytröja+byxa....
Jag vill ju shoppa imorgon jue :arghh:.

Vad vi har i 62 och 68 säger jag inte :angel:.

Pyjamas står på listan. Eller spelar det ingen roll om det är en body för dag eller natt? De kanske ser likadana ut?

Hur mycket man behöver beror rätt mycket på om man får en kräkbebis eller inte, hur varm sommaren blir och om man har egen tvättmaskin. Jag hade inte köpt så mycket mer om jag inte hade hittat något som jag verkligen villhöver.
Pyjamasar med eller utan fot är en smaksak. Jag gillar inte de med fötter, drar bebis upp benen mot magen är det lätt att benen fastnar uppe i grenen = arg bebis. Dragkedja på pyjamasen är ett måste, fippla med sjuttielva knappar mitt i natten vid blöjbyten är inte förenat med mitt tålamod.

En tunn mössa att ha ute vid dåligt väder är bra att ha, likaså en solhatt.
Har ni tänkt att bära mycket i sele/sjal vid sämre väder på tex hundpromenaderna är kanske en tunn bärjacka eller ett bärskydd något att titta på. Bonprix har rätt många billiga bärtröjor som också funkar som gravidtröjor.
 
Idag har vi varit på RUL och allt såg fint ut. Sambon fick bestämma om vi skulle ta reda på kön och han var så nyfiken, även om vi tidigare sagt att vi inte skulle det.
BM kunde inte se något pojkkön, som hon uttryckte det men var inte 100 säker. Så mest troligt är det en liten tjej därinne.


Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni

Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 29/6, första barnet, ett tidigare missfall
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
iebm, bf 21/7, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 23/7, tredje barnet
Skolflickan bf 27/7 första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Lilleknodd2, 28år, BF 20/8, andra barnet.
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2
Svar
23
· Visningar
1 714
Senast: ameo
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
68 231
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
532
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp