Sommarföräldrar 2019

@Klura
Gilla på det sista förstås :).
Jag känner mig lite piggare nu när jag börjat äta extra järn. Har du varit och tagit blodprov än och kollat så du inte har brist?

Nej min BM tyckte det var dumt att jag stacks 2 ggr för det och sedan KUB. Ska ta blodprov v2 så får se efter det. Mycket möjligt att jag har låga järnnivåer för jag äter inte kött heller.
 
På fredag är det dags för KUB:en för vår del. Ska bli skönt att se att det är ett barn där inne. Förra graviditeten fick jag ett tidigt UL pga blödningar (v. 9) så det har känts konstigt att inte ha sett barnet än den här graviditeten. Det blir så mycket verkligare då på något sätt. :)

Jag har fortsatt en kämpig start på graviditeten, i förra veckan var jag tvungen att gråtandes ringa hem mannen från jobbets julfest då jag kaskadspydde och vår bebis blev SÅ rädd och panikslagen. Förstår verkligen inte hur ensamstående föräldrar får ihop det, all heder åt dom! :bow:
 
Vi gjorde ultraljud för KUB igår och bebisen såg alldeles normal ut för sin ålder :love: Hjärtat slog och bm kunde se magsäck och urinblåsa också. Min livmoder är tydligen bakåtlutad så hon fick trycka ordentligt hårt på magen för att komma åt att se ordentligt, obekvämt men det var det värt, så häftigt att se den röra sig där inne!

Tyvärr fick vi lite sämre resultat på själva KUB-testet än vad vi hade hoppats på, trisomi 13 och 21 var låg sannolikhet, men på trisomi 18 fick vi 1:204.. Ska till min ordinarie bm imorgon, hoppas på att få NIPT via landstinget när vi fick så dåligt resultat. Trisomi 18 känns ju helt fruktansvärt, är så nervös :(
 
@Skuggviol
Visst är det härligt att få se de små :love:.

Kan typ inget om KUB resultat, men förstår att det måste vara jobbigt att få ett sånt resultat. Men det måste ju inte betyda att något är fel. Hoppas ni får mer utredning och bra stöd av BM!
 
@underensten
ja, jättehärligt verkligen! Det är min första graviditet, så är helt förundrad över hur tydligt man kunde se, trots att den är så liten! Också supermärkligt att man ser den rulla runt och boxas där inne, utan att man känner nåt :laugh:

Nej, förhoppningsvis är den ju frisk lilla bebisen, är ju ca 0,5% risk att den har trisomi 18. Men som jämförelse fick vi 1:11 197 för trisomi 21 (downs) så det hade ju känts säkrare med ett sånt resultat även för 18 :down:
 
@Skuggviol
Min bäbis var väldigt lugn och stilla, nästan så jag blev nojig för det då men sköterskan sa ju att allt såg fint ut.

0,5% Låter ju som en väldig liten risk. Men jag förstår att man inte vill se någon risk alls. Man nojar ju som det är ändå.
 
@Skuggviol åh va skönt att det såg normalt ut och jag håller med i att det är häftigt att kunna se en liten människa som rör sig men som man inte känne av alls:love:

Gällande resultatet så förstår jag att det känns lite läskigt men risken är ju fortfarande låg. Hoppas verkligen ni får göra NIPT också så det verkligen blir utrett! Håller tummarna! :heart

Själv var jag på mitt andra BM besök idag och ska böra med järn några dagar i veckan. Har förstått att det kan påverka magen väldigt mycket. Någon som har tips och/eller erfarenhet kring detta? Finns ju lite att välja på:)
 
@Sedär jag började ju också med järntabletter och var lite orolig för magen då jag redan kände mig lite trög. Hade inte så låga järnvärden så det räcker att jag äter en tablett (duroferon) varannan till var tredje dag. Har ätit varannan och har inte känt mig påverkad alls. Äter några torkade plommon om dagen och försöker även äta en msk linfrö eller nått annat fiberrikt och dricka mycket vatten
 
Har förövrigt världens sämsta imunförsvar just nu och är hemma med förkylning och hosta för tredje gången den här graviditeten :down:. Är sjukt frustrerande.
 
Hoppar in i tråden, ville vänta till efter UL men allt såg bra ut :)

Maj
26 - Nenyah, 29, 1a barnet

Juni
9 - Bigwig, 28, 1a barnet
14 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
23 - Sedär, 28, 1a barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
31 - Klura, 30, 1a barnet

Augusti
23 - Elinapril 31, 2a barnet
 
Hoppar in i tråden, ville vänta till efter UL men allt såg bra ut :)

Maj
26 - Nenyah, 29, 1a barnet

Juni
9 - Bigwig, 28, 1a barnet
14 - Energi, 26, 2a barnet
15 - Harmonie1234 2a barnet
16 - Norma, 29, 2a barnet
21 - Underensten, 30, 1a barnet.
23 - Sedär, 28, 1a barnet

Juli
2 - Skuggviol, 29, 1a barnet
2 - Guldaskig, 30, 2a barnet
10 - Gretagris, 29, 2a barnet
31 - Klura, 30, 1a barnet

Augusti
23 - Elinapril 31, 2a barnet

Grattis!
 
@Sedär jag började ju också med järntabletter och var lite orolig för magen då jag redan kände mig lite trög. Hade inte så låga järnvärden så det räcker att jag äter en tablett (duroferon) varannan till var tredje dag. Har ätit varannan och har inte känt mig påverkad alls. Äter några torkade plommon om dagen och försöker även äta en msk linfrö eller nått annat fiberrikt och dricka mycket vatten

Ja hon sa att det räckte med 100 mg ( det mäts i mg va) två/tre gånger i veckan😊 värderna var inte för låga men tyckte att det kunde vara bra för att fylla på depåern i förebyggande syfte. Jag hoppas min mage klarar sig! Ska kika på det ikväll! Åh bra tips! Ska tänka lite extra på vad jag stoppar i mig och underlätta för magen så mycket som möjligt:)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
19 897
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 360
Senast: Amha
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 026
Senast: Queen
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 985
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp