Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2021

Jag går på toa HELA TIDEN nu. Märks att huvudet trycker på blåsan, ibland går jag på toa och kommer ut och går springa tillbaka in igen 😅
 
Tror bestämt den lille därinne fixerade sig idag, brukar få sjukt ont i revbenen när jag åker bil men idag kände jag inget sånt, däremot är det mer tryck på bäckenet nu så kissnödigheten är på topp!
 
Tror bestämt den lille därinne fixerade sig idag, brukar få sjukt ont i revbenen när jag åker bil men idag kände jag inget sånt, däremot är det mer tryck på bäckenet nu så kissnödigheten är på topp!

Oh det vore ju skönt om man slapp trycket på revbenen.
Hennes rumpa ligger där och trycker konstant 🙄
Vilken vecka är du i?
 
Oh det vore ju skönt om man slapp trycket på revbenen.
Hennes rumpa ligger där och trycker konstant 🙄
Vilken vecka är du i?
34+1, men den hade nog bara sjunkit lite för idag tyckte jag det tryckte en del på revbenen ändå! Hmm. Men jag har också ganska kort överkropp så misstänker att jag kommer få leva med en hel del tryck lite överallt såhär mot slutfasen 🤨
 
Jag tror att min bebis, precis som storebror, kommer ligga ofixerad ett tag till, är ju även tveksam till om huvudet är upp eller ner. Känner ingenting alls i bäckenet, mer än foglossning då :p

Fick lite småpanik när appen sa att jag nu gått in i v35 :eek: Har ju någon sorts mental bild av hur hela sommaren ligger mellan mig och en förlossning, men nu är det ju faktiskt juli redan.
Har knatat runt hela Astrid Lindgrens värld idag med sambo och son och det är väl egentligen självplågeri i denna värme. Men det gick finfint,om än inte så snabbt :p
 
34+1, men den hade nog bara sjunkit lite för idag tyckte jag det tryckte en del på revbenen ändå! Hmm. Men jag har också ganska kort överkropp så misstänker att jag kommer få leva med en hel del tryck lite överallt såhär mot slutfasen 🤨

min hade vänt på sig, enligt Bm och det är hennes stjärt som trycker mig på revbenen :P
Så tror inte på någon lättnad där haha
Jag har ganska lång överkropp, men känns som hon är minst en meter lång där inne :cool:😆
 
Jag tror att min bebis, precis som storebror, kommer ligga ofixerad ett tag till, är ju även tveksam till om huvudet är upp eller ner. Känner ingenting alls i bäckenet, mer än foglossning då :p

Fick lite småpanik när appen sa att jag nu gått in i v35 :eek: Har ju någon sorts mental bild av hur hela sommaren ligger mellan mig och en förlossning, men nu är det ju faktiskt juli redan.
Har knatat runt hela Astrid Lindgrens värld idag med sambo och son och det är väl egentligen självplågeri i denna värme. Men det gick finfint,om än inte så snabbt :p

haha precis så har jag gått runt och tänkt också, att vi har ju hela sommaren framför oss.
Men nu när det börjar närma sig så känns det lite halvpanik.
Både panik för bebis och panik för att sommaren i princip är slut då.
Och vi har som vanligt inte gjort någonting alls och bara jobbat :(
 
Vår lilla är nu snart 6 veckor. Galet vad tiden går! Igår var hon på BVC och tydligen har fontanellerna växt ihop redan vilket är alldeles för tidigt, de växer ihop mellan 6 månader-2 år. Det kan innebära ont om utrymme för hjärnan samt missbildad skalle. Det har skickats remiss till specialmottagning men operation känns inte helt osannolikt. Fan fan. :cry:
Tyckte det räckte med de två hålen i hjärtat.

I övrigt har hon börjat le mot oss, man ser att mycket händer i hjärnan nu. Hon har även skrattat i sömnen några gånger. :love: Sover ganska bra på nätterna, vi samsover och liggammar precis som med storasyster. Storasyster slutade förresten amma när bebis kom, ganska skönt att det blev ett barnstyrt avslut
 
Vår lilla är nu snart 6 veckor. Galet vad tiden går! Igår var hon på BVC och tydligen har fontanellerna växt ihop redan vilket är alldeles för tidigt, de växer ihop mellan 6 månader-2 år. Det kan innebära ont om utrymme för hjärnan samt missbildad skalle. Det har skickats remiss till specialmottagning men operation känns inte helt osannolikt. Fan fan. :cry:
Tyckte det räckte med de två hålen i hjärtat.

I övrigt har hon börjat le mot oss, man ser att mycket händer i hjärnan nu. Hon har även skrattat i sömnen några gånger. :love: Sover ganska bra på nätterna, vi samsover och liggammar precis som med storasyster. Storasyster slutade förresten amma när bebis kom, ganska skönt att det blev ett barnstyrt avslut
Oj vad fort det går! Så jobbigt med fontanellerna dock, håller tummarna att allt löser sig till det bästa ♥️
 
Vilket orimligt sug jag fick efter blåmögelost nu :arghh::D Det är helt klart det jobbigaste för mig att avstå som gravid, men ikväll slog det mig att jag snart är klar med den biten :D

Bebis lever om en massa i magen men hon verkar ha det riktigt trångt nu. Jag är SÅ trött efter två veckors ledighet med stora barnet medan sambon jobbat, men imorgon får även han semester. Tänker att jag ska skicka iväg dom till farmor eller liknande ställe ett par dagar så att jag får vila lite :angel: , gärna i god till innan det verkligen börjar närma sig bf :p
Att försöka underhålla och hålla en 3,5åring i schack är verkligen ingen boost för mammakänslan, och det är lika ofta jag som tappar humöret som han 🙈 Hoppas verkligen det blir lättare sista veckorna när vi är hemma allihopa...
 
Vår lille kille bestämde sig för att dyka upp den 5/7, en dryg vecka för tidigt. Hade en del förverkar/sammandragningar natten fredag-lördag, sen lugnt under dagen, samma sak natten lördag-söndag men fortsatte sedan under hela söndagen. Oregelbundna, både längd och intervall men efter samtal på förlossningen var vi ändå välkomna på bedömning med tanke på att i alla fall kunna få något att sova på. Visade sig att jag redan var 4 cm öppen och blev inskriven :)
Framförallt tack vare ett fantastiskt team i rummet. Kan inte berömma dom nog mycket. Kände mig så trygg och lyssnad på och hade så otroligt mycket förtroende för deras kunskap och hantering. Så summa summarum, hur bra som helst. Två små stygn för min del trots snabb förlossning och en ganska bastant kille på 52 cm och 3960 g.

Vi mår utmärkt och åkte hem i tisdags. Landat fint här hemma och arbetar med omställningarna med en liten knodd här hemma även om han är en väldigt snäll och nöjd liten kille! :love: vi hade ju lite olika namn innan men har nog landat in i att han är en liten Leon!
 
Igår var hon på BVC och tydligen har fontanellerna växt ihop redan vilket är alldeles för tidigt, de växer ihop mellan 6 månader-2 år. Det kan innebära ont om utrymme för hjärnan samt missbildad skalle. Det har skickats remiss till specialmottagning men operation känns inte helt osannolikt. Fan fan. :cry:

När jsg låg på neo med min son så var det en bebis där som hade iohpvuxen fontanell. Tydligen är det inte jätteovanligt och lillen opererades och allt gick fint
 
Bm-besök idag, jag och bebis är så genomsnittliga på kontrollerna att det nästan är löjligt :D (å andra sidan är det ju därför genomsnitt är just genomsnitt :p)

Bebis har iallafall lagt sig med huvudet neråt men hon ligger högt och är inte fixerad än. Barnmorskan hade lite svårt att känna men ultraljudet visade att så var fallet, och hon hann också visa lite extra så jag har fått en extratitt idag :heart

Vi pratade också om tankar inför förlossningen och mitt enda orosmoln är ju att det gick ganska fort sist och flera på förlossningen då sa till mig att "åk in i tid om du får fler barn", så det kändes viktigt att få med. Här, precis som det säkert är i andra regioner, är det en del personalbrist i sommar och jag kan inte låta bli att tänka att det kan innebära att jag får vänta med att åka in eller söka mig till grannstad och vad det kan innebära. Samtidigt hade jag en väldigt bra upplevelse sist så känner mig ju trygg i själva förlossningsmomentet :)
 
Vår lille kille bestämde sig för att dyka upp den 5/7, en dryg vecka för tidigt. Hade en del förverkar/sammandragningar natten fredag-lördag, sen lugnt under dagen, samma sak natten lördag-söndag men fortsatte sedan under hela söndagen. Oregelbundna, både längd och intervall men efter samtal på förlossningen var vi ändå välkomna på bedömning med tanke på att i alla fall kunna få något att sova på. Visade sig att jag redan var 4 cm öppen och blev inskriven :)
Framförallt tack vare ett fantastiskt team i rummet. Kan inte berömma dom nog mycket. Kände mig så trygg och lyssnad på och hade så otroligt mycket förtroende för deras kunskap och hantering. Så summa summarum, hur bra som helst. Två små stygn för min del trots snabb förlossning och en ganska bastant kille på 52 cm och 3960 g.

Vi mår utmärkt och åkte hem i tisdags. Landat fint här hemma och arbetar med omställningarna med en liten knodd här hemma även om han är en väldigt snäll och nöjd liten kille! :love: vi hade ju lite olika namn innan men har nog landat in i att han är en liten Leon!

Grattis 🤗🥰 vilken fint namn
 
Vår lille kille bestämde sig för att dyka upp den 5/7, en dryg vecka för tidigt. Hade en del förverkar/sammandragningar natten fredag-lördag, sen lugnt under dagen, samma sak natten lördag-söndag men fortsatte sedan under hela söndagen. Oregelbundna, både längd och intervall men efter samtal på förlossningen var vi ändå välkomna på bedömning med tanke på att i alla fall kunna få något att sova på. Visade sig att jag redan var 4 cm öppen och blev inskriven :)
Framförallt tack vare ett fantastiskt team i rummet. Kan inte berömma dom nog mycket. Kände mig så trygg och lyssnad på och hade så otroligt mycket förtroende för deras kunskap och hantering. Så summa summarum, hur bra som helst. Två små stygn för min del trots snabb förlossning och en ganska bastant kille på 52 cm och 3960 g.

Vi mår utmärkt och åkte hem i tisdags. Landat fint här hemma och arbetar med omställningarna med en liten knodd här hemma även om han är en väldigt snäll och nöjd liten kille! :love: vi hade ju lite olika namn innan men har nog landat in i att han är en liten Leon!
Grattis ❤️
 
Vår lilla är nu snart 6 veckor. Galet vad tiden går! Igår var hon på BVC och tydligen har fontanellerna växt ihop redan vilket är alldeles för tidigt, de växer ihop mellan 6 månader-2 år. Det kan innebära ont om utrymme för hjärnan samt missbildad skalle. Det har skickats remiss till specialmottagning men operation känns inte helt osannolikt. Fan fan. :cry:
Tyckte det räckte med de två hålen i hjärtat.

I övrigt har hon börjat le mot oss, man ser att mycket händer i hjärnan nu. Hon har även skrattat i sömnen några gånger. :love: Sover ganska bra på nätterna, vi samsover och liggammar precis som med storasyster. Storasyster slutade förresten amma när bebis kom, ganska skönt att det blev ett barnstyrt avslut
Förstår om tanken på en operation känns jobbig, de är ju så små. Hoppas ni får undersökning snabbt så ni vet hur det kommer bli.

så mysigt med leenden :love: Vi får en del leenden, men det är lite tidigt med svarsleenden än.
 
Grattis till alla bebisar! :heart

Jag är numera i v 32+2 - efter RUL senarelades jag två dagar så mitt BF är nu 1/9 - och allt rullar på, fortsatt krämpfritt (förutom brösten då, som fortfarande gör ont till och från trota värmen). Jag har iofs börjat få tendenser till halsbränna men det händer någon gång i veckan och är inte så farligt. Annars är kissnödigheten påtaglig, som någon skrev för någon sida sedan, och som en person som aldrig har behövt bry sig om sin blåsa är det frustrerande att behöva springa på toa i parti och minut när det är som värst.

Jag har semester sedan ca en månad och kom hem från några dagar i fjällen i går. Vi vandrade inte jättemycket, några km per dag, men i torsdags gick vi upp till toppen på ett fjäll och gick sammanlagt ca 1 mil. 7-åringen gnällde över hur jobbigt det var på vägen upp och till sist sa jag att hon lät som en gammal tant och att om preggomorsan inte klagade fick hon inte heller klaga. 🤣 Snart-treåringen knatade på som om han aldrig gjort något annat. Blev buren i omgångar dock.

På måndag är det BM-koll igen och 5 veckor kvar tills jag ska börja jobba igen. Är det någon mer som hinner jobba något mer innan bf?
 
@Jozze
Starkt jobbat med fjällvandring! :o jag vaggar runt i vår trädgård mest, känns otroligt långt borta att orka ens ett par kilometer :D

Jag ska inte jobba mer innan bf, tog ju ut en massa FL-dagar för stora barnet plus semestern, så fick ihop lång ledighet.

Idag är ju dessutom prick en månad kvar här :nailbiting: Sambon och sonen är bortresta några dagar så jag vilar och försöker få lite renovering gjort om vartannat. Ska även packa lite på bb-väskan tror jag..
Imorgon ska jag klippa håret för första gången sen förra våren, har väl så kallat Coronahår :D och på torsdag ska jag på dagsspa med en kompis, ser mycket fram emot lite lyxig egentid som uppladdning!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
16 096
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
31
· Visningar
2 685
Senast: Acto
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
384
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 932
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp