Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2021

Jag är så galet less på att vara gravid nu :o men 3 dagar efter beräknat får man nog vara det. Har iaf kunnat fortsätta arbeta vilket är skönt. Men nu vill jag ha min bebis utanför magen istället.

Foglossningarna har hållit sig på en lite bättre nivå sista veckorna, men igår kväll blev jag tvärdålig igen, låg mest och gnällde i sängen, sambon fick massera och det var omöjligt att ligga bekvämt. Så idag får nog bli en rätt lugn dag, även om jag längtar ut i solen!

Heja heja! Hoppas bebis behagar titta ut snart :love:

Jag är också sjukt trött på att vara gravid som sagt. Vilket jag iofs varit ett tag... 🙈 en månad kvar. Kommer troligen bli en lång månad. Men jag går på semester på onsdag i alla fall. Det ska bli välkommet. Så kan jag använda den lilla energin jag har till att motionera hästarna, pyssla i trädgården och kanske påbörja lite fönsterrenovering! Känns roligare än att jobba :D
 
Heja heja! Hoppas bebis behagar titta ut snart :love:

Jag är också sjukt trött på att vara gravid som sagt. Vilket jag iofs varit ett tag... 🙈 en månad kvar. Kommer troligen bli en lång månad. Men jag går på semester på onsdag i alla fall. Det ska bli välkommet. Så kan jag använda den lilla energin jag har till att motionera hästarna, pyssla i trädgården och kanske påbörja lite fönsterrenovering! Känns roligare än att jobba :D

Skönt med semester! Men höggravid i den här värmen är ju inte helt optimalt.... Det gör ju iaf inte att man känner sig piggare!
Överväger att försöka åka och bada ikväll.
 
Exakt två månader kvar till bf idag. Bebis verkar ha gott om plats än så länge, och även jag, känner mig inte alls så stor eller som att det är trångt. Däremot om jag ser mig själv på foto eller oväntat i spegeln ser jag ut lite som en ballong. :o
 
Ingen bebis!

1 vecka över tiden idag, så ska på ultraljud nu, för att kolla om allt ser bra ut, isf är det igångsättning om en vecka.
Jag är så galet less nu. Har ont och rör mig alldeles för lite och då får man ju ont överallt 😳 kroppen håller ju inte för allt stillasittande!
Vid ett par tillfällen har jag haft en del förverkar och börjar hoppas på att det ska starta, men tyvärr har det pausats varje gång :o
 
Ingen bebis!

1 vecka över tiden idag, så ska på ultraljud nu, för att kolla om allt ser bra ut, isf är det igångsättning om en vecka.
Jag är så galet less nu. Har ont och rör mig alldeles för lite och då får man ju ont överallt 😳 kroppen håller ju inte för allt stillasittande!
Vid ett par tillfällen har jag haft en del förverkar och börjar hoppas på att det ska starta, men tyvärr har det pausats varje gång :o

Attans! Jag fortsätter hålla tummarna för att det drar igång snart! Förstår att du börjar bli less. Jag kommer troligen vara en riktig suris om jag går över (även om jag försöker ställa mig in på att göra det) 😅 tycker tiden fram till bf är tillräckligt lång. Jag hejar på dig och bebis i alla fall! :bump:

Jag har ju också svårare att röra på mig på samma sätt som jag tidigare gjort, vilket tär både fysiskt och psykiskt. Eftersom jag är så svullen också så är typ foppa-tofflor det enda bekväma som jag får plats i efter kl 13/14. Otroligt ergonomiskt att jobba på gården och hästarna med... Så utöver det får jag ju ofantligt ont i fötterna. Så himla härligt. Meeeen man ska inte klaga för mycket. Från i morgon går jag i alla fall på semester, ska försöka passa på att fixa med lite fönster här hemma och umgås lite extra med min syster och hennes lilla unge som hon fick i november :love: Så då kanske jag förtränger lite plågor!
 
Ingen bebis!

1 vecka över tiden idag, så ska på ultraljud nu, för att kolla om allt ser bra ut, isf är det igångsättning om en vecka.
Jag är så galet less nu. Har ont och rör mig alldeles för lite och då får man ju ont överallt 😳 kroppen håller ju inte för allt stillasittande!
Vid ett par tillfällen har jag haft en del förverkar och börjar hoppas på att det ska starta, men tyvärr har det pausats varje gång :o
Det är såå segt att vänta! Hoppas det såg bra ut på ultraljudet.



Jag har slutat jobba nu, skönt att kunna koppla bort jobbet. Beräknad på söndag men är inställd på att gå över. Sist gick jag över 2 veckor och jag tror tyvärr inte på så mycket tidigare den här gången om jag inte blir igångsatt. Fick idag reda på att bebisen låg i vänsterläge, vilket tydligen ökar risken för vidöppen bjudning och utdragen och mer smärtsam förlossning :down: Även om det såklart inte måste bli så blev jag lite orolig för det nu :(. Hoppas han hinner vända sig alternativt väljer att snurra åt rätt håll ändå när han ska ut.
 
Ingen bebis!

1 vecka över tiden idag, så ska på ultraljud nu, för att kolla om allt ser bra ut, isf är det igångsättning om en vecka.
Jag är så galet less nu. Har ont och rör mig alldeles för lite och då får man ju ont överallt 😳 kroppen håller ju inte för allt stillasittande!
Vid ett par tillfällen har jag haft en del förverkar och börjar hoppas på att det ska starta, men tyvärr har det pausats varje gång :o
Åh, hoppas det drar igång snart! Jag gick tio dagar över tiden med första barnet och jag minns hur less jag var. Inte minst på alla som hörde av sig och frågade om det hänt något, ofta bara med orden "bebis än?" och inget mer. Kändes som att kroppen slutat funka och glömt att det låg en bebis därinne som skulle ut. Längsta tio dagarna i mitt liv 😁
 
Allt var bra på ultraljudet :) så det var skönt, men då lär jag ju få vänta en vecka till :o

det var iaf skönt att ta sig in till stan för att göra ultraljud. Så pass skönt att jag bestämde med sambon att vi behövde besöka det nyöppnade hotellet i närheten och dricka lite alkoholfri öl. Så man får se något annat än lägenheten en stund….

Det var ju galet billigt med öppningserbjudande, och bokade man boende ingick middag och frukost. Så nu är vi på hotell istället. Klart välbehövlig omväxling 🤩😁
Det är ju inte längre till BB härifrån än hemifrån om det skulle behövas ;)
 
Allt var bra på ultraljudet :) så det var skönt, men då lär jag ju få vänta en vecka till :o

det var iaf skönt att ta sig in till stan för att göra ultraljud. Så pass skönt att jag bestämde med sambon att vi behövde besöka det nyöppnade hotellet i närheten och dricka lite alkoholfri öl. Så man får se något annat än lägenheten en stund….

Det var ju galet billigt med öppningserbjudande, och bokade man boende ingick middag och frukost. Så nu är vi på hotell istället. Klart välbehövlig omväxling 🤩😁
Det är ju inte längre till BB härifrån än hemifrån om det skulle behövas ;)
Låter härligt! Jag hatade (och hyser fortfarande viss aversion till) uttrycket "passa på att njuta!" när jag väntade ettan, men jag tänker ändå att ni nog gör helt rätt val som hittar på något bra ihop medan ni väntar på bebis :)

(Inte utan att jag blir lite avundsjuk också, sambon och jag har haft en (!) "dejt" sen ettan föddes för 3,5 år sedan, ett par timmar över lunch förra sommaren när farmor passade barnet. Så blir det när man bosätter sig långt från mor- och farföräldrar :o
 
Låter härligt! Jag hatade (och hyser fortfarande viss aversion till) uttrycket "passa på att njuta!" när jag väntade ettan, men jag tänker ändå att ni nog gör helt rätt val som hittar på något bra ihop medan ni väntar på bebis :)

(Inte utan att jag blir lite avundsjuk också, sambon och jag har haft en (!) "dejt" sen ettan föddes för 3,5 år sedan, ett par timmar över lunch förra sommaren när farmor passade barnet. Så blir det när man bosätter sig långt från mor- och farföräldrar :o
Eller ännu värre, ”passa på att vila nu!” Det är ju helt orimligt! Det går ju inte att vila nu så man är piggare sen 😖

Vi har varit ganska bra på att vi på hotell under Corona, nog blivit en 7-10stycken. Både jag och sambon har arbetat hemma i 1,5 år nu, så att ta en dag ibland från hotell har varit bra miljöombyte. Det är ju galet billigt nu(nu under 1100kr för både, inklusive frukost, middag och fika )

jobbigt att ha släkten så långt borta :(
Jag fick flytta när jag träffade sambon(bara 1h, men fick byta sida av stan), men fördelen med det är att mina föräldrar nu bor 20min promenad bort :) och mina systrar 7 min med bilen. Så frivilliga barnvakter borde vi kunna få 😍❤️
sambons pappa är för skruttig för att passa barn. Men sambon har två bröder, tror inte de kommer vara så pigga på att passa barn, men de skulle absolut ställa upp vid behov 😍
 
"Ja, passa på att vila" gör mig galen också!
Skönt att ha familjen nära :) min familj är ju lite drygt en timme bort så det blir inte så mycket spontana resor. Håller på att planera hur och vem som ska passa storebror när det är dags för förlossning. Mina föräldrar hjälper gärna till men är också lite skruttiga, och sambons mamma bor drygt 3 timmar bort så det är inte helt aktuellt...
 
Idag har det varit disko i magen i över en timme imorse innan det var dags att gå upp, känns som att bebis ligger mer på tvären igen och kanske håller på att vända sig med huvudet ner... Sonen låg i säte sent så får se hur denna gör.

Jag har en vecka kvar på jobbet, ska bli så skönt med lång semester sen. Har cyklat till kontoret två dagar den här veckan och fått lite förvärkar (tror jag) när jag tagit i lite extra, så nu verkar kroppen vilja ta det lugnare också.
 
Jobbar på, har ingen semester före, men ska säga till när/om jag känner att jag behöver vara ledig innan.
Kroppen känns helt ok, men börjar känna mig riktigt osmidig och känns som man varit gravid i hundra år och kommer inte ihåg hur det var utan magen typ.. 😆🙈

Ska på möte med läkaren som godkände mitt snitt den sista här, hoppas man får med sig ett datum hem.
 
Ingen bebis på BF här, men det väntade jag mig inte heller. Hoppas på att gå över max en vecka, men att det drar igång utan igångsättning 🙏 Har inga känningar på att det skulle vara på gång, men det hade jag inte sist heller. Så det blir väl att fortsätta känna efter 24 timmar om dygnet ;)
 
Lägger in den senaste listan, vi är inte så många som väntar till sommaren :)

Juni
9/6 Heulwen, andra barnet
20/6 astilbe, andra barnet

Juli
12/7 Miiikaela_, första barnet

Augusti
13/8 FeatherCloud, andra barnet
20/8 service
28/8 Jozze, tredje barnet
 
Ingen bebis på BF här, men det väntade jag mig inte heller. Hoppas på att gå över max en vecka, men att det drar igång utan igångsättning 🙏 Har inga känningar på att det skulle vara på gång, men det hade jag inte sist heller. Så det blir väl att fortsätta känna efter 24 timmar om dygnet ;)
Hoppas bebis kommer snart! Kommer också ihåg att det inte direkt var någon förvarning innan sist. Enda var att jag blev extremt dålig i magen kvällen före, vilket jag iofs hört att det kan vara ett tecken på att kroppen förbereder sig för förlossning. Sen vaknade jag kring fyra på morgonen med värkar. Men det kan ju gå fort ja...
 
Vi har ägnat helgen åt att inventera bebisgrejer, plockat fram vagn mm och gått igenom vad som ska säljas. Köpte ju ny (beg) vagn när äldsta var 11 månader så där är liggdelen helt ny för oss. Jag mindes dock rätt i att vi hade fått med babyskyddsadaptrar till vagnen så det slipper vi köpa, så skönt att kunna klicka på bara!

Gamla vagnen är en typ 10 år gammal som använts av hur många barn som helst, den säljer vi antagligen som sovvagn att ha på förskola. När det väl är dags för lilla att skolas in får väl vanliga bli förskolevagn istället, orkar inte ha en massa saker ståendes i förrådet längre :p
Även gamla babyskyddet säljer vi, vi har ju bara en bil så det behövs inte längre.

storebror tyckte det var jättekul att sortera grejer och ville träna på att köra vagnen med största gosedjurshunden i. Sen passade vi på alla kolla gamla filmer på när han var nyfödd, känns som en bra uppladdning inför att få ett litet syskon. Hjärtat smälter redan när han pratar om hur mycket han längtar :heart
 
Featherscloud, så underbart mysigt med en storebror som längtar 🤩

Här är ännu ingen bebis, ny kontroll idag och borde få en tid till igångsättning på onsdag. Vaknat två gånger av förvärkar på nätterna, men tyvärr har de inte fortsatt.
 
Featherscloud, så underbart mysigt med en storebror som längtar 🤩

Här är ännu ingen bebis, ny kontroll idag och borde få en tid till igångsättning på onsdag. Vaknat två gånger av förvärkar på nätterna, men tyvärr har de inte fortsatt.
Ja, det är fint att han är så peppad! Kan säkert bli bakslag med avundsjuka och annat men generellt känns det bra att han är lite större och går att resonera med.

Hoppas förvärkarna snart blir "riktiga" och att det kommer igång!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
13 066
Senast: Bufera
·
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
30
· Visningar
2 243
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
357
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 837
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp