Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2021

Plötslig blev bebis jättestor i magen känns det som, det tar emot under revbenen om jag sitter "hängigt" och med jämna mellanrum ilar det långt ner... Funderar på om bebis har vänt sig med huvudet ner tillslut?
 
Nu har bebis äntligen kommit! Och allt är bra med oss :)
På det BB vi valde har de en extra kontroll i vecka 41+5, men fick då valet att sätta igång förlossningen direkt, om vi ville. Tackade ja och fick piller, som tur var greppade kroppen och efter attt vattnet gick skötte allt sig själv. Gick Ganska precis 24h från besöket tills bebisen var född.
sen stannade vi på BB till 24h kontrollen och har nu hunnit med två nätter hemma :)
 
Nu har bebis äntligen kommit! Och allt är bra med oss :)
På det BB vi valde har de en extra kontroll i vecka 41+5, men fick då valet att sätta igång förlossningen direkt, om vi ville. Tackade ja och fick piller, som tur var greppade kroppen och efter attt vattnet gick skötte allt sig själv. Gick Ganska precis 24h från besöket tills bebisen var född.
sen stannade vi på BB till 24h kontrollen och har nu hunnit med två nätter hemma :)
Grattis! Skönt med, som det låter, en ganska smidig igångsättning :)
 
Jag gick på semester/föräldraledigt med sonen igår, så nu blir det inget mer jobb förrän nästa år. Självklart blev jag brakförkyld på kvällen :arghh: Näsan är ett vattenfall och det gör ont i bihålorna, och dessutom är det nu två veckor sen jag fick första dosen vaccin, så jag tror iallafall inte det är något annat, men retligt ändå ju...
 
x
Nu har bebis äntligen kommit! Och allt är bra med oss :)
På det BB vi valde har de en extra kontroll i vecka 41+5, men fick då valet att sätta igång förlossningen direkt, om vi ville. Tackade ja och fick piller, som tur var greppade kroppen och efter attt vattnet gick skötte allt sig själv. Gick Ganska precis 24h från besöket tills bebisen var född.
sen stannade vi på BB till 24h kontrollen och har nu hunnit med två nätter hemma :)
Grattis!! :heart
 
Nu har bebis äntligen kommit! Och allt är bra med oss :)
På det BB vi valde har de en extra kontroll i vecka 41+5, men fick då valet att sätta igång förlossningen direkt, om vi ville. Tackade ja och fick piller, som tur var greppade kroppen och efter attt vattnet gick skötte allt sig själv. Gick Ganska precis 24h från besöket tills bebisen var född.
sen stannade vi på BB till 24h kontrollen och har nu hunnit med två nätter hemma :)
Grattis 🤗🥰
 
Fortfarande ingen bebis här. Jag hade ett extra besök hos barnmorskan idag bara för att kolla att allt såg bra ut, har annars tid för överburenhetskontroll (heter det väl?) på torsdag. Allt såg bra ut, men jag insåg återigen hur svårt jag har med överdrivna sympatier. Jag fick träffa en annan barnmorska än min vanliga och hon var sååå inkännande i hur jobbigt det är för mig med väntan att det kröp i mig. Jag vill gärna ha sympatier, men mer i form av att någon håller med om att det är skit och elände och är lite extra snäll mot mig. Men om någon kommer och mjukt frågar ”hur äääär det?” så blir jag direkt avig. Jag vet inte om det är för att det känns falskt, eller som att jag blir behandlad som ett barn? Om någon behandlar mig så på förlossningen har jag bett maken säga till dem.
 
Fortfarande ingen bebis här. Jag hade ett extra besök hos barnmorskan idag bara för att kolla att allt såg bra ut, har annars tid för överburenhetskontroll (heter det väl?) på torsdag. Allt såg bra ut, men jag insåg återigen hur svårt jag har med överdrivna sympatier. Jag fick träffa en annan barnmorska än min vanliga och hon var sååå inkännande i hur jobbigt det är för mig med väntan att det kröp i mig. Jag vill gärna ha sympatier, men mer i form av att någon håller med om att det är skit och elände och är lite extra snäll mot mig. Men om någon kommer och mjukt frågar ”hur äääär det?” så blir jag direkt avig. Jag vet inte om det är för att det känns falskt, eller som att jag blir behandlad som ett barn? Om någon behandlar mig så på förlossningen har jag bett maken säga till dem.
Tycker du sammanfattar hela min känsla med att vara gravid :p Jag vill gärna ha medhåll i om saker är skit och gärna att folk visar lite hänsyn, men gunåde om någon daltar eller ömkar :D
Förra graviditeten fick jag spelet på en av mina närmsta kollegor som försökte tvinga mig att sitta ner på pendeltåget så att jag inte skulle tappa balansen. Hon frågade aldrig igen :angel:

Hur mycket har du gått över nu?
 
Tycker du sammanfattar hela min känsla med att vara gravid :p Jag vill gärna ha medhåll i om saker är skit och gärna att folk visar lite hänsyn, men gunåde om någon daltar eller ömkar :D
Förra graviditeten fick jag spelet på en av mina närmsta kollegor som försökte tvinga mig att sitta ner på pendeltåget så att jag inte skulle tappa balansen. Hon frågade aldrig igen :angel:

Hur mycket har du gått över nu?
Jag kan helst klart relatera till att vägra sätta sig ner i en sådan situation :p

Jag har gått över 8 dagar nu. Så det borde bli igångsättning senast söndag, men jag tror och hoppas att det sätter igång av sig själv innan dess. Vill allra helst att kroppen ska få arbeta självständigt om det går.
 
Jag kan helst klart relatera till att vägra sätta sig ner i en sådan situation :p

Jag har gått över 8 dagar nu. Så det borde bli igångsättning senast söndag, men jag tror och hoppas att det sätter igång av sig själv innan dess. Vill allra helst att kroppen ska få arbeta självständigt om det går.
Håller tummarna att kroppen skärper till sig :D
 
Jag skrev ju så sent som igår (i äldsta barnets tråd) att jag inte lägger så stor vikt vid stora barnets trotsperiod och utbrott. Det var igår... Mvh har idag storgråtit en dryg timme över att blivit kallad "dumma mamma" för femtioelfte gången, och undrar lite vad i hela friden vi ska med två barn till..? :bag:O_o🙈 Det är kul med hormoner och att vara höggravid i denna värme...
 
Jag skrev ju så sent som igår (i äldsta barnets tråd) att jag inte lägger så stor vikt vid stora barnets trotsperiod och utbrott. Det var igår... Mvh har idag storgråtit en dryg timme över att blivit kallad "dumma mamma" för femtioelfte gången, och undrar lite vad i hela friden vi ska med två barn till..? :bag:O_o🙈 Det är kul med hormoner och att vara höggravid i denna värme...
Ja ibland undrar man om man är lite galen :D De extra hormonerna gör inte föräldraskapet lättare direkt. Men hoppas de snart ersätts av andra typer av hormoner (dock lite rädd för hur babybluesen blir med två barn, kan bara föreställa mig känslan av otillräcklighet).
 
Ja ibland undrar man om man är lite galen :D De extra hormonerna gör inte föräldraskapet lättare direkt. Men hoppas de snart ersätts av andra typer av hormoner (dock lite rädd för hur babybluesen blir med två barn, kan bara föreställa mig känslan av otillräcklighet).
Ja fy, jag är helt ärligt ganska rädd med tanke på hur jag mådde sist :o Men samtidigt har jag iallafall fått lite insikt om att allt går över och att den första, turbulenta tiden trots allt är ganska kort..
 
Igår kom lillebror, det gick snabbt när han väl bestämde sig för att komma. Omtumlande när det gick så snabbt, men var förhållandevis pigg bara några timmar efter att han var ute. Vi mår bra och har idag fått komma hem till en mycket stolt storebror :love:
 
Hoppar in skitsent i tråden, visste inte att den fanns! Har bf 18/8, första barnet! Var på kontroll igår och krabaten ligger rätt djupt med huvudet men inte fixerad, den trycker rätt bra på revbenen nu. 😅 livlig också, den sparkar så magen känns som en bongotrumma, sambon är jättefascinerad att man kan se magen röra sig utifrån hehe.
 
Hoppar in skitsent i tråden, visste inte att den fanns! Har bf 18/8, första barnet! Var på kontroll igår och krabaten ligger rätt djupt med huvudet men inte fixerad, den trycker rätt bra på revbenen nu. 😅 livlig också, den sparkar så magen känns som en bongotrumma, sambon är jättefascinerad att man kan se magen röra sig utifrån hehe.
Välkommen! Då är du ganska nära mig som har bf 13/8. :) Lägg gärna till dig i listan!

Jag tycker också det börjar bli trängre mot revbenen, men här har bebis inte lagt sig så djupt tror jag. eller så känns det inte eftersom jag är lång... Men sparkarna är rejäla, eller mer knuffar nuförtiden kanske. :p
 
Nytt sen några dagar är också en helt extrem hunger :o brukar sällan känna hungerkänslor så tydligt men nu är jag typ panik-illamående-kurr i magen-hungrig ca 2 timmar efter varje måltid. Åt middag igår vid 19.30, tog några mackor kl 21.30 och vaknade sen ändå vid 3 inatt och var hungrig :laugh:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
13 205
Senast: Bufera
·
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
30
· Visningar
2 247
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
358
Senast: sjoberga
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 842
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp