Sommarföräldrar 2021

Härligt ändå! Jag hoppas ju innerligt att jag slipper foglossning. Jag är ju lite efter dig, v.18 och än känner jag mig precis som vanligt. Lite snabbare dåsig kanske. Jag hoppas ju kunna fortsätta rida och hålla igång hästarna så länge som möjligt. Helst enda fram 😅 får se hur länge den ambitionen håller. Vill helst slippa ställa av alls egentligen mer än några veckor precis kring bf!
Rida går ännu för mig :) Men köra en skottkärra är helt omöjligt, försökte mig på att longera och det gick inte heller. Gå är svårt :p
 
Åh vad tråkigt :(
Ma är/var som sagt min stora skräck, har aldrig känt mig så besviken på min kropp som efter att ha fått det beskedet i min första graviditet. (Inte över själva missfallet alltså, utan att jag kände mig så lurad) Så förstår hur du känner dig.
Ta hand om dig och hoppas du snart kan vara med i en ny gravidtråd ❤️
Tack :heart

Jag hörde en tjej på Youtube för ett tag sen som sa att hon såg det som att det är kroppen som blir lurad, och lite så känner jag också. Den tror ju på sätt och vis att det finns något att vårda där ändå, så väljer att se det så..känns lite bättre på något sätt. Hade också turen att få en fantastisk barnmorska på sjukhuset igår, det hjälpte verkligen speciellt nu när partner inte går följa med..

Tack snälla igen! 🌸🌸🌸
 
Rida går ännu för mig :) Men köra en skottkärra är helt omöjligt, försökte mig på att longera och det gick inte heller. Gå är svårt :p
Då känner jag mig helt plötsligt väldigt lyckligt lottad! Jag både longerar, tömkör inne och ute i skogen (dvs går ca 8-10 km utan problem om än inte lika raskt), rider, mockar och tar hand om övriga djur med noll problem. Som sagt inte lika rask kanske men annars är det noll skillnad än. Så får kanske vara glad så länge det håller i sig!
 
Som jag misstänkte fick jag bekräftat MA igår. :(

Hade SÅ gärna hängt här med er, önskar er all lycka och är så glad för er skull! :heart

Åh så tråkigt! Jag fick också missfall min förra graviditet och kände mig liksom mer snuvad än vad jag trodde jag skulle göra. Jag hoppas du får vara med i en tråd snart igen :heart
 
Jag har börjat känna av fogarna lite. Med första barnet var det ganska lindrigt, men han är född på vintern så jag tyckte det var ganska jobbigt att gå och halka sista tiden. På ett sätt skönt med ett sommarbarn nu ur det hänseende.

Ironiskt nog känner jag mig efter gårdagens ultraljud jättegravid, jag som gått runt och velat mellan om jag haft några symptom eller inte.. Det är uppenbarligen mycket hjärnspöken inblandade.
 
Igår lyckades jag drulla av hästen, vanligtvis lugn och klok men igår väldigt rädd för snö uppenbarligen. Jag landade supermjukt i ett väldigt snöigt dike så allt gick ju bra, och med tanke på att jag bara är i v14 så ligger liten säkert skyddad därinne. Men ändå, kanske ska sluta rida barbacka i mörker och blåst? :p
 
Igår lyckades jag drulla av hästen, vanligtvis lugn och klok men igår väldigt rädd för snö uppenbarligen. Jag landade supermjukt i ett väldigt snöigt dike så allt gick ju bra, och med tanke på att jag bara är i v14 så ligger liten säkert skyddad därinne. Men ändå, kanske ska sluta rida barbacka i mörker och blåst? :p
Hoppas det gick bra ändå. 🙈 Jag vill ju rida så länge det går men jag får nog ändå säga att jag är lite mer försiktig och tar färre risker. Jag skulle nog inte ge mig ut barbacka i mörker och blåst 😅
 
Hoppas det gick bra ändå. 🙈 Jag vill ju rida så länge det går men jag får nog ändå säga att jag är lite mer försiktig och tar färre risker. Jag skulle nog inte ge mig ut barbacka i mörker och blåst 😅
Jo, det gick bra, kände inte ens av något dagen efter. :) (eller jo jag kände av barbackaritten i höfterna men inte fallet.. O_o)

Jag har ju ingen direkt mage än, (mer än den jag hade innan..). I min förra graviditet blev jag mer försiktig när magen växte, det känns ju naturligt på något vis. Men nu blir det nog sadel i fortsättningen, hur snäll och klok hästen än brukar vara.. :D
 
Jo, det gick bra, kände inte ens av något dagen efter. :) (eller jo jag kände av barbackaritten i höfterna men inte fallet.. O_o)

Jag har ju ingen direkt mage än, (mer än den jag hade innan..). I min förra graviditet blev jag mer försiktig när magen växte, det känns ju naturligt på något vis. Men nu blir det nog sadel i fortsättningen, hur snäll och klok hästen än brukar vara.. :D
Jag är nog van vid att min häst är en riktig dagshäst och hans form varierar markant. Så jag har nog lärt mig när jag borde och inte borde rida. Det har nog inte ändrats så mycket innan/under graviditeten. Jag är nog van att göra riskbedömningar varje gång 😅 🙈

Just nu är det väldigt sprakigt, kallt, blåst och begränsat med busmöjligheter i hagen... så nu är det inte så att man jublar över att klättra upp på den tickande bomben!
 
Igår lyckades jag drulla av hästen, vanligtvis lugn och klok men igår väldigt rädd för snö uppenbarligen. Jag landade supermjukt i ett väldigt snöigt dike så allt gick ju bra, och med tanke på att jag bara är i v14 så ligger liten säkert skyddad därinne. Men ändå, kanske ska sluta rida barbacka i mörker och blåst? :p
Låter klokt att köra sadel 😅 Skönt att det gick bra ändå!
 
Juni
9/6 Heulwen, andra barnet
21/6 astilbe, andra barnet

Juli
12/7 Miiikaela_, första barnet

Augusti
13/8 FeatherCloud, andra barnet



Skriver in mig på listan! Vecka 24 och känner vår lilla tjej sparka varje dag, verkar riktigt livlig! 😁
 
Vi var på RUL igår. Allt såg fint ut såhär långt vilket kändes otroligt skönt. ☺️ Jag var lite mer nervös än vad jag trodde jag skulle vara men allt såg som sagt fint ut! Känns som en avklarad milstolpe. Vi har velat fram och tillbaka huruvida vi vill veta kön eller inte och egentligen visste jag knappt vad vi ville när jag gick in. Men nyfikenheten tog över väl på plats. En liten pojke väntar vi. Känns sjukt roligt framförallt eftersom det är mest tjejer på min sida av släkten men framförallt är vi såklart glada att den lille verkar frisk och pigg :heart men det känns mysigt att kunna säga han, det känns lite mer på riktigt. Men bara liiite!
 
Vi var på RUL igår. Allt såg fint ut såhär långt vilket kändes otroligt skönt. ☺️ Jag var lite mer nervös än vad jag trodde jag skulle vara men allt såg som sagt fint ut! Känns som en avklarad milstolpe. Vi har velat fram och tillbaka huruvida vi vill veta kön eller inte och egentligen visste jag knappt vad vi ville när jag gick in. Men nyfikenheten tog över väl på plats. En liten pojke väntar vi. Känns sjukt roligt framförallt eftersom det är mest tjejer på min sida av släkten men framförallt är vi såklart glada att den lille verkar frisk och pigg :heart men det känns mysigt att kunna säga han, det känns lite mer på riktigt. Men bara liiite!
Så roligt! Och skönt att allt såg bra ut. Vi kollade kön med första barnet och kommer antagligen fråga även denna gång. Blir något att hålla fast vid när man inte kan veta typ något annat, känner jag. :)
 
Inskrivning idag, och jag fick en SÅ bra barnmorska. Med första barnet hade jag en äldre, glömsk, som enbart följde protokoll och inget annat, och mest tjatade om att jag behövde hålla vikten...

Idag träffade jag en ganska jämnårig bm som jag pratade med om massor av saker, och vad jag än sa fick jag tips, råd stöd och saker vi kan följa upp i framtiden. Känns väldigt tryggt och skönt!
 
Inskrivning idag, och jag fick en SÅ bra barnmorska. Med första barnet hade jag en äldre, glömsk, som enbart följde protokoll och inget annat, och mest tjatade om att jag behövde hålla vikten...

Idag träffade jag en ganska jämnårig bm som jag pratade med om massor av saker, och vad jag än sa fick jag tips, råd stöd och saker vi kan följa upp i framtiden. Känns väldigt tryggt och skönt!
Så skönt med bra barnmorska! Det är så olika vilka personligheter som passar ihop. Jag tyckte min förra var ok men vi klickade inte riktigt. Hon var lite för mjuk på något vis. Den här gången fick jag en äldre som passar mig perfekt, sympatisk och med en portion humor och lättsamhet. Det kändes bra att gå igenom förra förlossningen med henne samt så smått börja planera inför nästa.
 
Så skönt med bra barnmorska! Det är så olika vilka personligheter som passar ihop. Jag tyckte min förra var ok men vi klickade inte riktigt. Hon var lite för mjuk på något vis. Den här gången fick jag en äldre som passar mig perfekt, sympatisk och med en portion humor och lättsamhet. Det kändes bra att gå igenom förra förlossningen med henne samt så smått börja planera inför nästa.
Personkemi är nog väldigt viktigt för att man ska känna sig trygg och "få ut" så mycket som möjligt av besöken.

Sist kände jag nog att jag klarade mycket själv och kände mest att alla besök var onödigt långa. Nu fick jag möjlighet att reflektera och börja prata om sånt som varit svårt, framförallt efter förlossningen (förlossningsdepressionen jag hade, svårt att amma mm) och fick både stöd och tips om hur vi kan hantera det. Det känns bra inför resten :)


För övrigt drömmer jag SÅ mycket konstigt den här graviditeten. Inatt drömde jag att jag födde fram en liten kräfta på RUL som jag kollade könet på :D
 
Inskrivning idag, och jag fick en SÅ bra barnmorska. Med första barnet hade jag en äldre, glömsk, som enbart följde protokoll och inget annat, och mest tjatade om att jag behövde hålla vikten...

Idag träffade jag en ganska jämnårig bm som jag pratade med om massor av saker, och vad jag än sa fick jag tips, råd stöd och saker vi kan följa upp i framtiden. Känns väldigt tryggt och skönt!

Jag fick ju missfall min förra graviditet men barnmorskan jag hade då var inte riktigt min kopp te. Inget fel på henne men lite "mesig" och "lam" för min smak kanske. Uppmuntrade dessutom att sluta rida i v.12 vilket kändes sådär...

Den jag har denna gång är verkligen helt annorlunda och jag gillar henne verkligen. Så det känns väldigt skönt och betryggande. Tänker att det inte behöver vara något fel på någon, bara personkemi som spelar in och som känns minst lika viktigt.

Det jag tycker känns lite småjobbigt nu är att partner inte är välkommen på bb efter förlossningen. Jag känner mig inte jättesugen på att bli lämnad själv efteråt efter den typen av omvälvande upplevelse. Känns sjukt trist faktiskt och det gör mig lite nervös. Speciellt eftersom de sägs att det inte finns tillräckligt med personal på natten och många känner sig ganska utsatta. Inte så mycket att göra åt men det är en lite oro som gnager!
 
Jag fick ju missfall min förra graviditet men barnmorskan jag hade då var inte riktigt min kopp te. Inget fel på henne men lite "mesig" och "lam" för min smak kanske. Uppmuntrade dessutom att sluta rida i v.12 vilket kändes sådär...

Den jag har denna gång är verkligen helt annorlunda och jag gillar henne verkligen. Så det känns väldigt skönt och betryggande. Tänker att det inte behöver vara något fel på någon, bara personkemi som spelar in och som känns minst lika viktigt.

Det jag tycker känns lite småjobbigt nu är att partner inte är välkommen på bb efter förlossningen. Jag känner mig inte jättesugen på att bli lämnad själv efteråt efter den typen av omvälvande upplevelse. Känns sjukt trist faktiskt och det gör mig lite nervös. Speciellt eftersom de sägs att det inte finns tillräckligt med personal på natten och många känner sig ganska utsatta. Inte så mycket att göra åt men det är en lite oro som gnager!
Nä det där med BB tycker jag också känns jobbigt, men försöker att inte tänka på det så mycket än, är ju fortfarande ett tag kvar till augusti. Men med första var vi kvar 4 dygn och trots att vi tilläggsmatade och delade upp det sov jag inte många timmar under de dygnen, hoppas vi kommer kunna åka hem snabbare med tvåan om allt är bra.
 
Nä det där med BB tycker jag också känns jobbigt, men försöker att inte tänka på det så mycket än, är ju fortfarande ett tag kvar till augusti. Men med första var vi kvar 4 dygn och trots att vi tilläggsmatade och delade upp det sov jag inte många timmar under de dygnen, hoppas vi kommer kunna åka hem snabbare med tvåan om allt är bra.

Om mannen hunnit bli vaccinerad till dess kanske det kan ändras?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
10 106
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 588
Senast: orkide
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 695
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 897
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp