Sommarföräldrar 2024

@Stålvilja Folk borde bara hålla tyst och sluta komma med dumma kommentarer. Det spelar ingen roll om din mage är stor eller ej, alla magar är olika! Jag är sällan ute i världen men så fort jag träffar folk får jag massa kommentarer om hur liten min mage är. Jag bryr mig inte men nån annan hade ju kunnat bli jätteorolig.

Skit i dem ❤️.
 
Visa bifogad fil 142946
Kan ju visa bild också. Magen i slutet på vecka 25. Är den så enorm? Jag är både ganska lång och stadigt byggd innan. Har inte gått upp i omfång mer än över magen egentligen..
Superfin mage! Tycker den ser HELT normal ut! :heart Folk kommenterade mig med när jag var gravid, fast åt andra hållet, så jag hade en oro att något var fel för jag borde varit större, och gått upp mer i vikt....
 
Åter efter morgonens barnmorskebesök. Det gick toppen! Hon bekräftade att min mage ligger precis på medellinjen i kurvan. Så hon sa också att jag skulle sluta lyssna på dem som påtalar på min mages storlek, så nu ska jag verkligen försöka göra det nästa gång. Vi fick höra hennes hjärtljud tydligt och bra, där allt såg bra ut. Blodsocker och blodtryck på mig var också bra, så den här dagen har börjat väldigt bra :heart
 
Tänker att jag hoppar in här jag också. Jag har BF 30 augusti men kommer få planerat snitt så lite tidigare beräknas bebis födas. Halva graviditeten har snart passerat, vilket känns lite overkligt. Tiden har gått sjukt snabbt. Vi var på RUL i tisdags och vi fick reda på att moderkakan ligger i framvägg, vilket förklarar att jag inte känner så tydliga rörelser denna gången.
 
Tänker att jag hoppar in här jag också. Jag har BF 30 augusti men kommer få planerat snitt så lite tidigare beräknas bebis födas. Halva graviditeten har snart passerat, vilket känns lite overkligt. Tiden har gått sjukt snabbt. Vi var på RUL i tisdags och vi fick reda på att moderkakan ligger i framvägg, vilket förklarar att jag inte känner så tydliga rörelser denna gången.
Grattis och välkommen😁

Själv var jag hos fysio idag, fick bälte och några övningar att göra. Undrar dock hur man ska hinna 3 övningar på 5min när man ska göra varje 10-20 gånger var 😅
Men jag fick hjälp och blev lyssnad på vilket är det viktigaste för mig :)
 
Grattis och välkommen😁

Själv var jag hos fysio idag, fick bälte och några övningar att göra. Undrar dock hur man ska hinna 3 övningar på 5min när man ska göra varje 10-20 gånger var 😅
Men jag fick hjälp och blev lyssnad på vilket är det viktigaste för mig :)
Min förra graviditet fick jag övningar från fysio att göra flera gånger om dagen, var så utled på dem efter några veckor och inte hjälpte de ett sk*t heller. Fysion jag besökte nu hade en helt annan approach, när jag sa att jag inte upplevde någon förbättring förra gången sa hon att det stämmer, man har inte kunnat visa i studier att övningarna har någon evidens/effekt alls på foglossning. Så jag kunde strunta i dem. Det var en sådan mental lättnad att höra.
(Med det sagt sitter ju mitt i bakfogarna och du hade fram, det kanske är en annan grej).
 
Min förra graviditet fick jag övningar från fysio att göra flera gånger om dagen, var så utled på dem efter några veckor och inte hjälpte de ett sk*t heller. Fysion jag besökte nu hade en helt annan approach, när jag sa att jag inte upplevde någon förbättring förra gången sa hon att det stämmer, man har inte kunnat visa i studier att övningarna har någon evidens/effekt alls på foglossning. Så jag kunde strunta i dem. Det var en sådan mental lättnad att höra.
(Med det sagt sitter ju mitt i bakfogarna och du hade fram, det kanske är en annan grej).
Jag har ont i fram när jag jobbat, känns som typ sammandragningar och ont. Inte så ont i själva höfterna, fysio trodde att det berodde på att jag precis börjat jobba igen och det händer mycket i kroppen samtidigt.
 
Vad har ni skaffat för babyskydd? Tänker att det snart börjar bli dags att tänka på 😄
Britax med första sen blev de så dåligt ombonade tyckte vi så bytte till maxi cosi med sista. Han satt väldigt bra i den med det där stöd inlägget i, i större stol hade han drunknat.
Den basen har dock utgått och blivande storebror använder basen till sin stol nummer två. Så nu vet vi inte alls 🤷🏼‍♀️ vi har sorgligt dålig ordning på allt den här gången. Borde verkligen börja titta på vad vi ska köpa för något?! Har inte ens beslutat oss för vilken vagn de blir, vilket påverkar val av babyskydd då vi vill kunna snabbfästa babyskyddet på vagnen.

Ska även köpa spjälsäng, kläder osv 🙈 ska på ultraljud nästa vecka så hoppas det drar igång lite sug efter att planerar mer inför barnets ankomst
 
Vi har BeSafe, den passade med den förra vagnen vi hade också. Dock blir det ny vagn nu. Tror dock inte vi köper adapter, vi kopplade på babyskyddet typ tre ggr bara på vagnen. Babyskyddet var vi dock jättenöjda med, det användes till 11 månaders ålder :D
 
Britax med första sen blev de så dåligt ombonade tyckte vi så bytte till maxi cosi med sista. Han satt väldigt bra i den med det där stöd inlägget i, i större stol hade han drunknat.
Den basen har dock utgått och blivande storebror använder basen till sin stol nummer två. Så nu vet vi inte alls 🤷🏼‍♀️ vi har sorgligt dålig ordning på allt den här gången. Borde verkligen börja titta på vad vi ska köpa för något?! Har inte ens beslutat oss för vilken vagn de blir, vilket påverkar val av babyskydd då vi vill kunna snabbfästa babyskyddet på vagnen.

Ska även köpa spjälsäng, kläder osv 🙈 ska på ultraljud nästa vecka så hoppas det drar igång lite sug efter att planerar mer inför barnets ankomst
Ja okej, brukar det inte vara ett spädbarnsinlägg med de flesta babyskydd?


Här är en till med dålig ordning 😂 är dock bara i vecka 21 men vi har inte köpt något än. Eller jo, en kombinerad gravid och amningskudde. Annars har vi noll koll typ. Skulle vilja ha ett bedside crib denna gången iaf. Skötbord behöver vi samt skötbädd. Vagn har vi kvar våran Thule Urban glide som jag tänker köpa en liggdel till sen får nog den duga som enda vagn. Med mina två andra barn har jag ofta köpt något onödigt som inte blivit använt, så nu känner jag att jag hellre mer känner efter när bebisen kommit vad man kan tänkas behöva. Alla barn är ju olika också. Bärselen har jag kvar och den blev flitigt använd av båda 😊
 
Jag är i vecka 37 och har precis köpt vagn och babyskyddet väntar på posten 😅😅
Så nu kan babyn komma!
Spjälsäng har vi kvar sedan storasyskonet så det kan liten ärva. Men annars tror jag inte vi behöver så mycket.

Borde tvätta upp babykläderna snart!
 
Fina gosedjur?
Jag fick ett gosedjur när jag föddes som jag fortfarande har kvar och är mig mycket kärt. Jag skulle vilja köpa ett lite finare till knodden, gärna ekorre. Någon som har tips på vart man kan köpa lite finare?:)
 
Fina gosedjur?
Jag fick ett gosedjur när jag föddes som jag fortfarande har kvar och är mig mycket kärt. Jag skulle vilja köpa ett lite finare till knodden, gärna ekorre. Någon som har tips på vart man kan köpa lite finare?:)
Vi har från teddykompaniet till våra barn. Underbara. Den har vi fått massor av gosedjur och 5 åringens favorit är en häst från Ikea som börjar bli väldigt sliten
 
Fick feeling och kom på att jag ska in och beställa första kläderna till bebis, men hittar ingeting jag blev sugen på 🙈 vad har ni handlat och var?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 805
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 021
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 933
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp