Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2022

Spännande @Fille! Inte så länge kvar för dig då och skönt att de verkar må bra där inne!

Jag var på UL igår och moderkakan låg bra och tillväxt mitt på medelkurvan. Skönt för mig så var på många tillväxtultraljud förra gången.

Pratat med min syster som är närmsta barnvakt när det drar igång, så nu har jag en hyffsad plan för sommaren och vem som kan ta syskon när vi åker in. Känns också skönt.

Nu börjar jag bli sugen på att tvätta bebiskläder 🙈
 
Att styra upp en heldag med två barn under 5 år när man är höggravid är inte att rekommendera. Fasen vad trött jag är i kroppen. Planerar att lägga mig i sängen med stängd dörr när sambon kommer hem 😄
 
Att styra upp en heldag med två barn under 5 år när man är höggravid är inte att rekommendera. Fasen vad trött jag är i kroppen. Planerar att lägga mig i sängen med stängd dörr när sambon kommer hem 😄
Haha tycker det är tillräckligt att styra upp dagen med ett barn över fem 😂
 
Sista besöket hos BM idag om jag inte vill ha en hinnsvepning senare. Sjukt vad fort det gått alltså, återkommer till det hela tiden 😄 Allt såg iaf bra ut och bebis ligger fixerad låååångt ner. BF på söndag men jag tror verkligen inte den kommer vara så punktlig 😄
 
Sista besöket hos BM idag om jag inte vill ha en hinnsvepning senare. Sjukt vad fort det gått alltså, återkommer till det hela tiden 😄 Allt såg iaf bra ut och bebis ligger fixerad låååångt ner. BF på söndag men jag tror verkligen inte den kommer vara så punktlig 😄
Spännande att trådens första bebis (antagligen) anländer snart :D
 
Någon som har tips på bästa amnings-bh? Hade några i två-pack från Lindex senast bland annat (plus någon mer ordentlig) men hade egentligen gärna haft något med lite mer stöd men ändå mjukt. Tips på några ni gillar?
 
Någon som har tips på bästa amnings-bh? Hade några i två-pack från Lindex senast bland annat (plus någon mer ordentlig) men hade egentligen gärna haft något med lite mer stöd men ändå mjukt. Tips på några ni gillar?
Jag kör från bonprix, billigt och bra 😅 men vet tyvärr inte om de ger direkt stöd, eller finns olika men jag har någon enkel variant. Har bara typ B-kupa, så behöver inte så mycket stöd.
 
Någon som har tips på bästa amnings-bh? Hade några i två-pack från Lindex senast bland annat (plus någon mer ordentlig) men hade egentligen gärna haft något med lite mer stöd men ändå mjukt. Tips på några ni gillar?
Boob, absolut. Har en variant som jag inte minns vad den heter men som är med bra stöd och anpassad om man har mindre omkrets runt bröstkorgen. Jag har 65 cm och har på yttersta haken, jättenöjd.
 
Måste lätta mitt hjärta.
När vi gjorde KUB så fick vi hög risk på alla tre trisomier. 1/27 på Trisomi 21 och 1/78 på de andra två.
Vi fick göra nipt som visade normala fostervärden. Just då var vi överlyckliga men nu kan jag inte släppa att det är något fel på fostret. Berättade min oro för sambon idag och då berättade han att han också var orolig och funderade mycket på det.
Vad jag har förstått i efterhand är att man ska bli erbjuden fostervattensprov om man har högre risk än 1/50 vilket vi har.:( Fattar inte varför vi inte fick göra något.
Det här gör att jag har så svårt att knyta an till bebis.
 
Måste lätta mitt hjärta.
När vi gjorde KUB så fick vi hög risk på alla tre trisomier. 1/27 på Trisomi 21 och 1/78 på de andra två.
Vi fick göra nipt som visade normala fostervärden. Just då var vi överlyckliga men nu kan jag inte släppa att det är något fel på fostret. Berättade min oro för sambon idag och då berättade han att han också var orolig och funderade mycket på det.
Vad jag har förstått i efterhand är att man ska bli erbjuden fostervattensprov om man har högre risk än 1/50 vilket vi har.:( Fattar inte varför vi inte fick göra något.
Det här gör att jag har så svårt att knyta an till bebis.
Åh, förstår att det är svårt att tänka på! Har ni lyft detta med BM? Kanske kan ni få fostervattenprov och/eller någon annan typ av extra checkup som kan lugna er oro?
 
@Kaching Tog upp det med BM sist men hon sa inte så mycket utan mer förstod vår oro.
Var inne för någon vecka sedan för minskade fosterrörelser och hon sa att det såg bra ut, dock hade han -10% på lårbenen vilket inte direkt minskade min oro. Men så förväntas han inte heller att få långa ben. Vet inte hur stor diff som anses normalt lite senare i graviditeten.
Kan man göra fostervattensprov när som under graviditeten?
 
Måste lätta mitt hjärta.
När vi gjorde KUB så fick vi hög risk på alla tre trisomier. 1/27 på Trisomi 21 och 1/78 på de andra två.
Vi fick göra nipt som visade normala fostervärden. Just då var vi överlyckliga men nu kan jag inte släppa att det är något fel på fostret. Berättade min oro för sambon idag och då berättade han att han också var orolig och funderade mycket på det.
Vad jag har förstått i efterhand är att man ska bli erbjuden fostervattensprov om man har högre risk än 1/50 vilket vi har.:( Fattar inte varför vi inte fick göra något.
Det här gör att jag har så svårt att knyta an till bebis.
Känner med dig i din oro!

Men ang att knyta an, det tänker jag att man absolut inte behöver göra/kunna göra etc innan bebis kommer. Och inte alltid när den kommit direkt heller. Visst kände jag för förra barnet, men mer "nu ska jag sköta den här lilla människan" än någon anknytning. Nu har jag asperger + fick en svår förlossningsdepression. Men jag läste på mkt om anknytning och tackar att vi kunde amma för mkt att det blev så bra ändå. Men tänker att just anknytningsdelen inte på något sätt måste komma redan.
 
Känner med dig i din oro!

Men ang att knyta an, det tänker jag att man absolut inte behöver göra/kunna göra etc innan bebis kommer. Och inte alltid när den kommit direkt heller. Visst kände jag för förra barnet, men mer "nu ska jag sköta den här lilla människan" än någon anknytning. Nu har jag asperger + fick en svår förlossningsdepression. Men jag läste på mkt om anknytning och tackar att vi kunde amma för mkt att det blev så bra ändå. Men tänker att just anknytningsdelen inte på något sätt måste komma redan.
Tack för ditt svar! Det var väldigt skönt att få läsa att inte behöva känna sig ensam om att inte knyta an och att det blir bra ändå.❤️ Man får ju så mycket skuldkänslor.
 
På mitt resultat stod det låg risk (<1/10000).
Jag har inte fått någon siffra, läkaren sa aldrig någon. När man loggar in på KS så ser man bara att det är normala fostervärden. Vet inte om jag vill ha en siffra nu iaf inte om det är en lägre siffra är siffran 1/10000 så hade jag ju helt klart känt mig lugnare.🙈 Vart gränsen går har jag ingen aning om.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 519
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 736
Senast: jemeni
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 130
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 340
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp