Sommarföräldrar 2022

Det där med att tredje barnet bara får hänga med stämmer verkligen, och han verkar hittills ganska nöjd med det 😊 Så länge han får amma när han vill så tycker jag det flyter på rätt bra, med det klassiska uppvaket kl 04-05 pga tjorv med magen 😅
 
Var till spec mvc idag, trodde jag skulle få tid för igångsättning till någon gång i veckan, både jag och sambon uppfattade det så förra veckan vi var in. Men nej, 12 mil tur och retur för att kolla blodtryck och ett ctg. Förstår inte varför vi inte kunde göra det på sjukhuset som ligger närmre (bara ca en mil bort), skulle ha åkt dit idag på TUL men blev ju lite annorlunda pga det höga blodtrycket.
Tur vi har råd med bensinen 🙈
 
Är det här senaste listan? Den ser så kort ut men vi kanske inte är fler ☺️

Juni
12 - Guldaskig, 33 år, tredje barnet
19 - Rosapantern, 28 år, tredje barnet

Juli
7 - Kaching, 32, första barnet
24 - Ynnej, 31 år, andra barnet
27- Fille, 32 år, ”andra barnen” (tvillingar)

Augusti
25 - Anonym111, 33 år, första barnet
28 - Klura, 33 år, andra barnet
 
Juni
12 - Guldaskig, 33 år, tredje barnet
19 - Rosapantern, 28 år, tredje barnet

Juli
7 - Kaching, 32, första barnet
24 - Ynnej, 31 år, andra barnet
27- Fille, 32 år, ”andra barnen” (tvillingar)

Augusti
25 - Anonym111, 33 år, första barnet
25 - trofé, 37 år, andra barnet
28 - Klura, 33 år, andra barnet
 
Juni
12 - Guldaskig, 33 år, tredje barnet
19 - Rosapantern, 28 år, tredje barnet

Juli
7 - Kaching, 32, första barnet
24 - Ynnej, 31 år, andra barnet
27- Fille, 32 år, ”andra barnen” (tvillingar)

Augusti
20 - Skrottiskrott, 33 år, andra barnet
25 - Anonym111, 33 år, första barnet
25 - trofé, 37 år, andra barnet
28 - Klura, 33 år, andra barnet
 
Lagom roligt det är när man är runt BF och vissa i omgivningen blir helt galna och ska tjata och tjata om "känningar" stup i kvarten. Har man gått "ända till BF" känns det typ som om det är en katastrof. 🤦‍♀️ Känns ju väldigt lugnt och oxytocinfrämjande med sådant tjat...

Bebisen vänder sig hela tiden så det där med vänster - eller högervänd har jag gett upp om att försöka påverka.

Ja, så nu väntar vi. Väntar och väntar och väntar. Inga planer alls i almanackan och vi undviker att träffa folk "i onödan" för att inte dra hem någon smitta, känns som man kan ha en härligare tid än att vara sjuk under förlossningen. Så det är lite trist och segt just nu, kan man väl säga. Hur har ni det?
 
Lagom roligt det är när man är runt BF och vissa i omgivningen blir helt galna och ska tjata och tjata om "känningar" stup i kvarten. Har man gått "ända till BF" känns det typ som om det är en katastrof. 🤦‍♀️ Känns ju väldigt lugnt och oxytocinfrämjande med sådant tjat...

Bebisen vänder sig hela tiden så det där med vänster - eller högervänd har jag gett upp om att försöka påverka.

Ja, så nu väntar vi. Väntar och väntar och väntar. Inga planer alls i almanackan och vi undviker att träffa folk "i onödan" för att inte dra hem någon smitta, känns som man kan ha en härligare tid än att vara sjuk under förlossningen. Så det är lite trist och segt just nu, kan man väl säga. Hur har ni det?
Trist och segt minst sagt här med, har foglossning, svullna fötter/ben, karpaltunnelsyndrom, medicinerar mot högt blodtryck med biverkningar av medicin. Kan inte röra mig speciellt pga ont och ska vila mkt pga högt blodtryck. Är mest en ”förvaring” av bebisar just nu känns det som!
 
Trist och segt minst sagt här med, har foglossning, svullna fötter/ben, karpaltunnelsyndrom, medicinerar mot högt blodtryck med biverkningar av medicin. Kan inte röra mig speciellt pga ont och ska vila mkt pga högt blodtryck. Är mest en ”förvaring” av bebisar just nu känns det som!
Fy vad tufft det låter. :( :heart
 
Ja, det är tur att det inte satt sig på psyket och att det förhoppningsvis bara är dagar kvar innan jag blir igångsatt! Glamoröst att bara gravid minst sagt 😅
Ja men visst är det. Dessutom känns det som att hela livet är lite i ett vacuum just nu tycker jag. 😬 Lite märklig känsla.
 
Puh, här har vi kommit ur bebisbubblan och har haft det skittufft. Barnen åkte på höstblåsor för andra gången i år. Gallskrik på nätterna, vill bli burna, gråter för att de inte kan äta pga blåsorna men är hungriga😭 bebis fick blåsor men inte påverkad annars, dock krångel med magen och vill bli buren på och skriker så jag sover ca 2 h per natt, och då med en bebis på mig. Allt detta fick min rygg att balla ur så har knappt kunnat gå upprätt vissa dagar. Bebis sover bara på mig vid bröstet eller i sjal, och med 2 till att bära på just nu så känns det som ryggen aldrig blir densamma igen😪 2 dagar till sambon går på semester, måtte tiden gå fort nu😅
 
Puh, här har vi kommit ur bebisbubblan och har haft det skittufft. Barnen åkte på höstblåsor för andra gången i år. Gallskrik på nätterna, vill bli burna, gråter för att de inte kan äta pga blåsorna men är hungriga😭 bebis fick blåsor men inte påverkad annars, dock krångel med magen och vill bli buren på och skriker så jag sover ca 2 h per natt, och då med en bebis på mig. Allt detta fick min rygg att balla ur så har knappt kunnat gå upprätt vissa dagar. Bebis sover bara på mig vid bröstet eller i sjal, och med 2 till att bära på just nu så känns det som ryggen aldrig blir densamma igen😪 2 dagar till sambon går på semester, måtte tiden gå fort nu😅

Nej men snälla nån vilken maximal otur med höstblåsor! Kommer ihåg det där med att bebis vill vara nära, så var vår andra. Hon levde i sjal och sele och min rygg gick typ av tillslut så jag känner verkligen med dig. Var som att det rann isbitar längs ryggraden, fy… Hoppas de två sista dagarna ensam går fort!

Många i tråden som har det kämpigt nu ❤️
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 113
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 971
Senast: jemeni
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 979
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 957
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp