Sommarföräldrar 2022

Mitt glada barn har börjat förskolan sedan lite över en månad tillbaka, och älskar det! Idag berättade pedagogen att dottern har börjat säga kompisarnas namn 😍

Tar lång tid på sig att somna sedan hon började förskolan, men i övrigt går det mesta utan problem, så länge hon får som hon vill. Envis som synden och med bestämda åsikter om hur saker ska göras 😅
 
Vi har det tufft med vår gosse nu. Han är galet intensiv och högljudd. Det klättras och donas och skriks (inte för att han är ledsen) hela tiden. Han vill ofta upp i famnen men vill aldrig vara kvar där liksom. De andra barnen har kunnat somna i famnen och gosa, men den här plutten sitter seriöst aldrig still. Julpyntade lite med de stora barnen i helgen och de blir så ledsna över att han förstör allt de gjort. Vi får låsa de flesta dörrar dagtid för att han inte ska hinna hitta på hyss, känns som vi bor i ett fängelse ibland. Måtte det bli lugnare snart för både syskonen och vi börjar bli slutkörda på detta höga tempo 😮‍💨

Men han är också världens charmigaste och tuffaste lillebror som inte räds något och vill vara med överallt. Och i helgen klippte jag honom för första gången, luggen var obefintlig men nackhåret sådär 15cm långt🤣 nu blev han så stor på en gång, och en exakt kopia av sin äldste bror❤️
 
Även här är det full fart! Han klättrar överallt, låter och tjuter och skriker om vartannat 😄 Helt klart vårt mest aktiva barn, det här klättrandet är något helt nytt för oss. Vi har funderat på hur vi ska göra med julgran men har ändå kommit fram till att vi vill ha en, ska bli spännande att se hur han tacklar den 😂

Förskolan går jättebra, i början var det lite tråkiga lämningar men nu går det så bra så. Sömnen är allt som oftast bra och han sover i sin säng på nätterna. Ibland vaknar han och vill ha välling eller närhet men det är oftast inga problem att lägga om honom. Helt klart vårt enklaste barn när det kommer till nätterna!

Jag har bytt jobb och njuter av att ha mer energi för hem och barn och att jag framförallt inte jobbar så mycket kvällar längre. Allt flyter på och det är så mysigt att vara tillsammans allihop 😍
 
Här går det bra, lillan har varit inne i en period med mer gnäll men det funkar ändå bra med det mesta. Hon gillar när det händer saker och gnäller när det är lugnt. Hon är också väldigt aktiv men låter ändå lugnare än de 2 här över 😅.

Det jobbigaste är att hon inte går själv än. Hon springer fram bara hon får hålla i ett finger och hon kan gå själv men vågar inte :(. Blir att man får gå runt med henne mycket annars blir hon missnöjd, och jag börjar bli trött på det 😅. Hon börjar förskolan om 1 månad så hoppas verkligen hon går då.

Hon sover oftast hela nätterna, vi samsover fortfarande. Äter väldigt bra 😆. Hon pratar också mycket för att vara 15 månader och blir så stolt över sig själv för varje ord hon kan säga 🥰
 
Första dagen tillbaka på förskolan efter jullov sen 15:e december. Hon blev så glad när hon såg att båda favvofröknarna jobbade idag 😍

Vi har fortfarande lååånga läggningar (varit så sedan hon började på förskolan mer eller mindre), men hon var så söt nu ikväll när jag sa att "för att det ska vara dags för förskolan igen så behöver du sova först så det blir morgon". Då vände hon sig genast om och försökte lägga sig till rätta för att somna 😂
 
Hur har alla det?
Molte blir 1,5 år här i dagarna och jag är sååå klar med ledighet 😖 nyss skällt på min stackars sambo som lyckades ringa i helt fel tillfälle och får sen dåligt samvete över att han har sånt tålamod och är så himla förstående. Fy vad jag längtar efter att umgås med vuxna människor!

Peppar för nästa vecka då sambon åker till Frankrike och barnen å jag ska försöka hålla ställningarna här hemma 🙈 1/3 börjar jag jobba igen och Molte börjar på förskolan! Jag är övertygad om att han kommer älska de och mamman kommer vara en så mycket bättre mamma igen!
 
Hur har alla det?
Molte blir 1,5 år här i dagarna och jag är sååå klar med ledighet 😖 nyss skällt på min stackars sambo som lyckades ringa i helt fel tillfälle och får sen dåligt samvete över att han har sånt tålamod och är så himla förstående. Fy vad jag längtar efter att umgås med vuxna människor!

Peppar för nästa vecka då sambon åker till Frankrike och barnen å jag ska försöka hålla ställningarna här hemma 🙈 1/3 börjar jag jobba igen och Molte börjar på förskolan! Jag är övertygad om att han kommer älska de och mamman kommer vara en så mycket bättre mamma igen!
Du, jag hade tappat det för länge sedan om jag varit föräldraledig lika länge som du. Jag började jobba efter 9 månader, det kändes lagom 😅 Älskar mitt barn men föräldraledighet är tufft!
 
Du, jag hade tappat det för länge sedan om jag varit föräldraledig lika länge som du. Jag började jobba efter 9 månader, det kändes lagom 😅 Älskar mitt barn men föräldraledighet är tufft!
Tänk vad olika man är! Jag är hemma än med tvillingarna, börjar jobba när de är två! Jag älskar att vara hemma 😅 klart jag saknar mitt jobb men får jag välja mellan jobb och FL väljer jag FL 😅
 
Hur har alla det?
Molte blir 1,5 år här i dagarna och jag är sååå klar med ledighet 😖 nyss skällt på min stackars sambo som lyckades ringa i helt fel tillfälle och får sen dåligt samvete över att han har sånt tålamod och är så himla förstående. Fy vad jag längtar efter att umgås med vuxna människor!

Peppar för nästa vecka då sambon åker till Frankrike och barnen å jag ska försöka hålla ställningarna här hemma 🙈 1/3 börjar jag jobba igen och Molte börjar på förskolan! Jag är övertygad om att han kommer älska de och mamman kommer vara en så mycket bättre mamma igen!
Jag förstår dig också! Vi skolade in lillan nu i januari och jag var så redo för det. Går jättebra på förskolan och hon verkar trivas.
 
Tänk vad olika man är! Jag är hemma än med tvillingarna, börjar jobba när de är två! Jag älskar att vara hemma 😅 klart jag saknar mitt jobb men får jag välja mellan jobb och FL väljer jag FL 😅
Ja det finns verkligen alla sorter! Visst var vissa saker under FL supermysigt, men jag var ju hemma med henne när hon inte sov dagtid och jag nattammade. Det var verkligen inte min grej! Tror jag hade haft mycket roligare med henne när hennes pappa var FL och hon stadigt sov middag 1-2h varje dag och hon kunde gå på öppna förskolan, njuta av skansen och museum m.m.
 
@Klura och @Kaching va skönt att höra! Jag har velat så denna gång hur vi skulle göra, tidigare barn har mannen varit hemma mycket mer då känns de enklare. Däremot är han ofta ledsen när han inte får stanna på förskolan med storebror så tiden är rätt även för honom de tror jag.
Vi har över 200 högdagar kvar på Molte så finns tid att ändra sig längre fram om det är så.
 
Hur har alla det?
Molte blir 1,5 år här i dagarna och jag är sååå klar med ledighet 😖 nyss skällt på min stackars sambo som lyckades ringa i helt fel tillfälle och får sen dåligt samvete över att han har sånt tålamod och är så himla förstående. Fy vad jag längtar efter att umgås med vuxna människor!

Peppar för nästa vecka då sambon åker till Frankrike och barnen å jag ska försöka hålla ställningarna här hemma 🙈 1/3 börjar jag jobba igen och Molte börjar på förskolan! Jag är övertygad om att han kommer älska de och mamman kommer vara en så mycket bättre mamma igen!

Spännande med förskolestart!

Här går allt fint! Vi har haft vår son på förskola sedan i höstas någon gång (har tydligen glömt 😄) och han trivs så himla bra! Vi älskar vår förskola och alla pedagoger, känns så tryggt.
 
Hur har alla det?
Molte blir 1,5 år här i dagarna och jag är sååå klar med ledighet 😖 nyss skällt på min stackars sambo som lyckades ringa i helt fel tillfälle och får sen dåligt samvete över att han har sånt tålamod och är så himla förstående. Fy vad jag längtar efter att umgås med vuxna människor!

Peppar för nästa vecka då sambon åker till Frankrike och barnen å jag ska försöka hålla ställningarna här hemma 🙈 1/3 börjar jag jobba igen och Molte börjar på förskolan! Jag är övertygad om att han kommer älska de och mamman kommer vara en så mycket bättre mamma igen!
Här rullar det på, längtar efter att talet ska lossna men det går segt 😁

I mars är det 5 år sedan jag gick hem på föräldraledighet 🤣 i slutet av förra året började jag dock hoppa in lite kvällar och helger, mest för att komma ut lite. Annars är väl planen att skola in och börja jobba efter sommaren. Hade lätt kunnat jobba på timmar föralltid om det inte vore för lönen, älskar att kunna styra min tid och samtidigt ha så mycket tid med barnen 🤩
 
Tycker första året med lillebror var så tufft, bättre sedan men fortfarande tufft och nu är äldsta barnet snart fem år och lillebror 1 år och 7 månader och jag har en känsla att jag kan vara inne i den bästa tiden i livet. Dessa ungar, det är så fint. Yngsta är så himla go nu. Jag älskar denna ålder han är i nu, försöker insupa allt och spara i kroppsminnet att ta fram senare i livet.

Båda blir nog hemma till förskoleklass. Jag ser så mycket fram emot våren och sommaren. Det blir fint.
 
Tycker första året med lillebror var så tufft, bättre sedan men fortfarande tufft och nu är äldsta barnet snart fem år och lillebror 1 år och 7 månader och jag har en känsla att jag kan vara inne i den bästa tiden i livet. Dessa ungar, det är så fint. Yngsta är så himla go nu. Jag älskar denna ålder han är i nu, försöker insupa allt och spara i kroppsminnet att ta fram senare i livet.

Båda blir nog hemma till förskoleklass. Jag ser så mycket fram emot våren och sommaren. Det blir fint.
Är du hemma med barnen? Jag är hemma med tvillingarna fram till hösten, önskar dock att jag kunde vara hemma längre, älskar att vara hemma!
Dock är nog mina redo för förskola redan nu, de älskar öppna förskolan och när det händer saker :)
 
Är du hemma med barnen? Jag är hemma med tvillingarna fram till hösten, önskar dock att jag kunde vara hemma längre, älskar att vara hemma!
Dock är nog mina redo för förskola redan nu, de älskar öppna förskolan och när det händer saker :)
Jag jobbar några förmiddagar i veckan och maken är föräldraledig tre dagar i veckan nu. Om ett par månader börjar jag jobba mer helg istället för att få ihop det så att de kan fortsätta vara hemma. Inget upplägg man blir rik på men jag är tacksam för varenda morgon vi får vakna i lugn och ro, och varje dag vi får lägga upp baserat på dagsform.

Min yngsta är också ett stort fan av öppna förskolan, synd bara att det inte går att vistas där nu i några timmar utan följden att bli dundersjuk i flera veckor. 😬 Så tröttsamt att den årstiden när man som bäst skulle behöva komma ut och träffa folk och hitta på något, ja då är det dödssmittor som cirkulerar där. Har ni lyckats klara er från sjukdomar från öf den här tiden? Jag har för tillfället gett upp att gå dit.

Jag älskar också att vara hemma. Förstår vad en del pensionärer menar när de säger att de inte förstår hur de har haft tid att jobba. Vem ska sköta surdegen och hålla koll på tomatplantbebisarna? :confused: :D
 
Jag jobbar några förmiddagar i veckan och maken är föräldraledig tre dagar i veckan nu. Om ett par månader börjar jag jobba mer helg istället för att få ihop det så att de kan fortsätta vara hemma. Inget upplägg man blir rik på men jag är tacksam för varenda morgon vi får vakna i lugn och ro, och varje dag vi får lägga upp baserat på dagsform.

Min yngsta är också ett stort fan av öppna förskolan, synd bara att det inte går att vistas där nu i några timmar utan följden att bli dundersjuk i flera veckor. 😬 Så tröttsamt att den årstiden när man som bäst skulle behöva komma ut och träffa folk och hitta på något, ja då är det dödssmittor som cirkulerar där. Har ni lyckats klara er från sjukdomar från öf den här tiden? Jag har för tillfället gett upp att gå dit.

Jag älskar också att vara hemma. Förstår vad en del pensionärer menar när de säger att de inte förstår hur de har haft tid att jobba. Vem ska sköta surdegen och hålla koll på tomatplantbebisarna? :confused: :D
Jag tänkte så sent som nu på fm att jag längtar efter att bli pensionär 😂 kanske inte att bli gammal utan att inte arbeta mer 😅 då har jag ändå ett jobb jag gillar oct trivs med, men trivs ännu mera hemma! Tyvärr kan jag inte jobba helger på mitt jobb!

Vi går till öppna i alla fall, har ändå en storebror som går i skolan och troligen tar hem smittor! Vi har varit sjuka i 1,5 vecka ca, eller det har gått igenom hela familjen på 1,5 vecka, dock hyffsat lindrigt denna gång!
 
Molte skolas in för fullt och älskar det 😍
Sambon kommer hem inatt efter att ha varit i Frankrike en vecka och han är såå saknad! I morgon ska jag ligga på soffan och kolla serier, han ska få umgås med sina barn i lugn och ro utan mig de har en att göra lista så som hö till hästarna, fylla vatten, motionera hunden och laga mat 🤪 sen ska han få äran att natta barnen, byta bajsblöjor städa och laga mat hela nästa vecka 😁 tänk att ha äran att vara tillsammans med någon som mig 😍🥰🤣😅

Molte tycker de är väldigt roligt att prata videosamtal tack och lov annars hade han missat mycke när han är iväg.
 
Jag tänkte så sent som nu på fm att jag längtar efter att bli pensionär 😂 kanske inte att bli gammal utan att inte arbeta mer 😅 då har jag ändå ett jobb jag gillar oct trivs med, men trivs ännu mera hemma! Tyvärr kan jag inte jobba helger på mitt jobb!

Vi går till öppna i alla fall, har ändå en storebror som går i skolan och troligen tar hem smittor! Vi har varit sjuka i 1,5 vecka ca, eller det har gått igenom hela familjen på 1,5 vecka, dock hyffsat lindrigt denna gång!
Tänk vad bra man har det. Att ha ett jobb man gillar och sedan gilla ännu mer att vara hemma. 😃

Vad skönt att det snabbt blåste förbi. Jag har inget immunförsvar längre. Innan barn var jag förkyld i typ tre dagar och sedan var det över. Nu bara fortsätter det vecka efter vecka. Helt hopplöst. Amning och att inte sova så väldigt jättegott verkar vara ett vinnande koncept för ett utslaget försvar. Plus februari, det hjälper ju knappast heller till. Men idag värmde solen!
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 204
Senast: Sirap
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 856
Senast: jemeni
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 853
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 694
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Masked Singer 2024
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp