Sommarkurser 2013

Sv: Sommarkurser 2013

kl

Några av de kurser som det var ok att bygga ihop en egenkomponerad "specialkurs" om 15 hp utav (och på så vis få till klass 1)var: Kriminologi, GR, (A), Kriminalitet och missbruk, Företagsekonomi, GR, (A), Marknadsföringens etik, Statsvetenskap, GR, (A), Nationalism, främlingsfientlighet och etnopolitik


Ex var Kriminologi GR (A), Introduktion till kriminologi, 7,5 hp och Sociologi GR (A), Ungdomssociologi, 7,5 hp INTE godkända att bygga en specialkurs utav.
 
Sv: Sommarkurser 2013

Såhär kommer a n t min ansökan se ut:

1) Kriminologi, GR, (A), Kriminalitet och missbruk,
2) Vittnespsykologi
3) Företagsekonomi, GR, (A), Marknadsföringens etik
4) Statsvetenskap, GR, (A), Nationalism, främlingsfientlighet och etnopolitik
 
Sv: Sommarkurser 2013

kl

Några av de kurser som det var ok att bygga ihop en egenkomponerad "specialkurs" om 15 hp utav (och på så vis få till klass 1)var: Kriminologi, GR, (A), Kriminalitet och missbruk, Företagsekonomi, GR, (A), Marknadsföringens etik, Statsvetenskap, GR, (A), Nationalism, främlingsfientlighet och etnopolitik


Ex var Kriminologi GR (A), Introduktion till kriminologi, 7,5 hp och Sociologi GR (A), Ungdomssociologi, 7,5 hp INTE godkända att bygga en specialkurs utav.

Menar du 15 hp eller 30 hp? För jag får 7,5*4 till 30. :D
 
Sv: Sommarkurser 2013

15 hp. Bland de tre godkända kurserna kunde man välja ut två och få till en specialkurs. Det fanns några fler från andra högskolor som var godkända att göra så med, jag hoppas att vittnespsykologin ska vara en av dem. Men det blir lite av en chansning.
 
Sv: Sommarkurser 2013

Skickar hälsningen/tacket vidare till min vän. Jag glider enbart med på det jobb som hon har lagt ner. Och ta mig nu bara inte på orden, heller. Det är andrahandsinformation o reglerna kanske skiljer sig mellan olika högskolor. Tycks även kunna göra det inom samma högskola, samma institution beroende på vilken syo man pratade med.

Du vill inte läsa vittnespsykologin med mig, då? Gävle högskola, en introduktionsträff o resten distans.
 
Sv: Sommarkurser 2013

Jag anmälde mig till vittnespsykologin också. :) Jag ska ju ändå vara ledig i sommar och även om det visar sig att jag inte kan göra meritpoäng av det så lär jag mig ju förhoppningsvis någonting. :D

Så om jag blir antagen och om jag inte är helt knäckt efter den här terminen så ses vi i Gävle. :bump:
 
Sv: Sommarkurser 2013

Yay! Nu blev jag lite mer sporrad till vittnespsykologin om man kan ha någon att bolla tankar med.

För det e klart att du inte kommer bli knäckt. De första åren tyckte jag helt klart var de tyngsta, fattade knappt vad jag pysslade med när jag skrev PM och svarade på tentafrågor. O så en dag var det bara som om jag helt plötsligt förstod konceptet. Det kunde fortfarande vara jävligt tungt i perioder men de där riktigt översvallande panikkänslorna kom inte tillbaka. Så förhoppningsvis blir det bättre.

kl
Man kan max bli antagen till 22,5 poäng vilket in princip innebär de tre första kurserna om alla går på distans (då de brukar anta alla med behörighet). Om man sedan bara vill läsa två av de tre kurserna kan man välja vilka man vill eller går det strikt efter rangordning?
 
Sv: Sommarkurser 2013

Ja, jag kände faktiskt också att det kommer bli lite roligare om jag kan bolla med någon. :D

Just nu är det inte svårigheten som riskerar att knäcka mig utan att jag blir så in i bomben irriterad på folk som träter om så himla märkliga saker. Vissa delar av civilrätten ligger verkligen inte för mig... ;)

Himla tur att du sa till om poängen, för jag hade inte tänkt på det. :o Hade vittnespsykologi längst ner, nämligen... Om man kan antas till 22,5 poäng så är det väl bara att tacka ja till hela högen och sedan liksom inte "gå" på en... :angel: Jag lade de dock i rätt ordning, utifall att.
 
Sv: Sommarkurser 2013

Jag kom in på två av mina tre val: Praktisk projektledning 7,5 HP (Stockholms universitet, distans) och Sociologi, GR, (A), Ledarskap och organisationsteori, 7,5 HP (Mittuniversitetet, distans). Jag hade hellre läst den företagsekonomiska organisationsteorikursen men på den hamnade jag på en reservplats ganska långt bak. Så jag får väl nöja mig med de här. ;)

Du själv då? :)
 
Sv: Sommarkurser 2013

Makroekonomisk teori, 15 hp, Högskolan Kristianstad, distans
Praktisk projektledning, 7,5 hp, Stockholms universitet, distans

Ska bli kul! Projektledningen hade jag nog inte hittat om den inte nämnts i den här tråden. :)
 
Sv: Sommarkurser 2013

Kl

Vad blev det till slut för er? Vad kom ni in på och vad kommer ni läsa?

Jag kom in på mina tre förstaval men jag kommer bara läsa statsvetenskapskursen, jag orkar helt enkelt inte mer. Allt som hänt senaste två åren börjar komma ikapp, jag behöver en lugn sommar.
 
Sv: Sommarkurser 2013

KL.

Jag kom in på:
Praktisk projektledning 7,5 hp
Barn och skräckfantastik 7,5 hp
Barn och ungdomslitteratur, en introduktion 7,5 hp

Har dock beslutat mig för att tacka nej till praktisk projektledning då senaste viskningarna från kursansvarige på min utbildning sa att vi kommer att få projektledning i själva utbildningen. Så det blir litteraturvetenskap för mig i sommar istället.
 
Sv: Sommarkurser 2013

Jag kom inte in på relativitetsteorin, vilket är en aning komiskt med tanke på att jag har högsta möjliga på både HP och betyg. Jag har visserligen reservplats 3, så jag antar att jag kommer in ändå, men det känns lite märkligt - jag trodde att jag var helt säker :p.

Jag hade också sökt en förberedande kurs i fysik och en kurs i fantasylitteratur, och dem kom jag in på, men jag har inte bestämt mig för om jag ska gå dem än. Återstår att se hur trött jag är i juni ;).
 
Sv: Sommarkurser 2013

Jag står som reserv. Men jag förstår inte varför mina högskolepoäng inte räknas in som merit. Jag står nämligen bara med i urvalsgrupperna med gymnasiebetyg.
 
Sv: Sommarkurser 2013

Jag kom in på mina tre förstaval men jag kommer bara läsa statsvetenskapskursen, jag orkar helt enkelt inte mer. Allt som hänt senaste två åren börjar komma ikapp, jag behöver en lugn sommar.

:up:

Phu... Hade lite dålig samvete som lurade dig att söka vittnespsykologi o sedan själv tacka nej till att läsa. Jag fick ett jobberbjudande som var för bra för att vara sant. Så nu kommer jag jobba fram till att vårt nästa barn kommer till världen, i augusti.

Lugn sommar låter som en bra plan. Stressa kommer man nog göra tillräckligt ändå.
 
Sv: Sommarkurser 2013

KL
Kom inte in på någonting, men det var nog bara bra.
Jag ska istället börja plugga ett program till hösten och alla de kurser jag hade sökt ingår i programmet.
(Högskoleprovet man gjorde nu i vår räknas ju inte till sommarkurserna.)
 
Sv: Sommarkurser 2013

kl

Hur tackar jag nej till kurserna :o? Vill göra det så fort som möjligt så de kan ta in reserver. Eller kan jag inte göra det via antagning.se?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp