Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

När jag var på BB så ville jag bara hem, mestadels för att maken inte fick sova där men även för att komma hem till den egna lugna vrån såklart. Men när jag var på BB hemvård och såg BB genom glasdörrarna så längtade jag tillbaka lite :eek: Och det gör jag nu med, när jag tänker på dig :D Jag har blivit konstig, börjar nästan tro att det kommer bli fler bäbisar i den här familjen..!
Haha, det är så lätt att bli nostalgisk. Jag saknar min mage, trodde aldrig jag skulle säga det! OCH... jag vill möta bebisen för första gången en gång till. Det var så häftigt. (Inte helt omöjligt att man funderar på en till...)
Hon är snart två veckor och tiden går så fort. Vad är det med mig? Vill bara stoppa tiden :crazy:

Uppdaterar listan..

Juni
2/6 EmelieR- Ebba 21/5
5/6 zazzarazz - Tuva kom 7/6
15/6 Moonbabies - Love 8/6
21/6 Western_Ivy - Mikaela tittade ut 10/5
22/6 Kaktusblomma- Mathilda kom ut 20/6
25/6 Modett - Harry föddes 9/7

Juli
23/7 aneka - Milton föddes 28/7
27/7 Charlotte1975 - Julia föddes 4/8

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
12/8 Sar - möjligtvis en Vidar, föddes den 25/7
13/8 Bubbaz - Malcom föddes den 23/8
16/8 Milschen
20/8 Luden
22/8 Bollen
23/8 Aaricia - Mitra föddes fredagen den trettonde

Hihi! Snart är det lika många pojkar som flickor :) Inte för att det har ngn som helst betydelse men.....

..och H är SJU veckor på fredag :eek: Skulle gärna ha honom i det här formatet i ett par-tre år åtminstone :D Han är så söt och gosig.. :love:

Ja, sätt igång...
Det var en gång.....

Jag har ägnat kvällen åt att sy en fleeceoverall till bebisen att åka hem i. Otroligt vad fin den blev, hoppas bara att den passar.....

Uppdaterar listan..

Juni
2/6 EmelieR- Ebba 21/5
5/6 zazzarazz - Tuva kom 7/6
15/6 Moonbabies - Love 8/6
21/6 Western_Ivy - Mikaela tittade ut 10/5
22/6 Kaktusblomma- Mathilda kom ut 20/6
25/6 Modett - Harry föddes 9/7

Juli
23/7 aneka - Milton föddes 28/7
27/7 Charlotte1975 - Julia föddes 4/8

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
12/8 Sar - möjligtvis en Vidar, föddes den 25/7
13/8 Bubbaz - Malcom föddes den 23/8
16/8 Milschen - Aldor, föddes den 22/8
20/8 Luden
22/8 Bollen
23/8 Aaricia - Mitra föddes fredagen den trettonde

Hoppas, hoppas något händer :bump::bump: !!!

Litet KL

Här tror jag att värkarna (de "riktiga" alltså) börjat komma igång så smått. Har ont på ett helt annat sätt än tidigare. Sammandragningar så pass att jag bara krampar. Typ. *svårförklarat*

Jag har nästa BM-besök inbokat på måndag, men hade tänkt ringa imorgon för att höra lite extra om bl.a. den misstänkta slemmisen från i tisdags. Händer inget "spännande" under resten av natten kanske jag kan få ett tidigarelagt besök för koll av de nedre regionerna?

Efter en natt med molande värk och sammandragningar känner jag mig nästan ogravid: JAG KAN ANDAS IGEN!

Dottern passade på att hålla oss vakna en halvtimme inatt med sin nattskräck. Inte roligt att bara se på och låta det hela ebba ut, men det är det enda som har någon effekt innan vi ens får röra henne.
Tur i oturen att jag hade det som liten och upp i tonåren så jag förstår hennes känslor. Min mamma hade lika dant.

Kom igen Ludens bebis!! :bump::banana:

Här kommer den lovade bilden på fleeceoverallen

CIMG2385.jpg

Köpte en overall som vi tyckte var för tjock och skissade av den med egna ändringar.
Jag tror att jag har blivit tunnhårigare på köpet.... Nej då, overallen var betydligt enklare att sy än åkpåsen.

Jag såg inte bilden på åkpåsen :(
Duktigt gjort :) Den ser väldigt skönt ut och kommer nog väl till pass nu i höst :)
På tal om höst- det känns som om sommaren börjar ta slut... Ihhh!!!!
Jag är ju inte klar ännu ;)
Och Du och Luden har ju inte klämt ut den sista sommaren heller ännu så det kommer väl mer sommar då???

Oj vad duktig du är, den är ju jättefin!
Hoppas det kommer igång för er båda nu!

Här bär det av till 2-månaderskontrollen nu :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
524
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla... 7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 764
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet... 86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
92 155
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
84 830
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka