Vi har börjat prata om när vi ska ha semester på jobbet men det är egentligen ganska flexibelt och inte något som är hugget i sten redan nu. Jag har däremot flaggat för att jag vill ha semester samtidigt som sambon som har tilldelad semester då Volvo stänger. De flesta vi känner har också semester då eller i alla fall delvis då (v.29-32).
Vi har nyligen köpt gård så vi kommer ägna i stort sett hela vår semester med att renovera, rusta upp och bara njuta av det faktum att ha en gård och ha hästar hemma.
Lite saker som är planerat är:
- Sol och bad (jajamen jag tänker räkna med det

)
- Dagsutflykter i närområdet och på vår egen mark
- Way out west (men det är ju mer eller mindre hemma)
- Kortare tur till Gotland (eventuellt får sambon åka själv så är jag hemma)
- Ett par dagar i Stockholm
Sambon kommer från Gotland så han vill givetvis passa på att träffa föräldrar och vänner en sväng. Det är ju praktiskt taget vårt andra hem så jag hoppas kunna följa med även om det bara blir några få dagar. I Stockholm har vi gemensamma vänner som vi brukar försöka hälsa på. Om vi inte hinner/vill under semestern så tar vi det närmare hösten!
Jag tänker alltid att jag inte skall boka in något utan bara vara hemma och njuta, ta det lugnt och fylla dagarna med det jag känner där och då. Det har hittills aldrig hänt utan jag brukar ha fyllt upp semestern till bredden. I år tänkte jag att det skulle vara första gången jag lyckas!