Sommarpratare 2022

Jag ska försöka göra detsamma. Det har flera gånger varit så att jag blivit rejält överraskad. Däremot skippar jag nog de som redan innan säger att de bara ska prata sport... :cautious: (såg att det var någon fotbollsspelare och någon golfspelare med som skulle göra det)

Justja. Koeningsegg skippar jag också. Jag tycker mycket om bilar och började förut en gång lyssna på en intervju med honom, men alltså, det gick inte att lyssna klart. Blev tokig på hur han uttryckte sig :o
Ja, vissa måste jag ju bara skippa, oftast blir det 2-3 per sommar som jag bara inte klarar av :angel:
 
Ser fram emot:

Camilla Hamid - har följt henne länge på Instagram men vet inte så mycket om henne som "privatperson" utan gillar mest hennes bakning även om jag själv aldrig gör något.

Felicia Nestler - kikar igenom alla jag aldrig hört talas om, och fastnade för hennes historia.

Mischa Billing - älskar att lyssna på och prata om mat, så detta lär ju bli intressant.

Sverker Sörlin - pga mitt jobb.

Josef Fares - ingen egentlig motivation.

Ailette Opheim - gillar henne som skådespelare.

Alexander Abdallah - har inte direkt någon koll på honom, men vi är gamla klasskamrater.

Carl Hedin - behöver nog inte förklara närmre, haha!

Amy Deasismont - skulle var intressant att veta mer om henne.

Åke Sellström - pga jag för någon anledning finner kemisk krigsföring intressant...
 
De som jag direkt tänker att jag ska lyssna på är Amat Levin, Mian Lodalen, Kalla och Hector. De två sistnämnda tror jag kanske inte blir så jätteintressanta dock. Sen kanske jag hittar några intressanta bland de namn jag inte känner igen. Sammantaget känns listan inte så spännande i år.
 
Kollade just upp vilka det blev, googlade, varför sökte jag inte här :confused: :D

Brukar aldrig lyssna så vet inte varför jag intresserar mig men blev lite nyfiken på Mischa och Hedvig :)
 
Karin Stöckel, helt klart!
Kalla, skulle vara särskilt intressant att höra vad hon har att säga om de tyngre åren då hon fick ta oförtjänt mycket kritik.
Sen har jag alltid gillat Farah under alla P3 år, så henne kommer jag också att lyssna på. Känner jag mig själv rätt blir det inte fler än så.
 
Carl Hedin, Emanuel Karlsten, Hedvig Lindahl och Marie Agerhäll är spontant de jag är mest taggad på. Men jag brukar göra som många andra och lyssna igenom de flesta (även om jag varje år också skippar någon/några. Ibland i från början, ibland en bit in).
 
Så har Sommar i P1 dragit i gång, lyssnar ni? Vad tycker ni?

Jag satt på stranden och lyssnade på Pär Lernström utan höga förväntningar, mest för att det är mysigt och hör sommaren till. Hans historia var inte unik, men levererades med sån känsla att jag fann mig själv sitta och gråta mitt bland allt folk. Tyckte väldigt mycket om det!

Lena PH igår var lättsam och ytlig i mitt tycke, fångade mig inget särskilt och jag drog igång med trädgårdsprojekt samtidigt och lyssnade med ett halvt öra.

Idag har jag jobbat och inte hunnit lyssna än. :)
 
Har hunnit lyssna på dom tre som varit och Pär är ju en känslomänniska, Lena är som Lena är och igår somnade jag….
 
Hedvig-Bra
Kalla-sådär
Farah-sådär
Martin-bra
Diamant-bra
Lernström-bra
Ryding-ganska bra
Hector-ganska bra
Är de jag lyssnat på hittills.
Börjat på Karlsten och gillar.
 
Jacob de Geer och Amat Levin är mina favoriter så här långt.

Har lyssnat på alla utom två, men dom ska jag ta igen så snart som möjligt :up:. Målet för varje år är att lyssna på alla, det brukar börja starkt och sen glesa ut för att jag glömmer bort :sorry:
 
Har inte lyssnat på alla, hoppar över de som jag inte känner mig lockad av. Lyssnar ibland i efterhand om det är något som många pratar om.
Måste erkänna att min fördom om en snubbe som gjort en karriär som eurodiscostjärna, är medeltidsnördig och nyligen startat ett rockband inte riktigt går ihop med det sätt som E-type leker med språket när han formulerar sig.
 
Jag ska lyssna klart på Karlsten i kväll. Har hittills avbrutit Emma Hamberg (oklart men intresserade mig mindre än vad jag trodde) och Josef Fares som kändes som en ofrivillig hybris-torktumlare, det orkade jag faktiskt inte, fast jag brukar gilla folk med tempo. De jag lyssnat på hittills:
Pär: bra! Fulgrät en del (men är också färgad av att jag känner hans fru och har träffat honom några gånge. Känns som en bra människa)
Mischa: egentligen inte övertygad, men har funnit mig själv i situationer när jag har refererat till sommarpratet, och då har det ju verkligen gjort intryck
Martin "E-type": fint! bättre än vad jag förväntat mig
Camilla Hamid: trevligt!
Sverker Sörlin: Lite långsamt men gav en del tankar.
Farah Abadi: Jag gillar henne, men det kändes inte som om det gav mer än att lyssna på ett avsnitt av Karlavagnen.
Hedvig: Aningens spretigt och det märks att hon inte har sin röst som främsta verktyg. Men som f.d. fotbollsspelare och aktiv inom den debatten kände jag igen mig.
Har laddat till några fler som jag ska lyssna på i morgon på gotlandsbåten...
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 436
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Var fjolåret övervägande bra eller dåligt för er? Eller mitt i mellan? Varför? Jag har aldrig tidigare haft ett så här utpräglat dåligt...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 270
Samhälle Har ni lyssnat? Ska ni rösta? Röstningen pågår fram till på söndag 14/5. Jag gillade allihopa 😊...
Svar
10
· Visningar
1 063
Senast: Raderad medlem 145710
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp