Bukefalos 28 år!

Sommarpratare 2023

Ah så det blir sparande i hållbara fonder du använder? 👍

Iaf mer hållbara än random aktie som köps och säljs för att göra vinst snabbt på hoppas jag 😆

Denna köpte jag då senast jag kollade. Det var inte ens många som hade Ja på hållbarhetsfokus. Men alltså jag är inte bra på detta, kanske är helt fel strategi, hela systemet verkar ju ruttet 🙃

Screenshot_20230628_192909_Avanza.jpg
 
Tråkigt att han fastnat så i mångas huvud med lillstrumpa m.fl. För han är en fantastisk person i övrigt.

Antar jag kommer hör de flest eftersom jag brukar somna med radion på, och sommarpratet börjar när jag ligger i sängen.
Oklart hur många jag lyssnar klart på mao :D
Jag håller med. Han är så underskattad som kulturperson och blivit något av ett skällsord, trots att en hel generation såg honom på tv.
Dessutom var han så jääääkla snygg när han var ung! 🤩
Kommer att lyssna. Utan en antydning till rysning.
 
Vi döpte två av inridningshästarna på Flyinge till Lillstrumpa och Syster Yster 😂 vet inte om traumat var djupt eller ytligt 🤪

Bättre än Storpotäten och Trashanken i alla fall! :nailbiting:

Mvh/Svårt traumatiserad (jag VAR alltså rädd på riktigt för den där pannkaksvärlden som kändes sjukt skrämmande och obegriplig för en fem-sexåring, och ja, jag påminns om det obehaget bara av att höra hans röst nästan femtio år senare)
 
Jag måste ha hängt med lite dåligt i Cervenkas sommarprat 😅
Hur gör man för att spara i hållbara bolag?
Alltså hur sparar man om man inte vill göra det i bank, fond eller aktie (eller hemma i madrassen)? Pratade han om det?
Att "spara" i hållbara bolag betyder att man köper aktier (antingen direkt eller genom fonder). Ur ett ekologiskt perspektiv är det bäst att ha pengarna i madrassen, för då kommer de inte hjälpa ekonomin, och det är ekonomin som förstör världen.

Ekonomiskt är det dock inte hållbart, men ...
 
Att "spara" i hållbara bolag betyder att man köper aktier (antingen direkt eller genom fonder). Ur ett ekologiskt perspektiv är det bäst att ha pengarna i madrassen, för då kommer de inte hjälpa ekonomin, och det är ekonomin som förstör världen.

Ekonomiskt är det dock inte hållbart, men ...

Jag hade bara varit så jävla nojig med massa kontanter hemma annars instämmer jag 😍

Eller. Kanske man egentligen inte ska spara alls mycket främst va?
 
Bättre än Storpotäten och Trashanken i alla fall! :nailbiting:

Mvh/Svårt traumatiserad (jag VAR alltså rädd på riktigt för den där pannkaksvärlden som kändes sjukt skrämmande och obegriplig för en fem-sexåring, och ja, jag påminns om det obehaget bara av att höra hans röst nästan femtio år senare)
Jag hörde aldrig de där programmen. Fel generation :)

Har bara mött honom i andra roller och sammanhang och blivit imponerad.
 
Jag hörde aldrig de där programmen. Fel generation :)

Har bara mött honom i andra roller och sammanhang och blivit imponerad.
Är barnprogram en generationsfråga? Mvh skaffade Disney + så föräldrar kan titta på FAMILJEfilmer... Astrid Lindgrens filmer tittar föräldrarna i familjen ofta på.... ;) :D
 
Vilken märklig fråga? :confused:
Som jag fattat det erbjuds kandidaterna att sommarprata. Om de accepterar såhar de frihet att prata om vad som helst, under en och en halv timme.
Du är fri att tycka vad du vill.
Jag kan inte minnas ett sommarprat som bara har varit information. Men jag lyssnar heller inte på alla så därför undrar jag hur vanligt det har varit.
 
Idag är det Bo Landin som pratar!
Kanske ändå årets viktigaste ämne, och sååååå många riktigt bra meningar. Han kändes som en äkta citatmaskin… och plötsligt lät han som en politiker… vad sjutton?!
Jag gillade absolut sommarpratet. Han var jättebra! Ämnet jätteviktigt!
Men det blev inte en sån där upplevelse som jag fått av andra program.
Typ betyg 3,5 av 5? Till ett sommarprat som jag hade tänkt ge 5+ 😡
 
(sen jag hörde just ”citatmaskin” om politikerna så har jag fastnat på att lyssna efter det i debatterna, tydligen är att ha en mening eller ett citat som fastnar det allra viktigaste… för det kommer delas av media och i sociala media och vara det vi minns av debatten. Det irriterar mig orimligt mycket att JAG behandlas så, jag är en tänkande varelse som klarar längre resonemang än en ”citatmening” 😠 Men Bo Landin var inte så illa som politikerna kan vara ibland ;) men ändå… det blev lite för lättsmält om ett väldigt svårt och stort ämne? Och det irriterade mig kanske lite mer för att jag var så himla pepp på det på förhand?)
 
Är barnprogram en generationsfråga? Mvh skaffade Disney + så föräldrar kan titta på FAMILJEfilmer... Astrid Lindgrens filmer tittar föräldrarna i familjen ofta på.... ;) :D
Jajjamän.

Humle och Dumle någon?:) Dockteater från östländerna?

För film behövde man gå på bio. Mina far tog mig bara på bio en enda gång i barndomen. Djungelboken (kom -67)

Absolut generationsfråga.
Bolibumpa kom när jag var fick barn. Bananer i pyjamas likaså. Luftens hjältar!
 
Jajjamän.

Humle och Dumle någon?:) Dockteater från östländerna?

För film behövde man gå på bio. Mina far tog mig bara på bio en enda gång i barndomen. Djungelboken (kom -67)

Absolut generationsfråga.
Bolibumpa kom när jag var fick barn. Bananer i pyjamas likaså. Luftens hjältar!
Humle och dumle har jag sett med... vad jag menade var att vi själva vuxna människor kan sitta och titta på det utan barn med oss... svågern talade om för många år sedan att han minsann inte såg sånt larv för han hade stora barn......

Jag tittade på honom och svarade att det inte var barnet som ville se det utan vi.....
 
Du är fri att tycka vad du vill.
Jag kan inte minnas ett sommarprat som bara har varit information. Men jag lyssnar heller inte på alla så därför undrar jag hur vanligt det har varit.

Även Bo Landins prat (29/6) var väldigt informationsbaserat med lite fokus på hans eget liv, så bara i år så har det varit minst 2 (har inte lyssnat på alla så vet inte om det är fler).
 

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 780
Äldre Årets viktigaste tråd, såklart! Nu är det inte alls lång tid kvar innan årets säsong drar igång. Vad tror ni om i år? Några favoriter...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 158
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp