Sommarpratare 2025

Bukefalos 30 år!

Anders Eriksson - Gillar när han berättar om alla galna äventyr med rosa bussarna. När han ska hylla sina barn eller skryta om hur vältränad han fortfarande är tappar han mig.
Thomas Stenström - Upplever första halvan om hans uppväxt som riktigt obehaglig faktiskt. Precis den typen av ungdom som mobbade mig när jag växte upp. Men han verkar ha blivit en fin människa senare, och sommarpratet är både intressant och berörande.

Julia Ravanis - En kombination av matematik, sorg över en död bror och flum. Fick inte några vidare recensioner men jag gillade det! Borde ha lyssnat med musik, helt min smak.

Fatimas var också jättebra tycker jag! Fängslande och krasst skildrat utan att vältränade i trauman eller vad folk inte brukar gilla ibland tyckte jag.

Rissa Seidou - Gillade henne inte först, tycker att folk som pratar om sina barn är helt ointressanta. Men när hon började prats om det hon är bra på blev det jätteintressant.
Jonna Sundling - Här var det skidor, bara skidor. Men för mig som gillar skidor var det intressant!

Jag lyssnade på Lars Svendsen för jag tycker ämnet är intressant. Men han var så torr så torr :down:
Jag lyssnade klart tack vare ämnet, men någon berättare var han inte - synd.

Lotta Klemming - I ostronbranschen. Det här var väldigt självcentrerat. Inga tips hur andra ska komma igång, utan jag, jag, jag och mina behov hela tiden. I och för sig har hon haft olika vändor av psykisk ohälsa så det kan vara anledningen till denna självupptagenhet. Ändå småintressant att lyssna på.

Lotta Klemming - I ostronbranschen. Det här var väldigt självcentrerat. Inga tips hur andra ska komma igång, utan jag, jag, jag och mina behov hela tiden. I och för sig har hon haft olika vändor av psykisk ohälsa så det kan vara anledningen till denna självupptagenhet. Ändå småintressant att lyssna på.
Hon var väl med i Grand Designs Sverige också?
Fasaden skulle ha puts innehållande..... Tadaa: ostronskal, vilket blev en utmaning.
Men det var intressant att följa den processen.

Jag hade inte tänkt höra Britt Ekland, men så hörde jag ändå av misstag den sista kvarten. Om den kvarten var representativ, så var det ett tämligen uselt sommarprat.

Jag lyssnade faktiskt på hela (pga råkade komma som nästa, väljer annars inte gärna "kändisar" om jag ska plocka ut något) och det gav mig ändå något. Oklart vad därav inget inlägg. Tror det var den lite krassa beskrivningen av hur livet förflöt inklusive de hemska männen utan att det (för mig) blev varken dömande eller hyllande på någotvis.

Clas Svahn var riktigt intressant och musiken var helt i min smak. Jag trodde inte att jag skulle gilla programmet men han var en duktig berättare så missa inte programmet!
Lyssnade på honom nyss och tyckte som vanligt att han var riktigt bra. Lyssnat på många intervjuer med honom tidigare, så hade höga förväntningar, men han infriade dom.
Det enda var väl att musiken verkligen inte var min kopp te, men lyssnade som vanligt utan musik, så fick stå ut med de korta musikstyckena.

Liknande trådar

• Sommarpratare 2026
  • Årets sommarvärdar
  • Korrekt hantering av röster (valet)?
  • Sommarpratare 2024

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat