Somna in hemma

Ja gud, jag kunde inte ens ringa samtalet, utan mamma fick ringa. Absolut värsta beslutet jag gjort i hela mitt liv 😭

Vi tog också hem veterinären, blev ett jättefint avslut, mamma och pappa gjorde samma för deras hund, rekommenderar verkligen alla att göra det ❤️

Kommer också be veterinär komma hem när det ska ske nästa gång. Vi åkte in med Tonto och det var helt vidrigt. Stressad veterinär som inte lät oss sitta med honom mer än typ 10 minuter.

Jag vet att det var en så liten del av Alvins liv med själva avlivningen men jag önskar att veterinären kunde förberett mig och förklarat vad som skulle hända och hur Alvin skulle reagera. För mig var det definitivt inte känslan av att somna in i lugn och ro (usch, börjar gråta varje gång jag tänker på honom så sitter och gråter nu). För mig kändes det som att jag dödade honom. Dom hade inte gett tillräckligt med sederande medicin i första sprutan så när det var dags för sista sprutan (Alvin hade aldrig reagerat på sprutor eller blodprov innan) flyger han upp i luften och börjar hugga i luften i panik och skrika på ett sätt jag aldrig hört innan. Mina föräldrar som satt i väntrummet hörde det också till och med. Sen när jag höll i honom när han skulle somna så fortsatte han att springa och jag försökte lugna honom men det gick inte så till slut sa jag till djurskötvårdaren att Alvin fortfarande levde. Hon lyssnade på hans hjärta men sa att han var borta. Då berättade hon att det var musklerna som krampade.

När han sen var död försökte jag sluta hans ögon men det gick inte. Ögonen hade rullat runt så man bara såg ögonvitorna. När jag skulle lyfta upp honom från golvet där han han låg i min famn kunde jag inte det för kroppen var helt lealös.

Mitt sista minne av Alvin är när han ligger på britsen med ögonen helt vita och munnen förvridet av smärtan efter andra sprutan. Jag har nog aldrig varit så ledsen och vet inte om jag någon kan försöka knuffa undan min sista dag med honom.

Jag hoppas att Milou och Trassel kommer fortsätta vara pigga in i det sista och somna in här hemma.

Jag vet att veterinären sa att han kunde fortsätta leva 3 månader obehandlad och kanske om han drog ut några dåliga tänder ett år eller två. Men att låta honom leva med smärtan eller en osäker operation på en nästan 15 år gammal hund var inte ett svårt beslut men jag kommer aldrig tänka på det som att han somnade rin i lugn och ro. För det gjorde han inte.

Det låter som en hemsk upplevelse - för dig ❤️ Men det är väl inte alls säkert att han upplevde det som hemskt, om nu djurskötaren sa att det var musklerna som krampade. Jag vill inte på något sätt förminska din känsla, men oavsett vilket var det ju inte ditt fel, du fattade rätt beslut för din gamla hund.

I vårt fall blev det en stressig och jobbig stund hos veterinären av flera onödiga skäl, men det var definitivt värre för min man och dotter än för hunden.

Det låter som en hemsk upplevelse - för dig ❤️ Men det är väl inte alls säkert att han upplevde det som hemskt, om nu djurskötaren sa att det var musklerna som krampade. Jag vill inte på något sätt förminska din känsla, men oavsett vilket var det ju inte ditt fel, du fattade rätt beslut för din gamla hund.

I vårt fall blev det en stressig och jobbig stund hos veterinären av flera onödiga skäl, men det var definitivt värre för min man och dotter än för hunden.
Ja, det hade varit lite lättare att hantera om jag hade fått veta innan hur han skulle reagera efter att han dött.Men själva sprutan, då var han ju inte död när kastade sig upp och högg i luften och skrek. Det var fruktansvärt.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och... 2
Svar
33
· Visningar
6 103
Senast: Ava22
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott... 2
Svar
20
· Visningar
7 906
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 384
Hundhälsa Det är dags för min gamla fina bästa Nikita att få somna in... Men jag vet inte hur jag ska göra med mina andra hundar, har ni låtit...
Svar
11
· Visningar
1 271
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka