Sv: Sova hela natten?
Blev du bannad?!?!!!
(Svaret på förra inlägget ligger på förra sidan)
Blev du bannad?!?!!!
(Svaret på förra inlägget ligger på förra sidan)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det låter som om du har erfarenhet (inte nödvändigtvis egen men via andra, vet inte vilken din yrkesverksamhet är?) som jag inte har och den respekterar jag. Jag bara läser hennes forum, hennes bok och funderar och tycker att mycket låter väldigt klokt. Samtidigt som jag samsovit i 3 år (!!), ammat i 4 (!!!!!) och kånkat och burit på en älskling i minst lika många år!
Du menar att barn/människor fått men av hennes metoder?? Kan du berätta mera...?
Hon anser att det hindrar barnets självständighet och att de lär sig gå senare om man bär dem. Hon anser att man bara ska bära barn när de ska flyttas, vid matdags etc. Och där håller jag som sagt inte med. Hon har t.ex. sagt att en av anledningarna till att Eskimåerna inte har ett skriftspråk, KAN vara att deras barn alltid bärs omkring i sele istället för att gå själva vid späd ålder. Besynnerligt, tycker jag.
Men jag tycker ändå att Anna har otroligt mycket att ge, jag håller helt med henne om den sociala delaktigheten, om att små barn ska njuta och njutas, osv osv. De svar jag själv fått av henne och hennes medhjälpare har varit mycket kärleksfulla och kloka och utan minsta spår av kyla och barnafientlighet. Många som uttalar sig om AW (nu pratar jag inte om dig!) har ingen aning om hennes filosofi utan uttalar sig helt utan kunskap eller insikt om AW:s tankegångar. -Är det inte hon som låter barnen gråta med stängd dörr? tror många. Liksom att hon förespråkar 5-minutersmetoden, vilket hon alltså absolut inte gör. Ett barn får aldrig, enligt Anna, lämnas ensamt och skrikande.
Jag läste i någon av hennes krönikor att hon minsann vet varför barn dör i psd. Så bra då, det är väl bara att informera alla de som håller på och forskar om det att de kan lägga ner då![]()
KL!
Barn ska aldrig skrika i sin ensamhet, enligt AW, aldrig överges. o
Jag samsov med mina föräldrar tills jag var typ 4 eller nåt. Hade eget rum men sov mest med mina föräldrar. Jag har aldrig varit varken klängig eller efter i utvecklingen, jag kan skriva och somnar alldeles själv numer![]()