Sova med örhängen eller ej?

alazzi

Trådstartare
Jag är en lat person så jag brukar sova med örhängen kvar. Bara knoppar. Stora örhängen tar jag ur. Jag har långa naglar så det är jättemeckigt att sätta i örhängena så därför får de sitta i tills jag får problem. Då plockar jag ur örhängena och låter örat vila.

Ett hål är perfekt. Aldrig problem. Det andra växer igen om jag inte har något örhänge i.
 
Jag är en lat person så jag brukar sova med örhängen kvar. Bara knoppar. Stora örhängen tar jag ur. Jag har långa naglar så det är jättemeckigt att sätta i örhängena så därför får de sitta i tills jag får problem. Då plockar jag ur örhängena och låter örat vila.

Ett hål är perfekt. Aldrig problem. Det andra växer igen om jag inte har något örhänge i.
Sover alltid med örhängen- orkar inte ta ur och använder ändå typ alltid samma. Inga problem för mig.
 
Jag hatar att sova med örhängen - piggar, men är för lat för att plocka ut. Korkat egentligen, för jag kan vakna och störa mig på dem.

Hade guldringar innan, de kändes inte att sova!
 
Har töjningar och det beror på, har jag varit ambitiös och orkat rengöra dom plus öronen, då sover jag utan 😁
 
Sover med örhängen. Dom jag använder har förvisso platt baksida så känns inte. Har jag större/andra örhängen som är obekväma plockar jag ur dom. Iaf dom i nedre hålen i öronen.
 
Sov med örhängen som yngre, sedan slutade jag med det av ngn anledning och nu skulle jag aldrig kunna ha dem på under nätterna. Obekvämt.
Använder dock inte örhängen alls just nu, mitt ena hål växte igen under pandemin så måste gå och få det fixat..
 
Jag for det aldrig. Antingen har jag långa grejer som skulle trassla in sig i håret eller med pluppar bakom som trycks in i halsen 😵‍💫
Kan gå utan örhängen ett par månader utan att det påverkar hålen.
 
Jag tröttnade på hur obekvämt det va att sova med örhängen och orkade inte hålla på att sätta i och ta ur så jag tog ut dom för säkert 3 år sen och har inte använt sen dess 😅
 
Jag hade dramat med örhänget som fastnade inne i trumhinnan i örat. Jag vaknade på morgonen och kände att jag hade något som satt vid hörselgången. Insåg att det måste vara den turkosa kulan från örhänget då baksidan låg kvar i sängen.
För att göra historien kort så fick vårdcentralen inte ut den utan fick åka till öronläkare. Där kom den ut efter att vi försökt i flera timmar. Den hade fastnat rejält i trumhinnan enligt läkaren.

Läkaren berättade också om att hen varit med om lite alla möjliga saker som hamnat i örat. Bla en spindel som börjat väva nät och som blev arg när läkaren kom in och försökte ta bort den.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Piercade mina örsnibbar någon gång i mitten av 90-talet. De har aldrig varit någon problem, förrens nu! De sista 2-3 åren har jag kunnat...
Svar
10
· Visningar
1 703
Senast: Lutten
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
678
Senast: GoLightly
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 277
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 773
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp