Sova med örhängen eller ej?

Jag sover med örhängen om jag använder labrets (kort stift, platt baksida, gjorda i titan) eller om jag har töjda öron och släta pluggar. Skulle absolut inte sova med något annat material än titan/niobium i, långvarig exponering är ett bra sätt att jobba upp en allergi (och de allra flesta metaller ärgar på hud om de har konstant kontakt).

Jag vill inte heller att mina hål ska "dra sig", jag tycker hål som flyttat sig eller blivit sneda pga tryck är rätt fult och det skulle de sannolikt göra med tanke på att jag alltid sover på sidan, tryckt mot örat.
 
Jag använder i stort sett bara örhängen som är bekväma att sova i. Kan byta tillfälligt om jag vill ha lite "gladare" färger eller så men sen åker de i igen.
 
Nej, jag sover ine med örhängen. Dels är mina örhängen stora och dels så byter jag örhängen efter kläder och sinnesstämning. Har sällan samma örhängen två dagar i rad. Jag har mängder att byta mellan. Köper om jag ser nåt jag vill ha och om det är rejäl rea.

Har aldrig örhängen hemma utan bara när jag lämnar huset och inte har slafsiga hemmakläder på mig.
 
Jag är en lat person så jag brukar sova med örhängen kvar. Bara knoppar. Stora örhängen tar jag ur. Jag har långa naglar så det är jättemeckigt att sätta i örhängena så därför får de sitta i tills jag får problem. Då plockar jag ur örhängena och låter örat vila.

Ett hål är perfekt. Aldrig problem. Det andra växer igen om jag inte har något örhänge i.
Ja jag sover med örhängen och ringar och ev mindre halsband. Men bara om jag har tex ringar i öronen, inte lika gärna med knoppar (pinnen sticker). Jag är bara lat, jag har lätt att sätta i örhängen men byter ändå inte så ofta.
 
Jag hade dramat med örhänget som fastnade inne i trumhinnan i örat. Jag vaknade på morgonen och kände att jag hade något som satt vid hörselgången. Insåg att det måste vara den turkosa kulan från örhänget då baksidan låg kvar i sängen.
För att göra historien kort så fick vårdcentralen inte ut den utan fick åka till öronläkare. Där kom den ut efter att vi försökt i flera timmar. Den hade fastnat rejält i trumhinnan enligt läkaren.

Läkaren berättade också om att hen varit med om lite alla möjliga saker som hamnat i örat. Bla en spindel som börjat väva nät och som blev arg när läkaren kom in och försökte ta bort den.
:arghh: hjälp! en spindel. (vet inte om jag verligen ville veta det :eek: )
Även om det verkar jättehemskt med ett örhänge också!
 
Använder i stort sett aldrig örhängen löngre. Kanske en gång per år. Då har jag dem i dygnet runt och sen gör det ont pga piggarna och då tar jag ur dem.
 
Jag sover väldigt sällan med örhängen. Jag sover alltid på sidan och tycker att det är obekvämt även om de är små och platta.
 
Har precis gjort om mina hål, efter att de växt igen för några år sedan. Ser fram emot att kunna hitta ett par med platt baksida eller mindre ringar.
Förra gången växte de igen när jag var för lång tid utan., trots att jag hade haft hål +15 år när jag började gå utan pga jobb. Så nu kommer de alltid vara i.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Piercade mina örsnibbar någon gång i mitten av 90-talet. De har aldrig varit någon problem, förrens nu! De sista 2-3 åren har jag kunnat...
Svar
10
· Visningar
1 703
Senast: Lutten
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
678
Senast: GoLightly
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 277
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 773
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp