sova själv?

Fast det spelar liksom ingen roll hur mycket man älskar varandra och hur bra ens förhållande är om den ena parten snarkar så att den andra inte kan sova. Att då fortsätta sova tillsammans kan vara början på slutet. Man är inte på så gott humör när man aldrig får sova ordentligt.

Jag hade gärna haft eget sovrum. Min man snarkar en del och jag har blivit löjligt lättväckt sen vi fick barn. :arghh:

Ja, precis. Det är olika för alla.
 
Är det så vanligt med par som har separata sovrum? Jag kan verkligen inte se mig själv leva i en relation där man inte sover ihop. Men efter att ha läst folks anledningar till separat sovrum så låter det lite mera logiskt, däremot inte speciellt romantiskt.
Ni som sover separat; hur ser erat sexliv ut?
Jag kan förstå din fråga. Nog för att vi även har sex på andra tider och i andra sammanhang än när vi redan ligger i sängen men jag tror iaf att vår liggfrekvens skulle minska om vi inte sov ihop. Självklart har man sex när lusten infaller men iaf för mig så är jag ibland uppe i annat/har fullt upp på dagarna och det är först när vi går och lägger oss som man kommer till ro och plötsligt så är lusten där. Om vi då låg i olika sängar/rum..
Jag har iofs ngt slags behov av att agera koalabjörn vid läggdags (ge mig näääärhet!) och sen när jag väl ska somna ordentligt så kryper jag iväg till kanten av sängen där jag kan bre ut mig ordentligt :D
Hade varit jobbigt att flytta sig mellan olika rum..
 
Jag är ganska tålig vad det gäller allt utom luft och temperatur! Snarkningar, ha radion på om natten, kliva upp och sitta uppe ett tag för att sedan lägga sig igen mm gör inte så mycket men jag MÅSTE ha fönstret öppet, eller om det är vinter och många minus, i alla fall vädra både tidigt och sent. Det ska vara kallt eller åtminstone svalt och luftigt för annars sover jag dåligt och blir svettig och luktar kvalmigt om hela kroppen. Om vintern lägger jag en eller två värmeflaskor i sängen innan jag går och lägger mig men då jag väl lagt mig så slår kroppen på sin alldeles utmärkta nattermostat och håller värmen från öronen till tårna. Katterna är varma och gosiga och utan att veta om det så är dom värmedynor både då det behövs och inte. Min exman och jag kom aldrig överens om det för han var frusen om nätterna och ingen av oss kunde konsten att "sova sked" . Därför hade vi skilda sovrum men med dubbelsäng i mitt och hans gamla säng var bred nog för två. Han verkade inte tycka att det gjorde något men jag saknade närheten ibland. Han är den enda jag bott tillsammans med. Förhållanden både före och efter, såklart, men tyvärr bara en som var lika varm som mig om nätterna. Verkar inte vara så vanligt.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 816
Senast: lil-sis
·
Kropp & Själ Japp. Ni som har någon typ av klocka som mäter sömn, hur mycket tid spenderar ni i de olika sömnstadierna varje natt? Jag lägger mig kl...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 754
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Förmodligen inte men chansar ändå på att någon stött på ett bra alternativ. Jag har aldrig kunnat vänja mig vid bettskena har haft tre...
Svar
5
· Visningar
386
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
350

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp