Bukefalos 28 år!

Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spännande hus till salu - del 2!

kl

Mäklaren kallar huset för "speciellt" och ja..finns det något i detta hus som inte är konstigt? Frågor jag ställer mig.

- Varför vill man att alla bänkskivor ska sticka ut i dörröppningarna?
- Är det inte praktiskt med fyra väggar på badrummen?
- Vågar man gå ut på balkongen?
- Vågar man elda i öppna spisen?
- Vart tar vattnet från tvättställen vägen?
- Hur fungerar duschdraperiet i sovrum 3?
- Hur mysig är en bastu med plastväggar och hur effektiv är den om det är öppet vid golv och tak?

Frågorna slutar aldrig komma :D

http://objekt.fastighetsbyran.se/?objektGID=OBJ5340_1249290807&source=hemnet&images=1

HAHAHAAA kan du inte maila mäkaren å fråga :D

plastbastu.... å poolen, vågar man fylla den???

de har missuppfattat öppen planlösning, brukar ju vara kök-vardagsrum, inte sovrum-toa :banghead:
 
Sv: Spännande hus till salu - del 2!

Kl

Ett hus tja egentligen avstyckad gård ska säljas som ligger väldigt nära vår gård.

Det intressanta är hur mäklaren har tagit fina bilder och skickligt undvikit att dokumentera att stora vägen med dundrande långtradare ligger bara en 5-7 meter från boningshusets ena gavel. :D

Står man på gårdsplanen där och pratar med nån får man vara tyst när det kommer en långtradare för motorljudet överröstar vanlig samtalston.

Ännu mer intressant att lantbrukaren som köpt stället för att komma över marken tror att han ska få 1400000 för det.

Killen som hyr där nu som tänkt köpa det säger att han räknar med att man får lägga ca en halv mille för att få allting som det är fel på i fastigheten i hyfsat skick. Iofs står det i mäklarens annons att säljaren ska installera nytt avloppssystem, men där är en massa annat också som behöver göras. Dvs minst 350 000 kvar som det behöver renoveras för.

Och det blir avstyckat som en liten tårtbit nära nära husen...:banghead:

Stället har alltså varit till salu i mer än 4 år nu. Grannbonden köpte det förra året. Och i princip alla som varit och tittat på det på dessa 4 år har backat pga av att det ligger så nära stora vägen- och då var det ändå möjlighet att få till all mark eller delar av marken, nu är det som sagt inte ens mark nog för att göra en sk frimärkshage till en häst.

Jag har god lust att hänga runt lite casual när det är visning och rekommendera ev köpare att ta dit en duktig besiktningsman.
 
Senast ändrad:
Sv: Spännande hus till salu - del 2!

Det är så korkat när mäklarna inte säger/visar att ett hus ligger nära en stor väg eller en järnväg eller liknande. Varför inte vara ärlig med det? Det är väl bara dumt att behöva ta sig besväret att åka ut och visa ett hus, om spekulanterna backar direkt när de ser vägen :crazy:?
 
Sv: Spännande hus till salu - del 2!

Jag tolkade det som att man kan bygga ut övre plan med ett till rum genom att bygga på taket på nedre plan. Sen tror jag att det är en hel del som behöver åtgärdas med huset med tanke på priset. Enligt min erfarenhet får man bara hus med ganska stora renoveringsbehov till det priset i Täby.

app app appp.... täby KYRKBY, inte Täby ;)

Jag kan gå på visning å ställa frågor om ni vill, kanske en GoPro-kamera på huvudet :D
 
Sv: Spännande hus till salu - del 2!

Fast som spekulant kollar man ju adressen på hitta.se eller liknande karttjänst, innan man ens funderar på att fra på visning?
 
Sv: Spännande hus till salu - del 2!

kl

Mäklaren kallar huset för "speciellt" och ja..finns det något i detta hus som inte är konstigt? Frågor jag ställer mig.

- Varför vill man att alla bänkskivor ska sticka ut i dörröppningarna?
- Är det inte praktiskt med fyra väggar på badrummen?
- Vågar man gå ut på balkongen?
- Vågar man elda i öppna spisen?
- Vart tar vattnet från tvättställen vägen?
- Hur fungerar duschdraperiet i sovrum 3?
- Hur mysig är en bastu med plastväggar och hur effektiv är den om det är öppet vid golv och tak?

Frågorna slutar aldrig komma :D

http://objekt.fastighetsbyran.se/?objektGID=OBJ5340_1249290807&source=hemnet&images=1

Jag tänkte ju länka det huset, men du var ju långt före mig!
Huset ligger bara någon kilometer från sambons garage, jag har gått förbi där många gånger och undrat vad i hela de håller på med där. Från början var huset ganska fint, även om läget är hemskt då 195:an från Jönköping till Askersund går typ 10 meter från tomtgränsen. Mäklaren måste ha stått länge och väntat för att kunna ta en "utsiktsbild" med vägen på UTAN några långtradare..
Jag tror inte det blir bud-krig direkt..
 
Sv: Spännande hus till salu - del 2!

Jag hittade en lägenhet på Östermalm på 30 mille med 1 krona i månadsavgift.
 
Sv: Spännande hus till salu - del 2!

Och där blev jag kär. Skulle bara måla över den gräsliga fototapeten och byta ut badrumsskåpen. I övrigt, GIVE ME!!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
65 101
Senast: skiesabove
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 458
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
170 660
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
224
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp