Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla rum utom ett är inte tapetserat sen 80talet. Såg ni badrummet? Och gillar en kitschiga heltäckningsmattor sen 78 så är en i rätt hus. Men det är ett fantastiskt bra hus.

Nä, jag ser ingen bra bild på badrummet. Bara badrummet i lilla huset. Men om det är den kombinerade dusch/tvättstugan du tänker på så var det nog det som såg sämst ut.
Men jag ser inte byte av ytskikt som nått som ska sänka priset jättemycket.
 
Nä, jag ser ingen bra bild på badrummet. Bara badrummet i lilla huset. Men om det är den kombinerade dusch/tvättstugan du tänker på så var det nog det som såg sämst ut.
Men jag ser inte byte av ytskikt som nått som ska sänka priset jättemycket.
Nä gud nej. Ingen prissänkning. Men en behöver slantar för att modernisera. Obs jag försöker sälja in denna fantastiska gård. Det ingår minst en trevlig granne....😜
 
Nä gud nej. Ingen prissänkning. Men en behöver slantar för att modernisera. Obs jag försöker sälja in denna fantastiska gård. Det ingår minst en trevlig granne....😜

Aha! Ja, heltäckningsmattor är kanske inte mode numera, även om jag gärna skulle ha det i sovrummet :cool:
Gården i sig ser toppenfin ut!
 
Jag tyckte att allt såg prydligt och välskött ut - inte på det pyntade, stajlade sättet, utan kompetent, löpande underhållet av någon som tänkt behålla stället. Jag föredrar det framför att trettioelva hemma-fixare byggt om och till under trettio år. Både byggnaderna och marken ser snälla och gedigna ut på bilderna

(sedan fanns ett par ljuvliga gamla byggnadsdetaljer kvar - stavparketten :love:)
 
Här kan en välja att lägga bud på valfri del av gården om en inte vill ha alltihopa. Fantastiska byggnader för den som vill göra lite av varje. Gårdsbutik, hästgård, nötdjur på lösdrift....allt är möjligt. Men en får ha lite kosing att rusta för, ladugårdstaket är minst sagt uschelt.
https://www.hemnet.se/bostad/gard-6rum-skovde-kommun-persgarden-1-16248237
Ser inga fel på ladgårdstaket? Det är tegel och det blir med åren mossa på tegel. Det göringen skada, ren skönhetsgrej. Ett pr pannor som behöver bytas - vilket man alltid behöver göra på tegeltak.
 
Ser inga fel på ladgårdstaket? Det är tegel och det blir med åren mossa på tegel. Det göringen skada, ren skönhetsgrej. Ett pr pannor som behöver bytas - vilket man alltid behöver göra på tegeltak.
Nej nej nej. Tro mig, det är i behov av rejäl kärlek. Men inget som inte går att fixa. Bjälkar bytas ut till exempel. Innertaket är rötet. Redan 1977 trampade 10årig Luff genom det och blev stående på huvudet på en förvånad ko....Sen var det slutlekt på den skullen.
 
Nej nej nej. Tro mig, det är i behov av rejäl kärlek. Men inget som inte går att fixa. Bjälkar bytas ut till exempel. Innertaket är rötet. Redan 1977 trampade 10årig Luff genom det och blev stående på huvudet på en förvånad ko....Sen var det slutlekt på den skullen.
Jag tycker att det var mycket förutseende av dig att på ett så tidigt stadium hållbarhetstesta skullen för våran skull! :up: :D
 
En villa i den storleken kostar 2-3 miljoner här. Läget är super. Sen adderar du kakelugnar. Lillstugan går att hyra ut. Två verkstadsgarage plus bilgarage. Jäkligt bra små ekonomibyggnader. Och marken är värdefull. Husets drift har betalats med markarrendet från en bonde. Jakten är värd en del. Men absolut. Det behövs en del kosing att rusta till modern standard. Stommen är riktigt bra skött på huset. En får det ju som en vill ha det. Inget är värt att spara men det är fullt beboeligt. Och en får bäver på köpet.
Fantastiskt fint hus.
Går ju att få det jättefint eftersom ingen förstört det ännu. Gissar på att det ligger samma fina golv under plastmattorna i sovrummen.
Och så mycket mark sen då.

Jag hade gärna köpt det om jag inte hade hela min släkt och sociala nätverk där jag bor nu.
 
Fy fasen så eländigt. Verkligen inte varsamt renoverat utan som du säger - sönderrenoverat och nästan våldtaget
Ja eller hur! ☹️ Det var så fina furugolv i ljusa färger överallt och tidstypiska detaljer. Underbar glasveranda och så.
Jag känner inte igen mig i någon del av huset. Jag bodde ändå där över 15 år.

Jag förstår inte varför man inte köper eller bygger ett nytt hus om man vill ha ett hus på det viset.

Åtminstone verkar de inte huggit ner dom gamla äppelträden. Alltid något.
 
Ja eller hur! ☹ Det var så fina furugolv i ljusa färger överallt och tidstypiska detaljer. Underbar glasveranda och så.
Jag känner inte igen mig i någon del av huset. Jag bodde ändå där över 15 år.

Jag förstår inte varför man inte köper eller bygger ett nytt hus om man vill ha ett hus på det viset.

Åtminstone verkar de inte huggit ner dom gamla äppelträden. Alltid något.
Ja, man har gjort något totalt könlöst av huset.

Supermodernt år 2019, antagligen omodernt 2021...
 
Ja eller hur! ☹ Det var så fina furugolv i ljusa färger överallt och tidstypiska detaljer. Underbar glasveranda och så.
Jag känner inte igen mig i någon del av huset. Jag bodde ändå där över 15 år.

Jag förstår inte varför man inte köper eller bygger ett nytt hus om man vill ha ett hus på det viset.

Åtminstone verkar de inte huggit ner dom gamla äppelträden. Alltid något.

Ganska logiskt att de inte vill bo kvar utan försöker sälja efter "renoveringen", så misslyckad som den blev.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 140
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 253
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 989
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 531
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp