Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mycket skumt. Fasadfärgen är ju helt galen och sen de där taken du nämner. Undrar också hur man tänkte när man målade/tapetserade himmel i ett tak :confused:
Jag tycker i och för sig att en himmel inte är fel men det blev tokigt när när molnen är fotade snett från "sidan" och inte rakt underifrån.
 
Jag tycker i och för sig att en himmel inte är fel men det blev tokigt när när molnen är fotade snett från "sidan" och inte rakt underifrån.
Nej det behöver inte vara fel men i ett hus som i övrigt är så slätstruket så passar de inte in. Hade huset sålts av en tidigare ägare så hade jag inte reagerat men en nyproduktion :confused:
 
Ganska logiskt att de inte vill bo kvar utan försöker sälja efter "renoveringen", så misslyckad som den blev.
Jag tycker det var snyggt!
Greppar inte alls klagomålen från er. Är ju deras hus, de måste få renovera det som de vill trots att det inte är ett nytt hus. Känner att det generellt är mycket prat om husens själar. Jag gillar när hus är i ständig förändring, när man vågar bryta mot traditioner.
 
Jag tycker det var snyggt!
Greppar inte alls klagomålen från er. Är ju deras hus, de måste få renovera det som de vill trots att det inte är ett nytt hus. Känner att det generellt är mycket prat om husens själar. Jag gillar när hus är i ständig förändring, när man vågar bryta mot traditioner.
Fast i just det fallet, så har man inte "brutit mot traditioner", utan snarare följt senaste modetrenderna.

Och det är väl snarare motsatsen till att "bryta mot traditioner", alltså att slaviskt följa senaste modet...

Det är liksom inte nyskapande, utan mera åt det fega hållet.
 
Det här https://master.mspecsweb.se/sites/b...MDQxN3wwMDAwMDAwMDA2MHw1OA..&property-image=1, skulle kunna bli väldigt fint om någon med intresse för hus från förra sekelskiftet tog sig an det, och inte förstör husets själ..

Bra läge, om man vill slippa närhet till stora vägar och järnvägar, men mycket jobb innan det blir en rimlig bostad.

Numera så är det sällan den här typen av objekt, "ödehus" utan att vara helt fallfärdiga, alls kommer ut på marknaden.

Rätt mycket avverkningsmogen skog också, så att man dels kan få in lite pengar till kontantinsatsen, men också, om man avverkar "rätt", så kan man få fram en hel del betesmark också.
 
Det här https://master.mspecsweb.se/sites/b...MDQxN3wwMDAwMDAwMDA2MHw1OA..&property-image=1, skulle kunna bli väldigt fint om någon med intresse för hus från förra sekelskiftet tog sig an det, och inte förstör husets själ..

Bra läge, om man vill slippa närhet till stora vägar och järnvägar, men mycket jobb innan det blir en rimlig bostad.

Numera så är det sällan den här typen av objekt, "ödehus" utan att vara helt fallfärdiga, alls kommer ut på marknaden.

Rätt mycket avverkningsmogen skog också, så att man dels kan få in lite pengar till kontantinsatsen, men också, om man avverkar "rätt", så kan man få fram en hel del betesmark också.
Om man vore 25 så kanske.
NB att byggnaderna inte har något taxeringsvärde.
 
Om man vore 25 så kanske.
NB att byggnaderna inte har något taxeringsvärde.
Jo, det är ju det...

Vid den mogna ålder jag nu uppnått, så står inte ett helrenoveringsobjekt på listan precis, om jag inte skulle vinna högsta vinsten förstås, i något lotteri jag inte är med i, så att jag kan leja bort hela renoveringsjobbet, och bara gå och pösa, och bestämma hur det ska vara.

Men för sisådär 15 år sedan, så skulle absolut intresserat mig för att sätta tänderna (eller kanske mer "händerna"), i ett sådant där objekt.

Jag gjorde faktiskt det, men där var bostadshuset (om än inte ladugård, magasin m.m) i något bättre skick, med i princip fungerande el och indraget vatten, dock var det mesta väldigt slitet, och badrummet var mer mögel och elände än rum.
 
Jag undrar om detta hus använts till något annat än bostad med tanke på utformningen. Men om det varit en bostad så väcker det min nyfikenhet med hur det varit möblerat :confused:
Jag ser massor med potential om jag hade pengar att renovera och inreda med :love:
Avdelningen mysko hus presenterar:
https://www.fastighetsbyran.com/sv/sverige/Objekt/?source=Hemnet&objektID=2130357#bilder
Jag undrar om detta hus använts till något annat än bostad med tanke på utformningen. Men om det varit en bostad så väcker det min nyfikenhet med hur det varit möblerat :confused:
Jag ser massor med potential om jag hade pengar att renovera och inreda med :love:
Avdelningen mysko hus presenterar:
https://www.fastighetsbyran.com/sv/sverige/Objekt/?source=Hemnet&objektID=2130357#bilder
Mycket märkligt.
 
Jag undrar om detta hus använts till något annat än bostad med tanke på utformningen. Men om det varit en bostad så väcker det min nyfikenhet med hur det varit möblerat :confused:
Jag ser massor med potential om jag hade pengar att renovera och inreda med :love:
Avdelningen mysko hus presenterar:
https://www.fastighetsbyran.com/sv/sverige/Objekt/?source=Hemnet&objektID=2130357#bilder
Jag vet inte...men jag skulle nästan kunna tänka mig det stora rummet - med högt i tak och den jättestora öppna spisen - fullt med stolar och bord. En restaurang/servering kanske?

Synnerligen "omysigt" i mina ögon, men det är ju i och för sig trevligt med poolhus och bastu :up: !
 
Det här https://master.mspecsweb.se/sites/b...MDQxN3wwMDAwMDAwMDA2MHw1OA..&property-image=1, skulle kunna bli väldigt fint om någon med intresse för hus från förra sekelskiftet tog sig an det, och inte förstör husets själ..

Bra läge, om man vill slippa närhet till stora vägar och järnvägar, men mycket jobb innan det blir en rimlig bostad.

Numera så är det sällan den här typen av objekt, "ödehus" utan att vara helt fallfärdiga, alls kommer ut på marknaden.

Rätt mycket avverkningsmogen skog också, så att man dels kan få in lite pengar till kontantinsatsen, men också, om man avverkar "rätt", så kan man få fram en hel del betesmark också.
Om inte annat så kan det kanske användas till nästa års inspelning av "Farmen"..... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 482
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 275
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 006
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 556
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp