Bukefalos 28 år!

Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag på lunchen pratades det hus. En kollega frågade oss andra vad vi tyckte om ett hus som en vän övervägde att bjuda på.
Svaret var unisont... spring åt andra hållet. :crazy:
https://www.hemnet.se/bostad/villa-105m2-molndals-kommun-norra-barnsjovagen-22-17857075
Tragiskt att det är i så dåligt skick, utemiljön är ju jättefin och planlösningen gillar jag. Men känns som man behöver ha nån miljon eller två liggandes för att rusta upp det :crazy:
 
Ett av badrummen och köket ser ut att vara i okej skick? Jag har dålig koll på renovering dock.

Du har inte heller läst texten ser jag... inget är att spara. Det har regnat in via taket och taket är ruttet, halva huset är farligt att vistas i då det riskerar att rasa in vilken minut som helst, mögel i väggarna. Inte ens avloppet är korrekt, avloppsvattnet rinner delvis ut under huset...
 
Du har inte heller läst texten ser jag... inget är att spara. Det har regnat in via taket och taket är ruttet, halva huset är farligt att vistas i då det riskerar att rasa in vilken minut som helst, mögel i väggarna. Inte ens avloppet är korrekt, avloppsvattnet rinner delvis ut under huset...
Jag fattade först inte vad folk menade med att läsa texten, för jag hittade inget speciellt i beskrivningen. Mer än "stort renoveringsbehov". Sedan upptäckte jag besiktningsrapporten och då fattade jag var alla fick uppgifterna om tak, etc ifrån. Huset måste ju ha varit RUSKIGT felbyggt, helt enkelt..... :eek::crazy:
 
Du har inte heller läst texten ser jag... inget är att spara. Det har regnat in via taket och taket är ruttet, halva huset är farligt att vistas i då det riskerar att rasa in vilken minut som helst, mögel i väggarna. Inte ens avloppet är korrekt, avloppsvattnet rinner delvis ut under huset...

Jag fattade först inte vad folk menade med att läsa texten, för jag hittade inget speciellt i beskrivningen. Mer än "stort renoveringsbehov". Sedan upptäckte jag besiktningsrapporten och då fattade jag var alla fick uppgifterna om tak, etc ifrån. Huset måste ju ha varit RUSKIGT felbyggt, helt enkelt..... :eek::crazy:
2:a på bollen, jag fattade inte först heller förrän jag såg besiktningsrapporten. Men med besiktningen håller jag med om att det bara är att riva och bygga nytt :crazy:
 
Jag fattade först inte vad folk menade med att läsa texten, för jag hittade inget speciellt i beskrivningen. Mer än "stort renoveringsbehov". Sedan upptäckte jag besiktningsrapporten och då fattade jag var alla fick uppgifterna om tak, etc ifrån. Huset måste ju ha varit RUSKIGT felbyggt, helt enkelt..... :eek::crazy:

Du missade bilderna där innertaket hänger nedåt, mögelfläckarna på väggen osv? ;)
 
Du missade bilderna där innertaket hänger nedåt, mögelfläckarna på väggen osv? ;)
Bilden med taket har jag missat. Men svarta fläckar har jag sett på en del av bilderna + att mina blickar fastnade på en stor rektangel i det ena badrummet där de av någon anledning har öppnat upp så att isoleringen är helt bar :confused: ....
 
Du var snabb!

Jag la in fel länk först (fanns två hus på nästan samma adress), nu har jag ändrat!

Alltså det är ju en väldigt drömmig tomt vid första anblicken, därtill klart med bygglov och anslutning till el. Eller menar du att priset är för lågt? Noll koll på vad priserna ligger på däruppe.

Edit: blev HEJDLÖST förälskad i den vackra stugan med alla detaljer! Så otroligt fin! :love:
 
Alltså det är ju en väldigt drömmig tomt vid första anblicken, därtill klart med bygglov och anslutning till el. Eller menar du att priset är för lågt? Noll koll på vad priserna ligger på däruppe.

Edit: blev HEJDLÖST förälskad i den vackra stugan med alla detaljer! Så otroligt fin! :love:

Jag tycker det är fruktansvärt dyrt?! Men det tyckte de ju tydligen själva också, eftersom priset sänktes från 975 000:- till 695 000:-.
Visst, det är strandnära, men näe asså.
 
Jag tycker det är fruktansvärt dyrt?! Men det tyckte de ju tydligen själva också, eftersom priset sänktes från 975 000:- till 695 000:-.
Visst, det är strandnära, men näe asså.

Ligger ju inte jättekul så nära vägen så första priset tycker jag också är dyrt. Men prissänkningen är nog mer rimlig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
974
· Visningar
63 501
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 312
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 550
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 132
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp