Spanien Juni?

Fibusen

Trådstartare
Resan närmar sig och jag, mitt kontrollfreak vill börja planera packningen lite redan nu.

Vi åker 4 juni, och åker hem den 11 juni. Vi ska vara vid playa del ingles.

Behövs det långbyxor och tjocktröja med i väskan? :confused:

Vi var på Cypern förra året samma vecka, men där var det ju riktigt varmt, jag har aldrig varit i Spanien så vet inte alls hur klimatet är där...

Var i Puerto Rico i början på maj ett år. Var runt 32-35 grader varmt. Ta långbyxor, t-shirt och en tröja du kan slänga av dig om det är för varmt. Beror ju lite på vilken tid ni anländer med.

Jag kollar alltid klimattabellen, t.ex en sån här.

Själv hade jag således inte tagit med mig extra utan ev åkt i lämplig långbyxa/tjocktröja-uppsättning, som @Fille skrev. Det kan ju vara skönt att ha något extra på kvällen eller vid regn :)

Jag kollar alltid klimattabellen, t.ex en sån här.

Själv hade jag således inte tagit med mig extra utan ev åkt i lämplig långbyxa/tjocktröja-uppsättning, som @Fille skrev. Det kan ju vara skönt på kvällen eller vid regn :)
Jag hade gjort likadant! Dvs absolut åkt i byxor och långärmat (flygplan är så kalla) men inte packat med ytterligare varma kläder.

Resan närmar sig och jag, mitt kontrollfreak vill börja planera packningen lite redan nu.

Vi åker 4 juni, och åker hem den 11 juni. Vi ska vara vid playa del ingles.

Behövs det långbyxor och tjocktröja med i väskan? :confused:

Vi var på Cypern förra året samma vecka, men där var det ju riktigt varmt, jag har aldrig varit i Spanien så vet inte alls hur klimatet är där...
Det lär nog vara varmt nog för tunna kläder. Vi va i Spanien i början av juni (Nerja, costa del sol området) för 2år sedan och då hade vi runt 35grader dagtid och absolut varmt nattetid. Kanarieöarna är ju längre söderut så där borde vara varmt.
Jag hade dock åkt i tunna långbyxor och kofta, flygplan är kalla..

Åker i mjuka långbyxor, och långärmad t-shirt tror jag, bekvämast så när vi åker långt. Skaljacka gissar jag är med också då det kan vara vilket väder som helst här i Sverige när vi både åker och kommer hem.

Tänkte mer om det behövs snyggare långbyxor om man ska ut och äta på kvällen tex, och en fin kofta att dra på sig, men då borde jag kunna skippa det och klara mig med byxorna jag har, och vindjackan om det mot förmodan skulle bli kallt nån kväll.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 048
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
2 108
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 852
Senast: voltis
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 728
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025